تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خداوند عزيز و جليل نقل كرده است كه فرمود: هر كار ارزشمندى كه در آن بسم ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820738170




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بايد خشک‌سالي را به رسميت بشناسيم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ دي ۱۳۹۳ (۱۵:۱۵ب.ظ)
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست کشور: بايد خشک‌سالي را به رسميت بشناسيم معاون رييس‌جمهوري و رييس سازمان حفاظت محيط زيست کشور گفت: بايد خشک‌سالي را به رسميت بشناسيم و آن را از ليست ستادهاي بحران و حوادث غيرمترقبه خارج کنيم.
به‌گزارش خبرگزاري موج، معصومه ابتکار امروز (پنج‌شنبه) در نخستين هم‌انديشي سياست‌گذاران منابع آب که با عنوان بهره‌وري و حکمراني پايدار منابع آب در سالن همايش‌هاي وزارت نيرو برگزار شد، اظهار داشت: پيش‌بيني مراکز علمي جهاني حاکي از ادامه خشک‌سالي و ‌کم‌آبي در مناطق مختلف جهان به‌ويژه خاورميانه است و اين وضعيت براي کشورهايي که به فکر حکمراني خوب و نقش اساسي در آينده توسعه و محيط زيست کشور خود هستند، يک هشدار بزرگ است.
وي ادامه داد: هشدار ديگر بحث گرمايش زمين است که پيش‌بيني مي‌شود دماي عمومي جهاني به ميزان يک درجه افزايش يابد و در اين زمينه تمامي کشورها ملزم به ارايه راهبردهايي براي کاهش گازهاي گلخانه‌اي شده‌اند و در کشور ما نيز براي اين هدف، اقتصاد کم‌کربن در دست تدوين است.
ابتکار با تاکيد بر لزوم تدوين و اجرايي‌شدن راه‌حل‌هاي مقابله با آثار گرمايش زمين، افزود: ما در مباني علمي و سياست‌هاي اجرايي و راهبردي کمتر به اين موضوع پرداخته‌ايم درحالي که يکي از اصول مديريت راهبردي تعريف چشم‌انداز و برنامه‌ريزي براي آينده است.
وي با بيان اينکه بايد زمينه براي مردم طوري آماده شود که نگران آينده نباشند، تصريح کرد: در دولت يازدهم اين نگاه وجود دارد که در عين رسيدگي به بحران‌هاي آني، از نگاه راهبردي به سوي آينده نمي‌توانيم غافل شويم.
ابتکار با اشاره به وجود بحران آب در بخش وسيعي از کشور، گفت: مقابله با بحران آب در کشور نياز به چرخش نگرش در مديريت مصرف آب دارد و برگزاري چنين همايش‌هايي به اين انقلاب فکري و تدوين سياست‌هاي اجرايي کمک خواهد کرد.
وي از تدوين لايحه تالاب‌ها در دولت يازدهم خبر داد و گفت: خوش‌بختانه هيات وزيران افزون‌بر نگاه نقادانه به حوضه آب و محيط زيست، حمايت‌هاي ويژه‌اي را نيز از اين بخش‌ها داشته و با تدوين لايحه تالاب‌ها، در تلاش است با تعديل و اصلاح سياست اجراي طرح‌هاي يک سويه‌انتقال آب، حقابه طبيعت را نيز براي حفظ تالاب‌ها تضمين کند.
وي حقابه طبيعت را امکان انجام خدمات طبيعي براي تامين منابع آب براي بخش‌هاي کشاورزي، صنعت و شرب تعريف کرد و افزود: بايد اين حقابه به‌صورت پايدار در نظر گرفته شود تا طبيعيت قادر به ادامه خدمات خود باشد.
معاون رييس‌جمهوري با تاکيد بر موضوع لزوم حفاظت از تالاب‌هاي کشور، تصريح کرد: با نگاه مثبت دولت در سال آينده رديف اعتباري مناسبي براي تالاب‌هاي هامون، بختگان، پريشان و به‌ويژه درياچه اروميه اختصاص يافته که اين موضوع نشان‌دهنده نگاه ويژه دولت به موضوع آب و محيط زيست است.
ابتکار با تاکيد بر اينکه بايد تحول نگاه در بخش آب را به تمامي سطوح اقتصادي و تصميم‌گيري کشور منتقل کنيم، گفت: بايد ابتدا از مباني علمي آغاز کنيم و در سياست‌ها و برنامه‌ها اين تحول نگاه را داشته باشيم؛ چراکه اين موضوع يک چرخه به‌هم پيوسته است.
وي ارزيابي زيست‌محيطي را راهکار اصلي براي سازگاري توسعه با محيط زيست برشمرد و ادامه داد: اين لايحه در دستورکار دولت قرار دارد و کليات آن نيز تصويب شده است.
رييس سازمان محيط زيست در پايان تصريح کرد: بايد خشک‌سالي را به رسميت بشناسيم و آن را از ليست ستادهاي بحران و حوادث غيرمترقبه خارج کنيم؛ بايد اين پديده را به عنوان يک واقعيت در تمامي برنامه‌هاي کلان و راهبردي کشور مدنظر داشته باشيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن