تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منزلت مردم را در نزد ما، از اندازه روايتشان از ما بشناسيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820266870




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توزیع فله‌ای برچسب شبنم عامل شکست طرح


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: رئیس اتحادیه لوازم خانگی با انتقاد از توزیع فله‌ای برچسب شبنم، گفت: ایرادات شبنم را بارها به دولتی‌ها گوشزد کردیم.

به گزارش تراز ، محمد طحان‌پور به واکاوی آسیب‌های اجرای طرح شبنم به ویژه در حوزه اصناف و لوازم خانگی پرداخت و گفت: این طرح در حرف و گفتار طرح خوبی بود که به منظور حمایت از تولید، کالای داخلی و جلوگیری از قاچاق اجرا شد، ولی با  اجرای بسیار بد و توزیع فله‌ای برچسب کار خراب شد.

برچسب شبنم باید در گمرک نصب می‌شد، نه آنکه آن را دست واردکننده بدهند

وی ادامه داد: اگر می‌خواستند طرح شبنم درست اجرا شو، باید برچسب‌ها پس از آنکه واردکننده مراحل اداری گمرک را به اتمام می‌رساند در همان گمرک روی کالا نصب شود. ولی به هر دلیلی این اتفاق نیفتاد و قرار شد تا از طریق شرکت‌های کارگزاری برچسب‌ها روی کالاهای هر صنف چسبانده شود، اما از آنجایی که هزینه نصب برچسب برای هر کارگزاری رقم اندکی حدود 13 تومان در نظر گرفته شده مقرون به صرفه نبود.

وی گفت: در نهایت برچسب‌ها را به صورت فله‌ای در اختیار واردکننده و در نهایت فروشندگان قرار می‌دادند که آنها هم به دلایلی برچسب‌ها را نصب نکرده و نتیجه آن می‌شد که شاهد فروش برچسب شبنم به صورت غیرمجاز با قیمتی بالاتر در سطح بازار بودیم.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی به این نکته اشاره کرد که نتیجه آن شد که بسیاری از ‌آنهایی که کالای قاچاق وارد می‌کردند، به راحتی با خریدن  این برچسب‌ها کالای خود را  مبرا کرده و جنس اصلی و غیراصلی قابل تشخیص نبود.

چاپ برچسب شبنم در چاپخانه‌های زیرزمینی

طحان‌پور با تأکید بر اینکه کار به جایی رسید که حتی برخی از چاپخانه‌ها اقدام به چاپ برچسب تقلبی شبنم نموده‌اند گفت: در یکی از بازرسی‌ها با تعزیرات حکومتی و نمایندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت چاپخانه‌ای را پیدا کردیم که مقدار بسیار کمی از این برچسب را چاپ می‌کرد که در نهایت با آن برخورد شد.

وی گفت: از همان ابتدای طرح مشکلات و نقاط ضعف این طرح را بارها به مسئولان دولتی گوشزد کردیم ولی کسی به حرف ما گوش نکرد و فقط حرف خود را به ما دیکته کردند و آخر که به مشکل خورد، پای اصناف هم به میان آمد.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی در پاسخ به اینکه در ابتدای اجرای طرح شبنم چقدر این طرح بر کاهش قاچاق کالا در سطح بازار قابل مشاهده بود، گفت: در ابتدای طرح که نقاط ضعف آن هنوز آشکار نشده بود، فروشندگان لوازم خانگی از ترس برخورد و ایجاد مشکل از خرید جنس‌های قاچاق که معمولاً از بانه یا مبادی دیگر وارد پایتخت می‌شد، خودداری می‌کردند و جنس اصلی را ترجیح می‌دادند.

سهم اتحادیه ها را در طرح شبنم ندادند

وی با انتقاد از عملکرد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مورد تخصیص هزینه نصب برچسب توسط اتحادیه‌ها گفت: از رقم 93 تومانی که برای برچسب‌ها در نظر گرفته شده بود قرار بود، تا به ازای هر برچسب مبلغ 50 ریال به اتحادیه‌هایی که این برچسب‌ها روی کالاها نصب می‌شود پرداخت شود و تا جایی که من اطلاع دارم علاوه بر اتحادیه لوازم خانگی، خرازی، پوشاک و قفل و لولا و اتحادیه‌های دیگر که هر کدام میلیو‌ن‌ها برچسب را نصب کرده‌اند، ریالی دریافت نکرده‌اند و باید پرسید این پولها را چه کسی گرفته و کجا هزینه شده است، اگر قرار است، وعده‌ای بدهیم و به آن عمل نکنیم، چیزی جز بدبینی بر جای نخواهد گذاشت.


منبع: فارس


دوشنبه 29 دى 1393 ساعت 08:26





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن