تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه هاى عنكبوتى كه در اتاق هاى شماست، لانه شياطين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820889702




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سياست انگليس داعش را خلق کرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ دي ۱۳۹۳ (۱۹:۱۸ب.ظ)
ستاد کل نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران: سياست انگليس داعش را خلق کرد ستادکل نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران گفت: گروه سلفي – تکفيري داعش حاصل خباثت و سياست پليد پير استعمار است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج از قم، سردار سرلشگر بسيجي سيد حسن فيروز آبادي در جمع طلاب و فضلاي حوزه علميه قم با بيان اينکه داعش، بزرگترين دشمن اسلام و تشيع است، اظهارداشت: ريشه اصلي شکل گيري داعش به صورت سازماني و تشکيلاتي را بايد در تحولات دهه آخر قرن 20 در افغانستان دانست، زيرا با روي کار آمدن طالبان در افغانستان، القاعده در پيوند با طالبان توانست پايگاه هاي متعددي را در سراسر افغانستان داير کند.
عضو تشخيص مصلحت نظام گفت: با سقوط طالبان در سال 2001 شبکه هاي زنجيره اي القاعده در بيش از 60 کشور جهان شکل گرفت و به دنبال حمله آمريکا به عراق در سال 2003، ابومصعب الزرقاوي، که بعد از ايمن الظواهري و بن لادن نفر سوم القاعده شناخته مي شد، با شعار مبارزه با صليبي هاي اشغالگر وارد عراق شد و بدين ترتيب شاخه القاعده در عراق موسوم به " القاعده در سرزمين رافدين" را تشکيل داد.
عضو هيأت علمي دانشگاه علوم پزشکي تهران ادامه داد: از آنجا که القاعده در عراق با اشغالگران مبارزه مي کرد، با استقبال جوانان عراقي مواجه شد و حتي از کشورهاي ديگر نيز بسياري راهي عراق شدند و اين موجب قدرت گيري زرقاوي در عراق شد.
وي با بيان اينکه القاعده در عراق، علاوه بر حمله به اشغالگران، با تمسک به تکفير، به حکومت جديد عراق و شهروندان بي گناه به ويژه شيعيان حمله ور شد و اين علميات ها در عراق ادامه داشت تا اينکه با سرپيچي زرقاوي ازدستورات بن لادن و کشته شدن وي در سال 2006 توسط آمريکايي ها، گروه هاي وابسته به القاعده زير چتر سازماني به نام " دولت اسلامي عراق" به رهبري ابوعمر البغدادي " گرد آمدند.
اين استاد دانشگاه اظهارداشت: پس از کشته شدن ابوعمر، چهره ديگري با نام " ابوبکر البغدادي" به رهبري دولت اسلامي عراق رسيد و با خروج آمريکايي ها از عراق و نيز حملات ارتش عراق و عشاير، اين گروه دچار افول شد تا اينکه با شروع بحران سوريه جان تازه اي گرفت، بطوري که البغدادي با گسترش فعاليت هاي خود در سوريه، سازمان خود را به " دولت اسلامي عراق و شام" و با مخفف " داعش" تغيير نام داد.
عضو هيأت علمي دانشگاه حضرت بقية الله (عج) افزود: به کار بردن نام شام به جاي سوريه که منطقه اي به گستردگي سوريه، اردن، لبنان، فلسطين اشغالي، بخش هايي از غرب عراق و صحراي سينا را شامل مي شود، هدف گذاري آينده اين سازمان تکفيري تروريستي را نشان مي دهد بطوريکه رهبران داعش با برگزيدن اين نام، آرمان بازگشت به دوران اقتدار خلافت امويان و عباسيان را در سر مي پرورند.
دکتر فيروز آبادي که در سالن اجتماعات جامعه مدرسين حوزه علميه قم سخن مي گفت، خطاب به طلاب و روحانيون تصريح کرد: حوزه هاي علميه و طلاب به عنوان پرچم داران اسلام و تشيع هوشيار و مهّيا باشيد که دشمن (داعش) به سرکردگي رژيم صهيونيستي و انگليس و حمايت هاي مالي عربستان، قطر، ترکيه در صدد روي کار آوردن خلافت هاي بني اميه و بني عباس هستند.
رييس ستاد کل نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران اظهارداشت: نوع رفتار و اقدامات خوارجي اين گروه تکفيري و جنايت کار بازگو کننده افکار و تفکرات منحط اين گروه افراطي سلفي است.
وي بيان داشت: نقش روحانيت بايد نقشي آرام بخش براي جامعه باشد، ولي خود مجهز و آماده مبارزه با اين تفکرات افراطي باشند، همانگونه که امام علي (ع) مردم را آرام مي کرد، ولي با شمشير به جنگ خوارج رفت و آنها را از بين برد.
اين فرمانده دوران دفاع مقدس ادامه داد: بحمدلله امروز به برکت فتواي مرجعيت شيعي و يکپارچگي ملت و دولت عراق گروه هاي تکفيري در همه جبهه ها شکست خوردند و طي ماه هاي اخير نه تنها داراي پيشروي نبوده اند، بلکه توانايي مقابله با نيروهاي بسيج مردمي و ارتش عراق را نداشته اند.
دکتر فيروزآبادي ادامه داد: اين دشمن خطرناک است و هرگز نبايد تا نابودي کامل از آنان غافل شد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن