تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):خوش اخلاقى عبادت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799121821




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه ابزار تأمين مالي سلف موازي استاندارد در بورس کالاي ايران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ دي ۱۳۹۳ (۱۷:۵۶ب.ظ)
فطانت خواستار شد: توسعه ابزار تأمين مالي سلف موازي استاندارد در بورس کالاي ايران رييس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکيد بر توسعه ابزار تأمين مالي سلف موازي استاندارد گفت: اين ابزار تأمين مالي داراي پتانسيل بالايي است و راه‌اندازي اين شيوه تأمين مالي بر پايه کالاهاي مختلف براي رونق توليد و اقتصاد ملي بسيار راهگشا است.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد فطانت در بازديد از بورس کالاي ايران که با حضور اعضاي هيات مديره و مديران ارشد سازمان بورس و اوراق بهادار و اعضاي هيات مديره و مديران ارشد بورس کالاي ايران برگزار شد، وظيفه ذاتي بورس کالاي ايران را ضمانت شفافيت در اقتصاد ملي دانست و گفت: تلاش هرچه بيشتر ما بايد نگاه توسعه‌اي به بورس کالا براي گسترش شفافيت در اقتصاد ملي باشد.
رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه اظهار داشت: اجراي سياست قيمت تضميني به‌جاي خريد تضميني که سياستي خلاقانه محسوب مي‌شود مي‌تواند براي دولت بسيار مفيد فايده باشد.
وي افزود: در حال حاضر دولت سالانه با خريد تضميني حجم بالايي از محصولات که بخش قابل‌توجهي از آن فاسد مي‌شود بار مالي عظيمي را تحمل مي‌کند که با اجراي سياست قيمت تضميني اصلاح جدي در اين روند صورت مي‌گيرد.
فطانت ادامه داد: بورس کالا با ساختار نيروي انساني جوان و خبره‌اي که دارد همچون گذشته بايد به دنبال اجراي برنامه‌هاي خلاقانه‌اي مانند سياست قيمت تضميني باشد.
رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار تأکيد کرد: شرکت‌هايي که ترجيح مي‌دهند محصولاتشان را خارج از نظام قيمت‌گذاري دولتي بفروشند بايد جذب بورس کالا شوند.
وي ضمن حمايت از برنامه‌هاي بورس کالا براي بين‌المللي شدن خواستار حمايت دولت و نظام بانکي از اين نهاد ملي شد.
رييس سازمان بورس و اوراق بهادار در پايان از مديريت بورس کالاي ايران در خصوص اقدامات صورت گرفته طي سال‌هاي اخير قدرداني کرد.
حسين پناهيان، مديرعامل بورس کالاي ايران نيز به نقش و جايگاه بورس کالاي ايران در تحقق اهداف اقتصادي دولت پرداخت و گفت: بورس کالاي ايران رابطه تنگاتنگي با وزارتخانه‌هاي صنعت و معدن و تجارت، نفت، جهاد کشاورزي و امور اقتصادي و دارايي جهت توسعه و رشد اقتصادي ملي دارد.
پناهيان توضيح داد: وزارت اقتصاد و دارايي مي‌تواند از بستر بورس کالاي ايران زمينه‌هاي تعميق بازارهاي مالي سرمايه محور، کاهش فرار مالياتي، تسريع در خصوصي‌سازي، تعيين نرخ‌هاي بهينه گمرکي با استفاده از اطلاعات بازار و هدايت منابع بانکي به سمت توليد را فراهم کند. کما اينکه تاکنون نيز بورس کالا توانسته در اين راستا گام‌هاي قابل قبولي بردارد.
وي افزود: ارتقاي رقابت‌پذيري کالاها، ارتقا سهم بخش خصوصي در اقتصاد، بهبود فضاي کسب‌وکار، افزايش صادرات، مرجعيت قيمتي در برخي کالاهاي صادراتي از ديگر دستاوردهاي بورس کالاي ايران است که با همکاري وزارت صنعت، معدن و تجارت جهت تحقق آن‌ها گام برداشته‌ايم. وزارت صنعت، معدن و تجارت و فعالان اقتصاد کشور از طريق بورس کالاي ايران مي‌توانند بازار را روزانه پايش و درنتيجه سياست‌گذاري‌هاي به هنگام داشته باشد.
مديرعامل بورس کالاي ايران همچنين بازاريابي، افزايش صادرات، کشف قيمت و شفاف‌سازي معاملات داخلي و صادراتي فرآورده‌هاي نفتي و پتروشيمي را از ديگر کارکردهاي بورس کالاي ايران برشمرد و گفت: وزارت نفت مي‌تواند از طريق بسترهاي بورس کالاي ايران، جايگاه ايران در بازارهاي بين‌المللي محصولات پتروشيمي را ارتقا دهد.
پناهيان نيز با اشاره به همکاري‌هاي نزديک با وزارت جهاد کشاورزي در جهت ساماندهي، رشد و توسعه بخش کشاورزي کشور، اظهار کرد: بورس کالاي ايران بدين منظور گام‌هاي عملياتي جهت اصلاح نظام بازار و قيمت‌گذاري محصولات کشاورزي و همچنين کاهش هزينه‌هاي مبادله و ريسک سرمايه‌گذاري برداشته است؛ مهم‌ترين اين موارد بسترسازي‌هاي لازم جهت اجرايي شده ماده 33 قانون افزايش بهره‌وري بخش کشاورزي است که مي‌تواند تحول در بخش کشاورزي کشور باشد.
وي ادامه داد: بورس کالا زيرساخت‌هاي انبارداري بخش کشاورزي را فراهم کرده و براي عملياتي شدن اين ماده قانوني، منتظر بودجه موردنياز دولت است.
گام‌هاي بين‌المللي بورس کالا
مديرعامل بورس کالاي ايران در بخش ديگري از صحبت‌هايش به برنامه‌هاي منسجم و هدفمند اين بورس در جهت توسعه بازارهاي بين‌المللي پرداخت و بيان کرد: عضويت در اتحاديه الکترونيکي بين بورسي (IEU) از مهم‌ترين اقداماتي بوده است که اين بورس براي توسعه بازارهاي بين‌المللي جهت صادرات و واردات کالاها داشته است. عضويت در کميته ايراني اتاق بازرگاني بين‌المللي (ICC IRAN)، عضويت در انجمن بازارهاي آتي (AFM)، عضويت در فدراسيون بورس‌هاي اوراق بهادار آسيايي اروپايي (FEAS) از ديگر اقدامات بين‌المللي بورس کالاي ايران بوده است.
وي ديگر برنامه‌هاي بورس کالاي ايران را در سطح بين‌المللي، مرجع قيمتي شدن ايران در کالاهاي قابل‌رقابت معرفي کرد و توضيح داد: هم‌اکنون اين مهم در محصولاتي چون قير و سنگ‌آهن که از طريق تالار صادراتي بورس کالا صورت گرفته، تحقق يافته است و قيمت قير بورس کالا در نشريه‌هاي گزارش‌هاي قير آرگس (Argus Asphalt Report)، آيسيس (ICIS) و گزارش‌هاي فولاد آرگس (Steel Feedstock of Argus) منتشر مي‌شود. قيمت محصولات سنگ آهن و فولاد بورس کالا نيز در نشريه‌هاي متال بولتن (MetalBulletin) و استيل فرست (SteelFirst) انعکاس مي‌يابد.
جايگاه بورس کالا در تأمين مالي صنايع
پناهيان در ادامه بر نقش بورس کالاي ايران در تأمين مالي براي صنايع کشور تاکيد کرد و گفت: اين بورس در سال جاري معاملات اوراق سلف موازي استاندارد را راه‌اندازي کرد تا بيش‌ازپيش بتواند در راستاي تأمين مالي صنعتگران کشور گام بردارد. روند تأمين مالي از طريق بورس کالاي ايران از زمان تأسيس تاکنون رو به رشد بوده است، به صورتي که در فاصله سال‌هاي 90 و 91 حدود 89 درصد رشد داشته است و در سال 92 به 202 هزار ميليارد ريال رسيده است.
مديرعامل بورس کالاي ايران در پايان با اشاره به اينکه امکان انجام معاملات 167 کالاي استراتژيک در قالب انواع قراردادهاي نقدي، سلف، نسيه، آتي و سلف موازي استاندارد در يک محيط شفاف و تحت نظارت وجود دارد. بيان کرد: سهم معاملات بورس کالاي ايران در اقتصاد ملي قابل‌تأمل است که اميدواريم با توسعه بازارها و تنوع ابزارهاي مالي نوين اين سهم بيش‌ازپيش افزايش يابد؛ ارزش معاملات بورس کالاي ايران در سال 90 معادل 302 هزار ميليارد ريال بوده که اين رقم در سال 92 به 637 هزار ميليارد ريال رسيده است. طي 10 ماهه اول سال 93 نيز ارزش معاملات بورس کالاي ايران معادل 466 هزار ميليارد ريال بوده است.
پيش‌بيني سال 94
محمدرضا عربي عضو هيات مديره بورس و اوراق بهادار از ديگر سخنرانان جلسه مذکور بود که با بيان اينکه سلف موازي استاندارد مدل بازارگرداني مناسبي است، گفت: اين ابزار مالي موجب ورود خريداران خرد به اين بازار شده است و در آينده وابستگي به سيستم بانکي را کاهش مي‌دهد.
وي همچنين درباره ديگر اقدامات صورت گرفته در بورس کالاي ايران توضيح داد: در حوزه قبض انبار و سپرده کالايي هم اقدام‌هاي مناسبي شده که بازار پررونقي خواهد داشت. عرضه قراضه آهن در بورس کالا نيز تجربه موفقي بوده است. در حوزه برنامه خروج از رکود نيز تکاليفي برعهده بورس کالا گذاشته شده است تا املاک مازاد در اين بازار به فروش برسد.
عربي پيش‌بيني کرد که سال آينده، سال خوبي براي بورس کالا خواهد بود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن