محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1832649440
جهانیسازی اسلامهراسی (1) «شارلی باش و خفه شو»؛ «اسلامهراسی» اینطور جهانیسازی میشود
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: جهانیسازی اسلامهراسی (1)
«شارلی باش و خفه شو»؛ «اسلامهراسی» اینطور جهانیسازی میشود
آنچه از حادثه تروریستی «شارلی ابدو» و تحلیل آن برداشت میشود، آن است که غرب تنها خواهان القای دیدگاهها خویش به جهانیان است و به همین دلیل پروسه «شارلی باش و خفه شو» یا همان «جهانی سازی اسلام هراسی» را کلید زده است.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «باید اعتراف کنیم که بین قربانیان آنها و ما تفاوتهای بسیاری وجود دارد. در مراسم قربانیان آنها، رهبران جهان از جمله رهبران جهان عرب حضور مییابند، در حالیکه برای قربانیان ما تنها اهالی محل حضور مییابند. برای قربانیان آنها نشستها و کنفرانسهای جهانی در محکومیت تروریسم برگزار میشود و نام آنها بر کوچهها و خیابانهای آنها گذاشته میشود، در حالیکه نزدیکان قربانیان ما به دلیل گرامیداشت، قربانیان خود در معرض بازداشت و شکنجه قرار میگیرند، چون سینه خود را در برابر دشمنان سپر کرده بودند». این سرآغاز مقالهای است که امروز روزنامه لبنانی «الاخبار» به قلم «اسعد ابو خلیل» و با عنوان «شارلی باش و خفه شو؛ جهانی سازی اسلامهراسی» چاپ و منتشر کرد. محکومیت حادثه تروریستی شارلی ابدو در سراسر جهان عرب و رسانههای نوشتاری و دیداری و اینترنتی آن به وفور مشاهده میشود، روزنامه «المستقبل»، دفتر خبرگزاری فرانسه در بیروت، شبکه «ال. بی. سی» و غیره از جمله این رسانهها و مطبوعات بودند که این حادثه را محکوم کردند، اما در این بین خبرنگار روزنامه فرا منطقهای «القدس العربی» افشا کرد که نیروهای سیاسی طایفه مسیحیان لبنان از شرکت در محکومیت این حادثه امتناع کردند و دلیل این امر را توهین نشریه «شارلی ابدو» به مسیحیان عنوان کرد و موجب شد تا فعالیت گستردهای را در فضای مجازی علیه این نشریه آغاز کنند. در واقع زبان حال آنها آن بود که «تحقیر اسلام آزادی بیان شمرده میشود، اما تحقیر مسیحیت اوج حقارت است». مخالفان تحقیر رهبر مارونیهای لبنان، به خوبی از اهانتهای وی به پیامبر (ص) آگاه هستند؛ اما نویسندگان وابسته به آل سعود (روزنامههای وابسته به جریان 14 مارس) آزادی بیان علیه غیر مسلمانان را درحالی سردادند که از دولت فرانسه خواستند، آزادی بیان را تنها برای «مسلمانان» محدود کنند. معیارهای غربی که ناخواسته توسط اعراب در نظر گرفته میشود حادثه تروریستی شارلی ابدو دارای ابعاد مختلفی است. سوالی که در اینجا مطرح میشود، این است که آیا این وسعت دایره محکومیتها با نشریه شارلی ابدو، در صورتیکه این نشریه، نشریهای ضد یهودی بود، به ویژه در میان نخبگان و فرهیختگان جهان عرب نیز مشاهده میشد و آنها جرات میکردند، با این نشریه اعلام همبستگی کنند؟ آیا آنها جرات میکردند، درخواستی منطقی برای مقابله با ادعاهای صهیونیستی مبنی بر دشمنی اعراب با یهود ارائه دهند؟ آیا آنها همان نخبگان و فرهیختگانی نبودند که مانع برگزاری کنفرانسی چند سال پیش در لبنان شدند که قرار بود، مخالفان یهود در آن حضور یابند؟ چرا آنها اقدام تروریستی علیه شارلی ابدو را محکوم میکنند، اما در همان حال توهین این مجله به پیامبر(ص) و تلاش برای تحریک احساسات مسلمانان را محکوم نمیکنند؟ تسلسل منطقی حاکم بر معیارها و مفاهیم در غرب، اعراب و مسلمانان را وا میدارد تا همبستگی خود با قربانیان شارلی ابدو را اعلام کنند، چون در غیر این صورت انسانیت خود را از دست خواهند داد. اعرابی که در تظاهرات پاریس حضور یافتند و «من شارلی» را سر دادند، بدون آنکه بدانند و آگاه باشند، فریاد زدند که از دید آنها توهین به اسلام و مسلمانان در قبال توهین به یهود و یا مسیحیان اهمیت ندارد. این اعراب همانند دیگر اعراب نشان دادند که بدون آنکه توجه داشته باشند، معیارهای غرب را پیاده میکنند، توهین به مسلمانان را مجاز و توهین به پیروان دیگر ادیان از جمله یهود و مسیحیان را محکوم کردند. اهانتهای هدفمند شارلی ابدو به اسلام و مسلمانان اینکه گفته میشود، شارلی ابدو تنها مسلمانان را هدف قرار نمیدهد، ادعایی پوچ و بیمعنی است. این نشریه بویژه پس از حوادث 11 سپتامبر به اهانت به مسلمانان و دین اسلام اختصاص یافت و اهانتهای آن به پیامبر (ص) غیرقابل انکار است، در حالیکه به خوبی از واکنش مسلمانان نسبت به این اهانتها آگاه بود، بنابراین این اقدامی عمدی شمرده میشود، در حالیکه در قبال ادیان دیگر چنین توهینهایی از آن مشاهده نمیشد و این منشورات تنها یک توهین علیه مسلمانان نبودند، بلکه تحقیر آنها را نیز درپی داشتند. سوالی که در اینجا مطرح میشود، این است که چرا غرب هرگونه اظهار نظر منتقدانه علیه «هولوکاست» را ممنوع میکند، اما تمسخر «پیامبر»(ص) برای آن امری مقبول است؟ پاسخ نویسندگان عرب، از جمله نویسندگان سعودی به این سوال جالب بود. آنها این اقدام غرب را اینگونه توجیه کردند که «هولوکاست میثاق یهود» شمرده میشود. همچنین هولوکاست یک دین و آیین نیست و تنها حادثهای است که برای یهود مقدس است. اما سوال این است که چرا مسلمانان حق ندارند، مقدساتی مرتبط با دین و آیین خود داشته باشند؟ در حالیکه فراتر از آن باید توجه داشت، غرب مسلمانان را از حق انتشار هرگونه موضوعی که به آنها توهین و یا تحقیر کند، منع کرده است. این تعامل غرب تنها مسلمانان را در بر نمیگیرد، بلکه روشنفکرانی مانند «نئوم چامسکی» نیز را هم شامل میشود که در نوشتههای خود با تبعیت از اصل آزادی بیان مورد ادعای حاکم در غرب هولوکاست را محکوم کرد. با این حال خصومت ورزی با اسلام و مسلمانان معنای دیگری در غرب دارد، چه کسی باور میکرد که نشریه شارلی ابدو تنها ظرف یک هفته از سوی «گوگل» و موسسه «گاردین» نیم میلیون دلار کمک مالی دریافت کند، آیا چنین حمایتی از نشریههایی که یهود را تحقیر میکنند، نیز صورت میگیرد؟ تبعیت کورکورانه جهان عرب از غرب تا چه اندازه ماهیت واقعی غرب را نادیده میگیریم و از آن ستایش و تبعیت میکنیم. در حالیکه غرب آنگونه که تصور میکنیم، بهشت رویاها و آزادی بیان نیست و برای اثبات این ادعا کافی است، پای سخن اعرابی بنشینیم که در کشورهای غربی زندگی میکنند. جهانی سازی اسلام ستیزی و عربی ستیزی غرب هم اکنون به جرات میتوان گفت، غرب پروسه جهانی سازی اسلام ستیزی و عرب ستیزی را کلید زده است. آنچه فرهنگ غرب درحال پیاده کردن آن است، جهانی سازی نفرت از اسلام و مسلمانان با چوب قرون وسطی و در لفافه معیارهای بشردوستانه لائیک است و در این بین روشنفکران جهان عرب پیامآوران این معیارها و حامیان آن و اشاعه دهندگان آن در کشورهای خود هستند. در این تردید نیست که تحقیر اسلام در فرانسه فراتر از تحقیر یک دین و آیین است، چون با این اقدامات فرانسه طیفهای حقیر جامعه فرانسه را تحقیر کرده است. «اولیویر روا»، نویسنده فرانسوی و کارشناس خاورمیانه «لوموند» فرانسه در مقالهای درباره پروسه اسلام هراسی در غرب نوشت «غرب بیم و هراس از گروهی در میان ملل ایجاد میکنند که وجود خارجی ندارند» و اینکه آن اندازه که شهروندان فرانسوی الاصل به گروههای تندرویی همچون «القاعده» ملحق میشوند، کمتر از اعراب ساکن این کشور هستند. آزادی بیانی در فرانسه وجود ندارد اینکه گفته میشود، در فرانسه آزادی بیان وجود دارد، دروغ محض است و دلیل این مدعا آن است که چرا شهروندان این کشور اجازه ندارند، درباره ماهیت هولوکاست سوال کنند و یا آن را زیر سوال ببرند، در حالیکه چنین منعی در قبال اسلام وجود ندارد؟ نشریه شارلی ابدو وارث نشریه «هاری کاری» است که پس از تمسخر «دوگل» و مرگش انتشار آن متوقف شد، اما چرا هاری کاری تعطیل شد، اما شارلی ابدو فعالیتش متوقف نشد. در آن زمان – سال 2006 - «ژاک شیراک»، رئیس جمهوری فرانسه توهین روزنامههای دانمارکی به «پیامبر»(ص) را «اقدام تحریکآمیز هدفمند» توصیف کرد و از مسلمانان خواست که برای احقاق حق خود به دادگاهها رجوع کنند، حال سوال این است که حتی اگر هم مسلمانان به دادگاههای فرانسه برای محاکمه شارلی ابدو مراجعه کنند، دستگاه قضایی فرانسه آن را محکوم خواهد کرد؟ حوادث پس از اقدام تروریستی علیه شارلی ابدو نشان داد که همه چیز به سود این نشریه است. رد تمام دلایل ارائه شده درباره علل حادثه دلایل و اسباب ارائه شده از سوی غرب و دولت فرانسه در خصوص حادثه شارلی ابدو کاملا مردود است. چون حکومتهای غربی نظارت و کنترل شدیدی بر آزادی بیان و اظهار نظر یا بحث و مناقشه برسر این حادثه تروریستی اعمال کردهاند. پس از حوادث 11 سپتامبر دولت آمریکا و رسانههای آمریکا تلاش بسیاری کردند، دلایل سیاسی این حادثه را در پدیده تروریسم افراط گرایانه خلاصه کنند. اگرچه این سخن مردود و نادرستی نیست، اما سوال این است که غرب در انتشار این پدیده چقدر تاثیر داشته است، مثلا ادامه درد و رنج فلسطینیان چه تاثیری بر ظهور پدیده افراط گرایی در میان آنها داشته است. همچنین سیاستهای تسلیحاتی آمریکا و غرب و صدور سلاح چه تاثیری بر تشکیل گروههای تروریستی داشته است. امروز گفته میشود که نمیتوان و مجاز نیستیم که در تاریخ استعمارگرانه فرانسه چه گذشته و چه حال حاضر که کشورهایی همچون مالی و سوریه و لیبی را در برمیگیرد، کنکاش کنیم. بنابراین غرب میگوید که «ساکت شو و تنها شارلی باش». آیا ما میتوانیم و یا حق چنین کاری را داریم؟ بالطبع نه. اما باید به غرب یادآوری و پافشاری کنیم که تروریستها دست پرورده آنها بودند، نه ما. تروریستها در فرانسه متولد و بزرگ شدند و توجیه اینکه آنها الجزایری بودند، مانند آن است که بگوییم، اوباما دارای ریشههای کنیایی یا نتانیاهو دارای ریشههای لهستانی است و بر این اساس کنیاییها و لهستانیها جنایتکار هستند. غرب خواهان اسلام میانهرو نیست غرب خواهان اسلام میانهرو نیست، آنها خواهان اسلامی هستند که به آنها و منافعشان خدمت کند. درباره این ادعا باید به فردی همچون «مهند خورشید» فلسطینی تباری که در لبنان به دنیا آمد و در عربستان رشد یافت اشاره کرد. وی به این جهت در آلمان مورد استقبال قرار گرفت و کرسی استادی به وی در دانشگاههای آلمان داده شد - با اینکه از سوی بسیاری از موسسات اسلامی مورد تأیید نبود – و کتابی تحت عنوان «اسلام رحمت» از وی منتشر شد، چون وی همواره نسبت به خطر ظهور اسلامگرایان تندرو و نه خطر رژیم صهیونیستی هشدار میداد. این همان چیزی است که غرب خواهان آن است. فرانسه درحالی از جنگ علیه اسلام تندرو سخن میگوید که تاکنون چنین جنگی را علیه مسیحیت تندرو یا یهودیت تندرو بر زبان نیاورده است. تلاش غرب و رژیم صهیونیستی برای به دام انداختن مسلمانان به نظر میرسد، غرب و رژیم صهیونیستی تلاش دارند، مسلمانان را وارد بازی کنند که برای آنها تدارک دیده شده است و آن واداشتن آنها به محکومیت عاملان حادثه شارلی ابدو است، چون در غیر این صورت به حمایت از عاملان آن متهم میشوند. انتهای پیام/ص
93/10/30 - 13:13
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]
صفحات پیشنهادی
حمله به «شارلی ابدو»؛ تکرار عملیات «سوزاناه» موساد این بار در پاریس؟
حمله به شارلی ابدو تکرار عملیات سوزاناه موساد این بار در پاریس رخدادهایی که هفته گذشته در پاریس رخ داد و تناقضاتی که در روایت رسمی ارائهشده از این حوادث وجود دارد با تلاشهای صهیونیستها برای بهرهگیری از این مسئله همراه شده و ناخودآگاه حمله به شارلی ابدو را یادآور عملیات سوزااستاندار خراسان رضوی مطرح کرد «شارلی ابدو» داستان ادامهدار پروژه اسلامهراسی غرب
استاندار خراسان رضوی مطرح کردشارلی ابدو داستان ادامهدار پروژه اسلامهراسی غرباستاندار خراسان رضوی گفت شارلی ابدو داستان ادامهدار پروژه اسلامهراسی غرب است به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از ادارهکل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی علیرضا رشیدیان با اشاره به اهانحامد شهبازی «شارلی ابدو»؛ قربانی سیاست خارجی تجاوزکارانه فرانسه
حامد شهبازیشارلی ابدو قربانی سیاست خارجی تجاوزکارانه فرانسهگسیل نیروی نظامی و مداخله در امور در دیگر کشورها به عنوان یک ارزش در ساختارغرب نهادینه شده و کسی که در پاریس یا یک پایتخت اروپایی کشته شود قربانی تروریسم است و اگر فردی بیگناه در یک کشور مسلمان در حملات نظامی غرب کشتهدر بحبوحه حوادث پاریس این مستند را ببینید «ابرها در راهند»؛ نبرد اسلام ناب با اسلام تکفیری و جریان ا
در بحبوحه حوادث پاریس این مستند را ببینیدابرها در راهند نبرد اسلام ناب با اسلام تکفیری و جریان اسلامهراسیدر میان مسلمانان اروپا هستند مسلمانانی که به خط فرهنگی و دینی امام خمینی ره اقتدا کرده و در مسیر اسلام حرکت کردهاند تا جایی که مسئولان غربی را واداشتند از آنان دربرابر تند«شارلی ابدو» به زودی در 7 میلیون نسخه منتشر میشود
شارلی ابدو به زودی در 7 میلیون نسخه منتشر میشودشریه هتاک شارلی ابدو در تلاش برای بر سر زبان انداختن این نشریه پس از جنجالهای اخیر طی روزهای آینده در 7 میلیون نسخه بازنشر میشود به گزارش گروه بینالملل خبرگزاری فارس نشریه هتاک «شارلی ابدو» طی روزهای آینده دردر اولین بازتاب حادثه «شارلی ابدو» مرکز فرهنگی فرانسه در نیجر به آتش کشیده شد
در اولین بازتاب حادثه شارلی ابدومرکز فرهنگی فرانسه در نیجر به آتش کشیده شدشاید بتوان گفت اولین بازتاب حادثه تروریستی شارلی ابدو و به تبع آن اهانت این نشریه به پیامبر اسلام ص آتش زدن مرکز فرهنگی فرانسه در دومین شهر بزرگ کشور نیجر باشد به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس ددر مسجد شهرک غرب مجلس ترحیم «مشفق کاشانی»؛ جمعه برگزار میشود
در مسجد شهرک غربمجلس ترحیم مشفق کاشانی جمعه برگزار میشودمجلس ترحیم زنده یاد مشفق کاشانی روز جمعه سوم بهمن ماه از ساعت 9 30 تا 11 30 صبح در مسجد جامع شهرک غرب برگزار می شود علیرضا شایان نوه زنده یاد مشفق کاشانی در گفتوگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس پیرامون مجلس«عُمَر»؛ روایتی از پشت دیوار حائل در سیامین جلسه سینما روایت
عُمَر روایتی از پشت دیوار حائل در سیامین جلسه سینما روایتفیلم سینمایی عمر نماینده سینمای فلسطین در اسکار 2014 در سی امین جلسه سینما روایت اکران و بررسی خواهد شد به گزارش خبرگزاری فارس «عمر» محصول سال 2013 فلسطین است که در جشنواره کن 2013 رونمایی شد این فیلم داستا«پدرو آلمادوار» از پروژه جدیدش گفت/فیلمی تحت عنوان «ساکت باش» با موضوع زنان
پدرو آلمادوار از پروژه جدیدش گفت فیلمی تحت عنوان ساکت باش با موضوع زنانپدرو آلمادوار فیلمساز اسپانیاییالاصل هالیوود اعلام کرد که ساکت باش عنوان فیلم جدیدش است که موضوع آن درباره زنان است به گزارش خبرگزاری فارس «پدرو آلمادوار» سرانجام پس از ماهها انتظار سرا«بصیر»؛ چشم و گوش سربازان ایرانی در نبردهای آینده+تصاویر
بصیر چشم و گوش سربازان ایرانی در نبردهای آینده تصاویربر روی دست یا کلاهخود سربازان ایرانی امکان نصب نمایشگری است که میتواند تصاویر گرفته شده توسط پرندههای بدون سرنشین سامانههای دیدبانی اپتیکی موجود در منطقه و یا تصاویر ضبط شده توسط سایر سربازان را دریافت کند سایت مشرق گزدر پنجاه و یکمین نشست باشگاه فیلم فرهنگسرای انقلاب اسلامی طالبزاده و قطبیزاده «چندمتر مکعب عشق» را
در پنجاه و یکمین نشست باشگاه فیلم فرهنگسرای انقلاب اسلامیطالبزاده و قطبیزاده چندمتر مکعب عشق را نقد میکنندباشگاه فیلم فرهنگسرای انقلاب اسلامی در پنجاهمین و یکمین نشست خود فیلم سینمایی چندمتر مکعب عشق ساخته جمشید محمودی را نمایش داده و با حضور عوامل و منتقدان به بررسی آن می پرد«نظامیان و سیاست در افغانستان»؛ بررسی نقش ارتش در سیاست و قدرت
نظامیان و سیاست در افغانستان بررسی نقش ارتش در سیاست و قدرتنظامیان و سیاست در افغانستان اثر معاذالله دولتی عنوان کتابی است که به تازگی توسط مرکز مطالعات استراتژیک وزارت خارجه افغانستان در کابل منتشر شده است به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل پیوند و همبستگی میان قدرت نظام«خطرات و خاطرات»؛ بخش بیست و هشتم سالروز فرار شاه از ایران و حضور و مرگش در مصر
خطرات و خاطرات بخش بیست و هشتمسالروز فرار شاه از ایران و حضور و مرگش در مصربا این همه مکنت ظاهری محمدرضا و پدرش که سالها در ایران سلطنت و املاک فراوانی در ایران را تصاحب کرده بودند لیاقت داشتن دو متر مکان برای دفن در ایران را پیدا نکردند که این هم از عبرتهای تاریخ است به گزدر جشنواره مردمی فیلم عمار ببینید «کالای کشتار»؛ دعوتی همگانی به تحریم کالاهای صهیونیستی+ تیزر
در جشنواره مردمی فیلم عمار ببینیدکالای کشتار دعوتی همگانی به تحریم کالاهای صهیونیستی تیزرمجموعه مستند کالای کشتار با محوریت تحریم کالاهای صهیونیستی محصولی از موسسه سفیر فیلم در جشنواره مردمی فیلم عمار اکران میشود به گزارش خبرنگار سینمایی فارس سومین قسمت از مجموعه مستندهای &lاتحادیه جهانی علمای مسلمان: انتشار مجدد تصاویر توهینآمیز به پیامبر در «شارلی ابدو» غیرعاقلانه است
اتحادیه جهانی علمای مسلمان انتشار مجدد تصاویر توهینآمیز به پیامبر در شارلی ابدو غیرعاقلانه استاتحادیه جهانی علمای مسلمان با صدور بیانیهای طویل اقدام نشریه فرانسوی شارلی ابدو در انتشار مجدد کاریکاتورهای جدید از پیامبر اسلام را غیرعاقلانه و غیرمنطقی خواند به گزارش گروه بین&zwnjاتحادیه مطبوعات محلی ایران، اقدام هتاکانه مجله فکاهی «شارلی ابدو» را محکوم کرد
اتحادیه مطبوعات محلی ایران اقدام هتاکانه مجله فکاهی شارلی ابدو را محکوم کرد فرهنگ > رسانه - اتحادیه مطبوعات محلی کشور طی بیانیه ای اقدام هتاکانه مجله فکاهی شارلی ابدو در اهانت به ساحت پیامبر اکرم ص را محکوم کرد به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین متن کامل این بیانیه«در کشوری دیگر»؛ اثری منحصر به فرد از بانوی داستاننویس افغانستان
در کشوری دیگر اثری منحصر به فرد از بانوی داستاننویس افغانستانکتاب در کشوری دیگر اثری از بزرگ بانوی داستاننویس افغانستان در ایران منتشر شد به گزارش خبرنگار دفتر منطقهای خبرگزاری فارس «در کشوری دیگر» عنوان رمان «سپوژمی زریاب» بزرگ بانوی داستان&zw-
گوناگون
پربازدیدترینها