تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798694718




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دل درد بچه با این سندرم


واضح آرشیو وب فارسی:دکتر سلام:

main Rehan Qureshi shutterstock_86264878


با مشاهده هر نوع دل درد در شیرخوارتان به سرعت وی را به پزشک مربوطه برسانید و نگذارید دچار حمله های عصبی و اسپاسم های دردآور شود.

دکتر” محمودرضا اشرفی ” فوق تخصص مغزو اعصاب کودکان افزود: با علایم فوق، والدین و یا حتی برخی از پزشکان، به وجود این بیماری در نوزاد پی نمی برند و متاسفانه هرچه دیرتر تشخیص داده شود، عوارض شناختی و تکاملی بیشتر و غیرقابل جبران برای کودک خواهد داشت.
وی که ارائه دهنده مبحث ” سندرم اسپاسم شیرخواران ” در اولین همایش اختلالات عصبی – تکاملی خواهد بود، ادامه داد: این سندرم ، درسنین سه ماهگی تا 12 ماهگی شیرخوار و بخصوص حدود شش ماهگی او، آغاز می شود.
بگفته وی، ابتلا به این نوع از تشنج ، به ملیت یا نژاد خاص بستگی ندارد بلکه در میان شیرخواران پسر شایع تر از نوزادان دختر است و میزان ابتلای آن در جهان، سه تا پنج در هر 10 هزار تولد زنده می باشد.
 دکتر اشرفی همچنین گفت: تشنج سندرم اسپاسم شیرخواران، جزو دسته تشنج های با آنسفالوپاتی صرعی می باشد. آنسفالوپاتی صرعی، دسته ای از تشنج هاست که فعالیت تشنجی بالینی و الکتروگرافی می تواند باعث پس رفت و تاخیر جنبه های تکاملی در کودک گردد و به عبارت دیگر، تشنج های این دسته از بدترین تشنج های دوران شیرخواری و کودکی هستند.
این فوق تخصص مغزو اعصاب کودکان افزود: این سندرم که به نام اولین پزشک که این بیماری را در فرزند خود مشاهده کرد ، ” وست- west ” نیز نام گرفته است ، دارای حملات اسپاسم ناگهانی در تنه و اندامها، به عنوان تظاهر بالینی بیماری است که بصورت حملات پشت سرهم و بخصوص هنگام به خواب رفتن و یا از خواب بیدارشدن شیرخوار ظاهر می شود.
دکتر اشرفی ادامه داد: در انتهای حملاتی که خیلی شدید به حملات دل درد، شبیه است ، خنده یا گریه ، دیده می شود. و علامت دیگر آن، بروز تاخیر تکامل می باشد که در دو سوم بیماران قبل از بروز حملات ، تاخیر تکامل وجود دارد.و در یک سوم موارد، شیرخوار قبل از حملات ، از نظر تکامل طبیعی و بعد از بروز حملات تشنج ، دچار پس رفت در تکامل می شود.
وی اظهارداشت: بیشتر موارد سندرم اسپاسم شیرخوار، حاصل صدمات قبل یا بعد از تولد بخصوص خفگی زایمانی و یا حوادث زایمانی می باشند. ناهنجاری های ساختمانی مغز و سندرم های پوستی – عصبی از دیگر علل این سندرم می باشند.
این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، افزود: از نظر تشخیصی، تظاهرات بالینی خاص ، همان حملات اسپاسم شیرخوار هستند و بایستی پزشک به فکر این فرم از تشنج شیرخواران بوده باشد و معاینه دقیق از نظر تکامل و عصبی را نیز برای شیرخوار انجام دهد. ضمن آنکه برای تشخیص، از الکتروآنسفالوگرافی یا نوارمغز که در خواب و بیداری انجام می شود، بهره بگیرد.
به گفته او، برای جستجوی علت این سندرم، انجام آزمایشهای بیوشیمیایی، تست های متابولیک و گاهی بررسی های ژنتیک ضروری است، ضمن آنکه برای تشخیص علت بیماری، تصویربرداری مغز نیز لازم است.
وی اظهارداشت: یافته الکتروآنسفالوگرافی اختصاصی این سندرم که در 40 تا 70 درصد موارد مشاهده می شود، طرحی بنام “هیپس آریتمی” است که در این طرح در نوارمغز، امواج با ولتاژ بالا همراه با موجهای تشنجی پراکنده ملاحظه می شود.
این فوق تخصص مغزواعصاب کودکان درباره درمان این بیماری، گفت: هرچه درمان سریعتر شروع شود، عوارض تکاملی کمتر خواهد بود. مهمترین داروهای این سندرم، استفاده از کرتون و دارویی بنام ” سابریل ” یا ” ویگاباترین ” است .
دکتر اشرفی با اشاره به اینکه تشخیص های افتراقی این سندرم، پرش های خوش خیم خواب ، ریفلاکس گوارشی ، کولیک و درد شکم شیرخوار است، به والدین توصیه کرد: اگر شیرخوارشان دچار پرش اندامها و یا انقباض ناگهانی اندامها شد که این حملات بخصوص پشت سرهم تکرار شوند و با تاخیر یا پس رفت تکامل همراه شوند، مراجعه به پزشک ضروری است و پزشکان نیز حتما به فکر احتمال وجود سندرم اسپاسم شیرخوار یا سندرم وست باشند. زیرا تشخیص سریعتر با کنترل بهتر تشنج و جلوگیری از پس رفت تکامل، همراه خواهد شد.
وی افزود: پیش آگهی این بیماری ، به مقدار زیاد به علت آن بستگی دارد، تنها ده درصد این شیرخواران از نظر تکامل طبیعی باقی می مانند و 90 درصد بقیه دچار پس رفت تکامل حرکتی یا شناختی می شوند.
 وی ادامه داد: اگر کودک یا شیرخوار قبل از بروز حملات ، کاملا طبیعی بوده باشد ، احتمال تکامل طبیعی در او بیشتر است


30 دی 1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دکتر سلام]
[مشاهده در: www.hidoctor.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن