تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن زود خشنود و دير ناراحت مى شود و منافق زود ناراحت و دير خشنود مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821105561




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سکه در سوئیس جان گرفت/ نگاهی به مسیر حرکت طلا و سکه در زمستان


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: سکه در سوئیس جان گرفت/ نگاهی به مسیر حرکت طلا و سکه در زمستان
قیمت سکه در بازار برای نخستین بار در زمستان به دلیل سیاست های جدید بانک مرکزی سوئیس از مرز یک میلیون تومان عبور کرد.
به گزارش نامه نیوز، در حالی قیمت سکه در بازار روز گذشته برای نخستین بار در یکماه گذشته از مرز یک میلیون تومان عبور کرد و به یک میلیون و 25 هزار تومان رسید که پیش از این 25 آذرماه سکه یک بار دیگر از مرز یک میلیون تومان عبور کرده بود اما این حرکت سکه پایدار نبود و بلافاصله وارد کانال 900 هزار تومان شده بود.
قیمت سکه در حالی از چهارشنبه گذشته روند افزایش به خود گرفته است که اونس طلا با جهش قیمتی‌ بهترین رشد هفتگی فلز زرد در 10 ماه گذشته را رقم زده و به محدوده 2180 دلار رسیده است. البته دلیل اصلی این موضوع را می توان در اتخاذ سیاست های جدید بانک مرکزی سوئیس پیدا کرد. بر همین اساس بانک مرکزی سوئیس پنجشنبه گذشته اعلام کرد که دیگر واحد پولی فرانک را متناسب با یورو تنظیم نخواهد کرد. چرا که حاضر نیست همراه با یورو در حال تضعیف، فرانک نیز تضعیف شود. این اتفاق موجب شد تا قیمت طلا که در بازارهای جهانی در یک سال گذشته روند تقریبا با ثباتی را در بازه قیمتی 1100 تا 1200 دلار داشته است به یکباره از کانال 1200 دلار عبور کرده و به مرز 1330 دلار نیز برسد. علاوه بر سیاست جدید بانک مرکزی سوئیس که تاثیر قابل توجهی در افزایش کوتاه مدت قیمت طلا داشته است، طلا از ابتدای امسال تاکنون تحت تاثیر نشانه‌های تورم منفی و کندی رشد اقتصاد جهانی که احتمال تاخیر در افزایش نرخهای بهره در آمریکا را مطرح کرده است، 6.8 درصد صعود کرده است. بر همین اساس تحلیلگران شرکت مالی اچ اس بی سی سکیوریتیز پیش بینی کرده اند تقاضا برای طلا پس از دو سال کاهش متوالی قیمت، با افزایش تقاضای مصرف کنندگان آسیایی و بازگشت سرمایه گذاران به صندوقهای سرمایه گذاری طلا در سال 2015 بهبود پیدا خواهد کرد و با 15 درصد افزایش به 4127 تن می‌رسد. این پیش بینی در شرایطی مطرح می شود که تحلیلگران گروه گولدمن ساش و سوسیته جنرال کاهش بیشتر قیمت طلا در سال 2015 را پیش بینی کرده اند در حالیکه گروه بانکی استرالیا و نیوزیلند و تی دی سکیوریتیز انتظار بهبود قیمت این فلز زرد را دارند. اما بازار طلای داخل کشور نیز در روزهای اخیر تحت تاثیر سیاست جدید بانک مرکزی سوئیس قرار گرفته اند و بر همین اساس روز گذشته شاهد جهش قیمت سکه و رسیدن قیمت آن به یک میلیون و 500 هزار تومان بودیم. محمد کشتی آرای رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در این رابطه می گوید قیمت طلای جهانی پنجشنبه گذشته به دلیل تصمیم گیری بانک مرکزی سوئیس برای کاهش نرخ بهره با رشد مواجه شد و براساس تصمیم گیری های جدید قرار شد فرانک سوییس از یورو جدا شود و این امر نیز بر بازار طلا تاثیر گذاشت. وی همچنین تاکید کرده انتشار گزارش های جدید از وضعیت بیکاری در آمریکا و کاهش ارزش دلار از دیگر دلایل رشد جهانی طلا است و این عوامل سبب شد تا قیمت هر اونس طلا به بالاترین رقم خود در چهار ماهه گذشته برسد. کشتی آرای تاکید کرد که نوسان قیمتی در بازارهای نفتی نیز در رشد قیمت جهانی طلا بی تاثیر نبوده و این امر نیز قیمت ها را در این بازار افزایش داده است.



۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن