تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيت مؤمن بهتر از عمل او، و نيت كافر بدتر از عمل اوست و هر كس مطابق نيت خود عمل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798386249




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آشنایی با خواص دارویی گیاه جینسینگ


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: آشنایی با خواص دارویی گیاه جینسینگ
جینسینگ در مناطقی از کره، چین، ژاپن، آمریکا و کانادا می‌روید، اما رویشگاه اصلی آن کره است و در منابع آمده است جینسینگ کره‌ای بالاترین کیفیت را دارد و تاثیرات دارویی آن بیشتر است.
آفتاب: جینسینگ در مناطقی از کره، چین، ژاپن، آمریکا و کانادا می‌روید، اما رویشگاه اصلی آن کره است و در منابع آمده است جینسینگ کره‌ای بالاترین کیفیت را دارد و تاثیرات دارویی آن بیشتر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، جینسینگ نوعی گیاه دارویی است که در اغلب عطاری‌ها پیدا می‌شود و چون مدتی است مطالعات و تحقیقات مختلفی روی آن انجام می‌شود اثرات درمانی خاصی را به آن نسبت داده‌اند و این روزها اغلب متخصصان طب سنتی مصرف دوز خاصی از این گیاه را به بیمارانشان توصیه می‌کنند.

اما مشکل اینجاست که این گیاه علاوه بر قیمت نجومی که دارد برای اغلب بیماران ظاهری ناشناخته داشته و همین عامل موجب شده برخی مراکز عرضه‌کننده یا درمانگران غیرمتعهد از ناآگاهی افراد سوءاستفاده کرده و گیاهانی غیر از جینسینگ را با قیمت‌هایی بالا به بیماران عرضه می‌کنند. در این نوشتار سعی بر این است که شما را با شکل ظاهری جینسینگ و تحقیقاتی که روی خواص آن انجام شده، آشنا کنیم.

جینسینگ در مناطقی از کره، چین، ژاپن، آمریکا و کانادا می‌روید، اما رویشگاه اصلی آن کره است و در منابع آمده است جینسینگ کره‌ای بالاترین کیفیت را دارد و تاثیرات دارویی آن بیشتر است. جینسینگ نوعی ریشه است. پوسته خارجی آن به رنگ زرد و طعم آن کمی شیرین و گاهی تلخ مزه است. این ریشه زمانی که از خاک برداشت می‌شود، محتوی آب زیادی است و در نتیجه برای ماندگاری بیشتر، آن را بلافاصله ‌خشک می‌کنند.

جینسینگ را به صورت جوشانده، عصاره یا اسانس مصرف می‌کنند و در برخی عطاری‌ها این ریشه را پودر کرده و درون کپسول می‌ریزند. اما چون به محتویات درون این کپسول‌ها اعتمادی نیست بهتر است تحت نظر متخصص مربوط خریداری و استفاده شود.

تحقیقات نشان داده است که جینسینگ به دلیل دارا بودن ترکیباتی خاص نقش تعدیل‌کننده‌ای در بدن دارد. یعنی می‌تواند بدن و ترکیبات شیمیایی خون را در حالت نرمال و طبیعی نگهدارد. این گیاه بازگرداننده انرژی از دست رفته است و قدرت فیزیکی و ایمنی بدن را افزایش می‌دهد و باعث آرامش و ثبات روانی در افراد می‌شود.

 تحقیقات انجام شده در دانشگاه توکیو نشان داده است که جینسینگ قرمز کره‌ای با تحریک سلول‌های مغزی از زوال فعالیت‌های مغز جلوگیری می‌کند و قادر به افزایش و توسعه فعالیت‌های ذهنی و بهبود و ارتقای عملکرد یادگیری و حافظه است. امروزه در بسیاری از کشورها برای تقویت فعالیت جنسی و کمک به اختلالات جنسی مردان و رفع ناباروری بویژه اختلالات کمی و کیفی اسپرم از این گیاه استفاده می‌شود. در زنان نیز این گیاه تأثیرات مفیدی در پیشگیری از یائسگی زودرس و در تنظیم قاعدگی و تخمک‌گذاری دارد.

موارد منع مصرف

جینسینگ برای زنان باردار، شیرده، کودکان، نوجوانان و مبتلایان به چاقی مفرط، مشکلات حاد عصبی، بی‌خوابی و فشار خون بالا توصیه نشده است. از عوارض مصرف زیاد و خودسرانه این گیاه سردرد، بی‌قراری، مشکلات خواب و تحریک پذیری را می‌توان نام برد.

افرادی که از آسپرین و داروهای رقیق‌کننده و کاهنده فشارخون استفاده می‌کنند نباید از این گیاه مصرف کنند ضمن این‌که از مصرف جینسینگ به همراه مواد محرکی مانند چای، قهوه و نوشابه‌های کولادار باید اجتناب کرد.

 این را هم بدانید جینسینگ عمدتا نقش حفاظتی و پیشگیری کننده دارد و افراد مبتلا به بیماری‌های مختلف حتما باید زیر نظر پزشک متخصص به طور مرتب و توصیه شده از داروهای شیمیایی مربوط استفاده کنند و از مصرف زیاد و طولانی‌مدت این گیاه بپرهیزند.



تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 204]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن