تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819702171




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مذاکرات پيچيده و فضاي آن کاملا جدي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ دي ۱۳۹۳ (۱۷:۱۴ب.ظ)
عراقچي: مذاکرات پيچيده و فضاي آن کاملا جدي است عراقچي گفت: فضاي مذاکرات کاملا جدي و صريح است و طرف‌ها علاقه‌مند به رسيدن به توافق هستند.
به گزارش خبرگزاري موج، سيد عباس عراقچي با اشاره به برنامه کاري ظريف و سفر وي به چند کشور اروپايي گفت: وزير امور خارجه صبح پنج‌شنبه ژنو را به مقصد برلين آلمان ترک کرده و پس از آن به فرانسه خواهد رفت.
معاون وزير خارجه کشورمان افزود: مهم اين است که مذاکرات در فضاي کاملا جدي و صريح جريان دارد و اراده دو طرف براي رسيدن به توافق، مشخص است، اما اينکه آيا توافقي که هر يک از طرف‌ها مي‌خواهند به آن برسند، مورد توافق ديگري هم باشد، کار سختي است و هنوز با آن فاصله داريم، با اين همه تلاش‌ها ادامه دارد اما هنوز براي قضاوت درباره نتايج مذاکرات زود است.
عراقچي با بيان اينکه کار بسيار سخت و پيچده‌اي در حال انجام است، افزود: علت اصلي آن اين است که موضوعات متنوع و بسيار متعددي وجود دارد، به گونه‌اي که يک سوي آن بحث تحريم‌هاست و در سوي ديگر بحث برنامه صلح‌آميز هسته‌اي ايران است که اين برنامه خود ابعاد مختلفي را چون راکتور آب سنگين، برنامه غني‌سازي، تاسيسات مختلف و بحث نظارت‌ها شامل مي‌شود که به واسطه وجود ابعاد مختلف و پيچيده‌اش، باعث نگراني‌هاي دوطرف در همه موضوعات شده است.
وي در ادامه گفت: البته طرف‌هاي مذاکره کننده هم متنوع هستند. در مقابل جمهوري اسلامي ايران، 6 کشور هستند که اتحاديه اروپا هم به نوعي وجود دارد، به هر حال همه اينها مذاکرات را پيچيده کرده و يکي از علل طولاني شدن آن، همين موارد است.
عراقچي درباره رويکرد امريکا در اين مذاکرات گفت: به هرحال جديتي که در اين مذاکرات لازم است در فضاي مذاکرات شاهد هستيم. همانطور که ايران جدي هست همه طرف‌هاي مذاکره کننده هم جدي هستند. ما قبل از مذاکره با امريکايي‌ها با مقامات روسيه و شخص معاون وزيرخارجه آن کشور يک روز کامل در تهران مذاکره داشتيم و آن جديت را در آنجا هم احساس کرديم. وي در پايان گفت: فضاي مذاکرات کاملا جدي و صريح است و طرف‌ها علاقه‌مند به رسيدن به توافق هستند. اما نفس توافق به دلايلي که اشاره شد کار مشکلي است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن