تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد هر نوشته‏اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802536382




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فساد اقتصادي براي کشور روسياهي است/ با آدرس غلط بعضي ها در مفاسد اقتصادي سر دولت کلاه نمي رود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ دي ۱۳۹۳ (۱۳:۵ب.ظ)
جهانگيري: فساد اقتصادي براي کشور روسياهي است/ با آدرس غلط بعضي ها در مفاسد اقتصادي سر دولت کلاه نمي رود معاون اول رييس جمهور اظهار داشت: مطمئنا افرادي که به دولت آدرس اشتباه مي دهند نمي توانند بر سر دولت کلاه بگذارند و دولت مي داند که فساد از کجا بوده و کاملاً با آن ها برخورد مي کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس جمهور در چهل و سومين نشست هيات نمايندگان اتاق بازرگاني ايران در جمع فعالان اقتصادي کشور اظهار داشت: صحبت هايي که امروز در جمع نمايندگان دولت و اعضاي اتاق بيان شد صحبت هاي جدي، اصولي و پايه اي براي حل مشکلات کشور بود که اين مسائل نشان از بلوغ سياسي و کاري ما در اقتصاد است.
وي ادامه داد: به عنوان دولت و نمايندگان بخش خصوصي بايد در کنار يکديگر نشسته و از همين مسائل که امروز مرور داشته ايم براي استفاده از فرصت ها بهره گيريم.
وي با اشاره به دغدغه هاي مشترک نيز اشاره کرد و افزود: حساسيت و دغدغه مشترک بين دولت و بخش خصوصي بايد به راه حل هاي مشترک براي رفع موانع و افزايش ظرفيت هاي ملي تبديل شود و بايد به اين نتيجه برسيم که با کمک دو نهاد از تنگناهاي اقتصادي کشور رهايي پيدا کنيم؛ بايد در راستاي تحقق اهداف چشم انداز، راه حل هاي دوري از نفت و کاهش تحريم ها و ... با يکديگر چاره جويي کنيم.
وي با اشاره به توان اعضاي اتاق بازرگاني ايران خاطر نشان کرد: شما مورد اعتماد تمامي بنگاه هاي اقتصادي و فعالان بخش خصوصي هستيد که بايد براي مشکلات راه حل هايي را ارائه کنيد و ما هم به عنوان دولت مي توانيم در سهم خودمان چاره انديشي هاي لازم را انجام دهيم.
جهانگيري با اشاره به نيازهاي اساسي اقتصاد کشور گفت: در بين قوا نبايد براي مسائل راهبردي تفکيک قائل شد، عدم درک صحيح ما از مسائل اقتصادي منجر به راهکار صحيحي نمي شود و بايد با فهميدن عمق مسئله به سمت يافتن راه حلي مناسب حرکت کرد.
معاون اول رئيس جمهور در خصوص مشکلات ابتدايي دولت نيز گفت: دولت يازدهم کم و بيش با مشکلاتي که رو در روي خود مي ديد آشنايي داشت اما زماني که مسئوليت را بر عهده گرفت فکر نمي کرد که وضعيت فعلي کشور اين چنين شده باشد.
جهانگيري با اشاره به محدوديت هاي تحريمي و نوع سياست هاي اقتصادي نيز گفت: در خصوص تحريم ها، تيم مذاکره کننده فهيمي انتخاب شده است و از زماني که اين تيم با 1+5 وارد مذاکره شده روند تحريم ها نيز متوقف شده و بخشي از منابع مالي کشور نيز آزاد شده است.
وي با اشاره به چشم انداز آتي اقتصادي کشور نيز گفت: ابتدا نيازمند آرامش ثبات و بازگشت به شرايط گذشته در اقتصاد بوديم و در همين راستا با سرعت به سمت کاهش تورم و رونق اقتصاد حرکت کرديم؛ بدهي هاي دولت به اشخاص حقيقي و حقوقي نيز از دغدغه هاي جدي دولت بود و بايد با تامين سرمايه در گردش در کوتاه مدت اين مشکلات نيز رفع مي شد.
جهانگيري در خصوص کاهش بهاي جهاني نفت نيز گفت: از اواسط امسال اقتصاد کشور با موضوع جديدي روبه رو شد که متاسفانه کاهش سرعت نفت براي اقتصاد کشور مشکل زاست و تاثير تعيين کننده اي نيز دارد.
وي افزود: در سال 90 ، 118 ميليارد دلار درآمدهاي حاصل از صادرات نفتي داشتيم که در همان سال به ميزان 150 ميليارد دلار کل منابع ارزي کشور حاصل از صادرات بود؛ اما در سال 91 با احتساب اين رقم 6.8 درصد اقتصاد کشور کاهش را تجربه کرد و با افزايش تورم 30 درصد نيز مواجه بوديم.
وي با اشاره به مهمترين موضوع دولت در سال آينده نيز گفت: در دهه آينده موضوع اصلي کشور اشتغال دهه 60 هاي تحصيل کرده است و بايد با سياست هايي که وضع مي شود بهترين انتخاب را براي اين قشر ترسيم کنيم.
معاون اول رئيس جمهور با انتقاد از فساد هاي اخير در کشور نيز افزود: دو هزار و 700 ميليارد دلار پول کشور تنها در دست يک نفر است و اين براي کشور رو سياهي است و مردم نيز در مقابل از ما انتظار دارند تا شاهد آن باشند که اين پول به کشور بازمي گردد يا خير. اما متاسفانه تاکنون چيزي عايد کشور ما نشده و فقط دارايي هاي مختصري که از اين شخص توسط دستگاه قضايي شناسايي شده است.
وي تاکيد کرد: بايد مشخص شود که اين فرد چگونه به اين سيستم ورود پيدا کرده است و اگر اين راه را مشخص نکنيم مطئمنا افراد ديگري نيز به اين سيستم ورود پيدا مي کنند.
وي با اشاره به روابط اين شخص با مسئولين دولت گذشته نيز گفت: بخش خصوصي ما هيچ زماني وقت ملاقات را با رئيس کل بانک مرکزي پيدا نمي کرد اما چگونه اين فرد با وزرا و رئيس کل بانک مرکزي هر زماني که مي خواست ملاقات مي کرد، بايد مشخص شود که چه کسي پشت اين فرد بوده و دست هاي پشت پرده نيز بايد رو شود و مطئمنا بدانيد که تيم مبارزه با مفاسد دولت اهل هوا و هوس پست نيست و اين دوره ها را گذرانده است و با تمام آبروي خود آمده و ملاحظه کسي را هم در خصوص مفاسد نمي کند.
جهانگيري به موضوع افزايش نرخ ارز در دولت گذشته و افسار پاره کردن نرخ ارز در بازارها نيز اشاره داشت و گفت: در گذشته تدبير اشتباهي شد که ارز را بايد در صرافي هاي خارج از کشور به فروش برسانيم که طي 18 ماه 22 ميليارد دلار پول از کشور خارج شد.
معاون اول رئيس جمهور تاکيد کرد: قرار نداريم افرادي کلاه سرمان بگذارند و به ما آدرس اشتباه دهند و ما مي دانيم که اين فسادها از کجا بوده و حتما با آن برخورد جدي مي کنيم.
وي ادامه داد: البته کشف رانت هاي اقتصادي و جلوگيري از آنها بايد با کمک قواي ديگر باشد و نيازمند هماهنگي بين ساير قوا هستيم.
وي در ادامه سخنان خود با اشاره به اين که دولت هيچ گاه خود را مقابل بخش خصوصي نمي بيند، گفت: دولت در هيچ شرايط مقابل بخش خصوصي نيست و اتاق مي تواند تاثيرگذاري خود را کاملا بر اقتصاد کشور نشان دهد.
معاون اول رئيس جمهور گفت: در سال 94 نيازمند يک همکاري و تعامل بيشتري هستيم که اگر رشد 4 درصدي اقتصاد در شش ماهه اول محقق شد، اين رشد را تا پايان سال استمرار دهيم.
جهانگيري با اشاره به توجه دولت به صادرات کشور گفت: رئيس جمهور در همين شرايط تحريم نيز با کشورهاي اطراف گفتگوهاي اساسي را داشته و در همين خصوص با رئيس جمهور روسيه گفتگوهايي را در خصوص تامين نياز مواد غذايي روس ها داشته است و انتظار دولت نيز آن است که بخش خصوصي در اين بخش کامل فعال شود.
وي در خصوص عراق نيز يادآور شد: رابطه دولت ايران و عراق بسيار مناسب است نبايد بخش خصوصي ما فراموش کند که آن ها کشوري پولدار هستند و نفت بيشتري را نسبت به ما صادر مي کنند بايد از اين توان و پولدار بودن آنها و استفاده مناسب از پتانسيل هاي کشور آن ها استفاده کرد.
معاون اول رئيس جمهور با اشاره به تجارت با کشور چين نيز گفت: تجارت ما با کشور چين بر اساس فاينانس ها تا 50 ميليارد دلار افزايش پيدا مي کند که اين باعث بهبود وضعيت اقتصادي کشور مي شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن