تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حکمت را هر کجا که یافتی فراگیر، زیرا حکمت گمشده هر مومن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806920892




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کم توجهي به حوزه فضاي مجازي تهديدي جدي براي جامعه است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ دي ۱۳۹۳ (۱۳:۴۰ب.ظ)
مشاور وزير ورزش و جوانان: /تيتر/ کم توجهي به حوزه فضاي مجازي تهديدي جدي براي جامعه است مشاور وزير ورزش و جوانان گفت: کم توجهي به حوزه فضاي مجازي تهديدي جدي براي جامعه است و بايد با برنامه ريزي مناسب مديريت درستي در اين زمينه اعمال شود.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد رضا رستمي در نشست سامان دهي امور جوانان استان مرکزي در اراک افزود: با توجه به اينکه 89 درصد از کاربران اينترنت و فضاي مجازي را جوانان و نوجوانان تشکيل مي دهند، رياست جمهوري نسبت به ارائه آموزش هاي مناسب و کارآمد در اين خصوص تاکيد دارند.
وي ادامه داد: پيش از اينکه وزارت ورزش و جوانان ادغام شوند هر يک از اين وزارتخانه ها به تکاليف و وظايف محوله خود آشنايي داشته و گام هاي موثري نيز به صورت برنامه ريزي شده بر مي داشتند، اما؛ با اداغام اين دو وزارتخانه هيچ تکليف و وظيفه مشخصي براي وزارت ورزش و جوانان در خصوص ساماندهي امور جوانان محول نشده است، بنابراين مديران کل در استان ها بايد با برنامه ريزي هاي کاربردي و بکارگيري کارشناسان زبده و کارآزموده در راستاي حل مشکلات جوانان به صورت ريشه اي اقدام کنند.
مشاور وزير ورزش و جوانان گفت: شوراي عالي جوانان به رياست رئيس جمهوري و دبيري وزير ورزش و با عضويت رؤساي 18 سازمان مربوطه در خصوص ساماندهي مشکلات جوانان در دامنه کلان فعاليت مي کنند که موفقيت هاي چشمگيري نيز در اين خصوص بدست آمده است.
وي اضافه کرد: ستاد ساماندهي امور جوانان نيز با عضويت 24 تا 32 نفر از رؤساي سازمان هاي مختلف در تهران و در استان ها فعاليت مي کنند که ايجاد اشتغال و فراهم کردن زمينه اشتغال مهمترين رويکرد اين ستاد است.
رستمي يادآوري کرد: طرح ملي توانمند سازي جوانان براي کسب و کار در فضاي مجازي پس از تاييد معاون اول رياست جمهوري در اختيار شوراي عالي اشتغال قرار گرفت که تا پايان سال جاري به تصويب اين شورا رسيده و در اختيار مراکز استان هاي قرار مي گيرد.
وي اضافه کرد: تا کنون هيچ تحليلي از فضاي مجازي از سوي هيچ نهاد يا شخصي در داخل کشور انجام نشده است، بنابراين جوانان و نوجوانان بايد با مطالعات و پژوهش هاي گسترده و کارآمد در اين خصوص فعاليت کنند.
رستمي بيان کرد: کم توجهي به حوزه فضاي مجازي تهديدي جدي براي جامعه است و بايد با برنامه ريزي مناسب مديريت درستي در اين زمينه اعمال شود.
وي بيان کرد: نمي توانيم از فضاي مجازي و امکانات اينترنتي دوري کرده و آنها را برنامه اي از پيش تعيين شده از سوي دشمنان ايران براي گمراه کردن جوانان و نوجوانان بدانيم؛ چرا که در واقعيت هم اينچنين نيست، شرايط اينترنت امروز شبيه شرايط ويدئو و ماهواره در روزهاي پيشين است بنابراين به جاي دوري از امکانات روز دنيا بايد فرهنگ استفاده آن را در جامعه ترويج داده و از فضاي مجازي براي پيشبرد اهداف عاليه خود استفاده کنيم.
مشاور وزير ورزش و جوانان سند سواد رسانه اي را يکي از مهمترين عوامل آرامش کاربران فضاي محازي دانست و گفت: اين سند براي استفاده اقشار مختلف مردم؛ به خصوص جوانان و نوجوانان در چهار رويکرد اصلي استفاده بهينه از گوشي هاي تلفن هاي همراه، اينترنت، ماهواره و بازي هاي رايانه اي تدوين شده است.
رستمي افزود: بر اساس برنامه ريزي هاي وزارت ورزش و جوانان در هر استان يک سازمان مردم نهاد با محوريت سواد رسانه تشکيل و با نظارت استانداري ها و مديران کل ورزش و جوانان، آموزش هاي لازم را در اين خصوص به اقشار مختلف مردم به خصوص جوانان و نوجوانان ارائه کنند.
مشاور وزير ورزش و جوانان عنوان کرد: با ايجاد طرح توانمندسازي کسب و کار در فضاي مجازي، فرصت اشتغال براي 31 هزار نفر در نقاط مختلف ايران اسلامي ايجاد مي شود.
وي گفت: طرح توانمندسازي کسب و کار فضاي مجازي براي جوانان در همه استان ها اجرا مي شود و اين طرح شامل کسب و کار فضاي مجازي، خويش فرما و دانش بنيان است.
رستمي ادامه داد: توانمندسازي جوانان براي کسب و کار در فضاي مجازي مهم ترين هدف اجراي اين طرح به شمار مي رود که مسوولان و مديران دستگاه هاي دولتي بايد اداره کل ورزش و جوانان را در راستاي هر چه منسجم تر آن حمايت کنند.
وي يادآوري کرد: جوانان بايد با تکيه بر داشته هاي خود و تشکيل گروه هاي منسجم در راستاي ايجاد اشتغال براي خود گام بردارند.
مشاور وزير ورزش و جوانان افزود: اگر جوانان و نوجوانان در انتظار ايجاد اشتغال از سوي دولت بنشينند ياس و نااميدي در جامعه حاکم مي شود؛ چرا که دولت نمي تواند مشکلات اشتغال جوانان را به اين زودي حل کند.
وي خاطرنشان کرد: سمن ها و سازمان هاي مردم نهاد به همراه جوانان خوش فکر و تحصيل کرده بايد دست به کار شده و با استفاده از هر ابرازي به خصوص فضاي مجازي در راستاي ايجاد اشتغال در جامعه گا بردارند.
رستمي اضافه کرد: بررسي چالش ها و فرصت هاي فرهنگي، سياستگذاري و برنامه ريزي براي توسعه محصولات و خدمات فضاي مجازي از سوي جوانان، ايجاد اجماع و هماهنگي ميان نخبگان فکري و دستگاه هاي اجرايي و سياستگذاري و مديريت فضاي مجازي با نگاه امتداد زندگي، مهمترين اهداف کميته تخصصي فضاي مجازي است.
مشاور وزير ورزش و جوانان، ترويج خط و زبان فارسي در فضاي مجازي، توسعه آموزش در راستاي سطح سواد رسانه اي، توليد محتوايي ايراني و اسلامي در نگاه مجازي و توسعه شبکه هاي مجازي اجتماعي جوانان را از محورهاي اصلي کميته تخصصي فضاي مجازي دانست.
وي تصريح کرد: ارتقاي محتوايي فضاي مجازي باعث گرايش جوانان از فضاي مجازي خارجي به سمت فضاي مجازي داخلي مي شود که اين امر مي تواند نتايج مفيدي را براي جامعه به همراه داشته باشد.
رستمي خاطرنشان کرد: وبلاگ نويسي، اشتراک گذاران ويدئو، پرسش و پاسخ اجتماعي، اشتراک عکس، اخبار، ميکروبلاگ ها، شبکه هاي تخصصي، سايت هاي پرزنت (معرفي) اجتماعي، جوامع فلسفي، وبلاگ ها، جوامع مبتني بر توليد، محتوا محور، نظر دهي و ايميل هاي اجتماعي جزو رسانه هاي اجتماعي در فضاي مجازي هستند.
وي خاطرنشان کرد: بر اساس پژوهش هاي محققان کارآزموده کشوري، بيش از 20 ميليون نفر بازي کننده اينترنيتي در کشور وجود دارد که لازم است براي نظارت بر نوع بازي هاي اين قشر از جامعه برنامه ريزي شود.

استاندار استان مرکزي نيز در اين نشست گفت: حفظ نخبگان در جامعه نيازمند برنامه ريزي و تمهيدات کاربردي است.
محمد حسين مقيمي افزود: جامعه ايران اسلامي زيرساخت هاي بسيار مناسبي در راستاي نخبه پروري دارد، اما؛ اين نخبگان پس از پايان دوران تحصيل جايي براي اشتغال و ارائه داشته هاي خود پيدا نمي کنند از اين رو به کشورهاي اروپايي و آمريکايي مهاجرت مي کنند.
وي افزود: شخصي که امروز صاحب مدرک کارشناسي ارشد يا دکتري در هر رشته اي مي شود ميليون ها تومان از سوي خانواده و دولت براي او هزينه شده است و مهاجرت اين افراد به کشورهاي ديگر ضربه اي سنگين به پيکره علم و دانش در کشور است.
نماينده عالي دولت تدبير و اميد در استان مرکزي افزود: نخبگان سرمايه هاي ملي جامعه هستند و ما بايد آنها را حفظ کرده و به رشد و تکامل آنان کمک کنيم البته موفقيت در اين راه نيازمند همراهي و هماهنگي همه نهادها و دستگاه هاي مربوطه است.
وي خاطرنشان کرد: بايد نگاهمان را نسبت به جوانان تغيير دهيم و همواره مسير بالندگي و خودباوري اين قشر از جامعه را هموار کنيم.
استاندار استان مرکزي افزود: مديران و روساي دستگاه هاي دولتي و خصوصي بايد ميدان را براي حضور جوانان باز کنند و به آنان فرصت ارائه داشته هاي خود را بدهند.
وي تاکيد کرد: در زمينه اشتغال نيز ما مي توانيم با بهره گيري از همه ظرفيت هاي موجود بخش عظيمي از مشکلات بيکاري جامعه را حل کنيم؛ چرا که زيرساخت ها و ظرفيت هاي بسيار مناسبي در تمام نقاط ايران اسلامي وجود دارد که هم اکنون بر اثر سوء مديريت ها و نبود اعتبارات بلا استفاده مانده است.

30 نشست اعضاي ستاد ساماندهي امور جوانان در استان مرکزي برگزار شد
مدير کل ورزش و جوانان استان مرکزي نيز گفت: 30 نشست اعضاي ستاد ساماندهي امور جوانان در مرکز استان به رياست استاندار و در شهرستان ها رياست فرماندارن برگزار شده است.
سعيد ملکي افزود: تمام تلاش اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزي اين است تا حوزه جوانان همواره فعال و ثمربخش باشد تا با پرهيز از نگرش هاي سطحي و اقدامات بي نتيجه، بتوانيم نيازمندي هاي اين حوزه را رفع کنيم.

مشاور استاندار استان مرکزي نيز در اين نشست گفت: بر اساس آمار سال 1390 مرکز آمار ايران، 55 هزار نفر از جوانان اين استان بيکار هستند.
زهرا آخاني افزود: بيش از 12 هزار نفر از اين تعداد بيکاران داراي مدارک تحصيلي کارشناسي و عاليه هستند که اگر بر اساس آمار امروز آن را بسنجيم اين تعداد به بيش از 40 هزار نفر مي رسد.
وي خاطرنشان کرد: با توجه به اينکه بيش از 430 هزار نفر از جمعيت استان مرکزي را جوانان 15 تا 29 سال تشکيل مي دهند هيچ راهي به غير از کارآفريني و مهارت آموزي به اين قشر از جامعه نمي تواند مشکل اشتغال را حل کند.

مشاور وزير ورزش و جوانان روز گذشته نيز در نشست دبيران و اعضاي سمن ها و سازمان هاي مردم نهاد استان مرکزي شرکت کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن