تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مشورت با عاقلِ خيرخواه، خجستگى، بركت، رشد و توفيقى از سوى خداست. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819281373




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وحشت تل آویو از نوع پیشرفته« فاتح ۱۱۰ »


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: وحشت تل آویو از نوع پیشرفته« فاتح ۱۱۰ »


روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نوشت: ویژگی موشک فاتح ۱۱۰ این است که سامانه دفاعی گنبد آهنین برای هدف قرار دادن آن طراحی نشده است زیرا این موشک ها قابلیت این را دارد که از مسافتی دور و با سرعتی بالا به اهداف خود اصابت کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر از تسنیم، روزنامه  «یدیعوت آحارونوت» نوشت: سرویس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی از اظهارات نصرالله در مورد در اختیار داشتن سلاح جدید و سنگین از جمله موشک های فاتح 110 غافلگیر شد موشک هایی که زیرساخت های تل آویو مانند پالایشگاه حیفا و ساختمان وزارت جنگ در تل آویو به اضافه فرودگاه ها در شمال و مرکز را در معرض خطر قرار می دهد.

این روزنامه افزود: این موشک ها یک ویژگی دیگر نیز دارد که همان قدرت پرتاب از مسافت دور و به عبارت بهتر از دورترین نقطه شمالی لبنان است به این معنی که نیروی هوایی رژیم صهیونیستی به سختی می تواند آن را در تیررس حمله قرار دهد.

اما ویژگی دیگر این موشک ها این است که سامانه دفاعی گنبد آهنین برای هدف قرار دادن آن طراحی نشده است زیرا این موشک‌ها قابلیت این را دارد که از مسافتی دور و با سرعتی بالا ابه اهداف خود اصابت کند.

این روزنامه در ادامه نوشت: درست است که این موشک ها نبرد با رژیم صهیونیستی  را نهایی نکرده است، اما با توجه به کلاهک هجومی قابل انفجار و سنگین و دقیق می توانند خسارت زیادی به تل آویو وارد آورند.

یدیعوت آحارانوت سپس این پرسش را مطرح کرد که آیا نصرالله با اشاره به اینکه حزب الله موشک‌های «فاتح 110 » در اختیار دارد منظوری غیر از مواردی  که در بالا به آن اشاره شد، داشت؟ در پاسخ می توان سخنان او را اینگونه ارزیابی کرد که منظور او از فاش کردن موضوع در اختیار داشتن این موشک‌ها چیز دیگری بود بدون اینکه دقیقا و به طور مستقیم توضیح دهد که چه منظوری دارد. «یائیر گولان» جانشین فرماندهی ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی طی سخنانی در حضور فرماندهان ارتش در مناطق شمالی، با تشریح وضعیت جبهه‌های سوریه گفت : تهدید‌ موجود از سوی جبهه شمالی بسیار بزرگتر از تهدیدات دیگر بوده و این مسئله بسیار روشن است، امری که باعث می‌شود مواضع و تدابیر سنگین تری اتخاذ کنیم.

وی تاکید کرد که مهمترین و تاثیر گذار ترین تهدید برای ما تهدیدی است که از سوی ایران و حزب الله متوجه ما می‌شود.

پایگاه اینترنتی ارتش رژیم صهیونیستی نیز بدون اشاره به جنگ خونین رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان در باریکه غزه، با اشاره به سخنان برخی از فرماندهان حاضر در این سخنرانی، از قول فرمانده بخش برنامه ریزی جبهه شمالی نوشت: ارتش به خوبی میداند که حزب الله، درحال بررسی همه زوایای ممکن جنگ اخیر در نوار غزه است تا از آن درس بیاموزد.

این فرمانده همچنین تاکید کرده است : باوجود اینکه حزب الله به صورت یک بدنه نظامی و مشابه ارتش‌های نظامی عمل می‌کند، مایل است تا ابزار جنگی خود را به هر وسیله ممکن به جبهه داخلی رژیم صهیونیستی برساند.
اظهارات این فرمانده و استفاده از شیوه های نخ نمای مظلوم نمایی رژیم صهیونیستی در برابر مخالفانش در حالی است که این رژیم خود در جنگ غزه از پیشرفته ترین وسایل جنگی برای کشتار غیرنظامیان به ویژه کودکان استفاده می کرد.

سناریوهای جنگ آینده رژیم صهیونیستی با حزب‌الله

این پایگاه اینترنتی در بخش دیگری از مطلب خود به پیام تهدید فرمانده بخش برنامه ریزی جبهه شمالی برای حزب الله اشاره کرده و به نقل از او نوشته است: ارتش سناریوهای احتمالی مختلف در جنگ آینده با حزب الله، همچون موشک باران گسترده شهرک‌های شمالی، حمله گسترده نیروهای حزب الله به مناطق نزدیک به نوار مرزی یا نفوذ به شهرک‌ها را بررسی می‌کند.

یکی دیگر از فرماندهان صهیونیست حاضر در این سخنرانی در گفتگو با پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی گفته است: صهیونیست ها درک می‌کنند که آنچه در جنگ اخیر خود علیه نوار غزه دیدند با جنگ آینده علیه حزب الله قابل قیاس نیست و ارتش هیچ راهکار سحرآمیزی در اختیار ندارد.

او در ادامه سخنان خود تاکید کرده است که دغدغه فرماندهی ارتش صهیونیستی برای اطمینان دادن به صهیونیستی ها در صورت آغاز جنگ آینده با حزب الله اشتباه است، زیرا این رژیم با یک چالش بزرگ روبرو است.
سید حسن نصرالله
 سیدحسن نصرالله در گفت وگوی مشروح و سه ساعته با شبکه خبری المیادین درباره مسائل منطقه که پنجشنبه شب پخش شد اظهار داشت: «مقاومت از همه گروه های فلسطینی بر علیه رژیم اشغالگر حمایت می کند و هر زمان که تصمیم به مبارزه مسلحانه با رژیم صهیونیستی بگیرند ما در کنار آنها خواهیم بود.»

وی افزود: «ما به فرماندهان خود دستور داده ایم که در جنگ آینده با رژیم صهیونیستی آماده باشند که وارد الجلیل و حتی فراتر از این نقطه شوند.»

سیدحسن نصرالله گفت: «ممکن است در جنگ احتمالی آینده ما در سوریه، لبنان و شاید مکان های دیگر مشغول باشیم اما اولویت تعیین کننده ما آمادگی برای مقابله با رژیم صهیونیستی است.» وی تاکید کرد: «گروهی در حزب الله هستند که وظیفه شان فقط آمادگی برای رویارویی آینده با رژیم صهیونیستی است.»

دبیرکل حزب الله لبنان درباره موشک های فاتح 110 نیز گفت: «موشک های «فاتح 110 » خیلی وقت است که به دست حزب الله رسیده است، ما از سال 2006 میلادی این موشک ها را در اختیار داشتیم؛ این موشک برای ما قدیمی شده است و اکنون پیشرفته تر از آن را در اختیار داریم.»

سیدحسن نصرالله افزود: «می گویند حزب الله در جاهای دیگر دچار فرسایش شده است؛ این مبالغه آمیز است. مشغول بودن حزب الله به امکانات و نیروها و کادر فرماندهی اش و به آمادگی اش هیچ خدشه ای وارد نکرده است.»

وی افزود: «حزب الله از گذشته قوی تر شده و در سال 2015 میلادی قدرتمندتر هم شده است، اگر تجاوز جدیدی شکل بگیرد حزب الله آمادگی کامل دارد و همه نوع سلاحی در اختیار دارد و حتی برخی از این سلاح ها به ذهن دشمن صهیونیستی نیز خطور نمی کند.»

سیدحسن نصرالله با بیان اینکه «حمله به هر نقطه ای از سوریه حمله به محور مقاومت است» افزود: «هر حمله ای به سوریه بی پاسخ نمی ماند.»

منابع امنیتی ارشد صهیونیستی در واکنش به اظهارات سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کردند که این هشدارها و آمادگی های نظامی مقاومت برای کشاندن میدان نبرد به داخل فلسطین اشغالی جدی و واقعی است و آنها هم آن را بسیار جدی می گیرند.

روزنامه صهیونیستی معاریو در این باره نوشت: «تهدیدات نصرالله به دور از واقعیت نیست و مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی می دانند که در جنگ آینده که با جنگ های قبلی تفاوت بسیاری دارد، باید شهرک ها را خالی کرد و سامانه دفاع گنبد آهنین نیز قادر نخواهد بود مانند جنگ غزه امنیت شهرک ها را تامین کند.»

شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در گزارشی اعتراف کرد، سال های آرامی که در شمال شاهد بودیم دیگر به پایان رسیده و این به دلیل اعتماد به نفسی است که حزب الله در سوریه پیدا کرده و آمادگی ورود به الجلیل را دارد.

شبکه دو رژیم صهیونیستی نیز اظهار داشت: «موشک های «فاتح 110 » که ساخت ایران است توازن قوا را از بین برده است.»

مشاور سابق امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز اظهار داشت: حزب الله با داشتن 150 هزار موشک قدرت شلیک بیشتری از ارتش های اروپایی دارد. رئیس مرکز تحقیقات سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی  نیز گفت، در جنگ آینده حزب الله قادر است روزانه 1000 موشک به سمت تل آویو پرتاب کند.

 


شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن