تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):حيا از ايمان و ايمان در بهشت است و بدزبانى از بى مهرى و بدرفتارى است و بدرفتارى در جهن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820108601




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واکنش مسلمانان انگلیس به نامه مغرضانه دولت کامرون


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: واکنش مسلمانان انگلیس به نامه مغرضانه دولت کامرون


پس از ارسال نامه اریک پیکلز وزیر امور مناطق خودمختار به ائمه جماعت مساجد و رهبران مسلمانان انگلیس و درخواست از آنها برای تشریح عدم تعارض اسلام با هویت انگلیسی، هارون خان معاون دبیرکل شورای مسلمانان انگلیس دولت را به استفاده از گفتمان تندروهای راستگرای افراطی در قبال مسلمانان این کشور متهم کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، گزارشگر شبکه جهانی بی بی سی در گزارشی در این زمینه گفت: وزیران انگلیسی نامه ای واضح به همه مساجد انگلیس و انجمن های مسلمانان نوشتند که در آن گفته اند به جوانان ابلاغ کنید افراط گرایی حاصلی برای آنها ندارد و نفرت پراکنی در مساجد یا هر مکان مذهبی دیگر جایی ندارد.
دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس گفت: «افراط گرایی تروریستی هیچ ربطی به اسلام واقعی ندارد بلکه یک اقلیت تندرو آن را تحریف کرده اند. همه باید در مقابله با افراط گرایی نقش آفرینی کنند. هرکس این نامه را مشکل دار می داند به نظر من خودش مشکل دارد.»
گزارشگر شبکه در ادامه افزود برخی ها از این نامه دولت انتقاد کردند زیرا طبق تحلیل آنها، این نامه مسئولیت را به گردن ائمه مساجد می اندازد و آنها را در موضع دشواری قرار می دهد. برخی دیگر از این نامه استقبال کردند.
لرد احمد اوف ویمبلدن وزیر امور انجمن ها در انگلیس گفت: «بیایید روح (تعالیم) پیامبر(ص) اسلام را احیاء کنیم که ما را به ثبات قدم در راه خیر به هر قیمتی توصیه کرده است. اگر خود آن حضرت(ص) بود با این افراط گرایان چگونه برخورد می کرد؟ قطعا آنها را طرد می کرد.»
گزارشگر شبکه در ادامه افزود حزب کارگر مخالف جناح حاکم بر انگلیس می گوید وظیفه دولت آن است که از خود سئوال کند چرا همه اقداماتش علیه افراط گرایی در گذشته بی نتیجه بوده است.
هازل بلیزر، از نمایندگان حزب کارگر در پارلمان انگلیس گفت: «متاسفم از این که بگویم در دو سال گذشته دولت جز موارد نادر با اقلیت مسلمان تعاملی نداشته است.»
گزارشگر شبکه در ادامه گفت وزیران انگلیس در مقابل انتقادات می گویند هدف آنها دادن اطمینان و کمک به اکثریت بزرگی از مسلمانان انگلیس است.


سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن