تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 14 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799326703




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش چشمگیر خشونت بین جوانان 18 تا 24 / نخستین مرکز کنترل خشم در تهران افتتاح شد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: افزایش چشمگیر خشونت بین جوانان 18 تا 24 / نخستین مرکز کنترل خشم در تهران افتتاح شد
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به معضل رو به رشد خشونت و آسیب‌های متاثر از آن در بین جوانان از برنامه ریزی و راه اندازی کلینیک کنترل خشم در چندین نقطه از کشور در آینده نزدیک خبر داد.
به گزارش نامه نیوز،  نخستین مرکز پیشگیری و کنترل خشم کشور با حضور محمود گلزاری معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افتتاح شد.

محمود گلزاری با اشاره به این که در بخشی از قوانین، وظایف و مسئولیت‌های دستگاه های اجرایی نسبت به جوانان تصریح شده است، وظایف اساسی شورای ملی جوانان و ستاد ساماندهی امور جوانان در استان ها را در دو بخش اصلی دسته بندی کرد و افزود: دربخش اول وظیفه داریم وظایف ذاتی دستگاه ها را در این مهم یادآوری و بر عملکرد آن ها نظارت کنیم و در بخش دوم آن قسمت از نیازمندی های جوانان که مغفول مانده و در شرح وظایف دستگا ه های اجرایی نیست از جمله مبحث ازدواج و ... را ساماندهی داده و پیگیری کنیم.

وی بررسی های انجام شده توسط دستگاه های انتظامی و قضایی مبنی بر افزایش چشمگیر خشونت در بین جوانان 18 تا 24 سال و پس از آن جوانان 25 تا 34 را هشداری جدی قلمداد کرد و گفت: ثمره خشونت، افزایش جرائم و بزهکاری است. لذا اولین چاره دراین مورد می‌تواند کنترل خشونت‌ها و یافتن راه‌های کاهش آن به ویژه در بین جوانان باشد.

گلزاری اظهار داشت: در همین راستا تصمیم گرفتیم کلینیک تخصصی کنترل خشم را باهدف مطالعه دلایل و آمار، ارائه آموزش‌های عمومی و گروهی و یافتن راهکارهای درمانی برای این معضل راه اندازی کنیم که مطالعات آن تکمیل شده و امروز اولین شعبه آن در تهران شروع بکار می کند و استان های اصفهان، مازندران و البرز نیز جهت راه اندازی این کلینیک اعلام آمادگی کرده اند و از استان خراسان رضوی نیز درخواست می کنیم با توجه به جمعیت و شرایط موجود شرایط ایجاد این کلینیک را فراهم کند.

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی ها در این کلینیک از کارشناسان ارشد و دانشجویان دکترا در علوم روانشناسی و جامعه شناسی برای امر مطالعه و ارائه راهکار دعوت به عمل می آید. ضمن اینکه بحث امکانات و آموزش و تحقیقات میدانی توسط ورزش وجوانان انجام شده و بحث تامین مکان مناسب به عهده شهرداری گذاشته می شود. همچنین مقرر شده یک سوم هزینه های درمانی توسط وزارت ورزش و جوانان، یک سوم توسط شهرداری ها و یک سوم نیز توسط مراجعین پرداخت شود. البته این مراکز با هماهنگی بین وزارت ورزش وجوانان و وزارت بهداشت و درمان و با مجوز خاص راه اندازی خواهند شد تا بتوانیم از امکانات بیمه ای برای پوشش هزینه بیماران استفاده کنیم.

وی در خصوص سمن ها گفت: از مهم ترین ابزارهای جلب مشارکت جوانان به سمت فعالیت های اجتماعی و پیشگیری از ابتلا به آسیب ها، سمن ها، NGOها یا سازمان های مردم نهاد با اهداف اصلاح، کمک، ساماندهی وبهبود شرایط است و چنانچه جوانان در مشارکت های اجتماعی حضور فعال نداشته باشند به آسیب های اجتماعی دچار خواهند شد. لذا بحث سمن ها و تقویت آنها از این منظر حائز اهمیت است.

معاون ساماندهی امور جوانان با انتقاد از کاهش چشمگیر آمار سمن ها از 5هزار به 200 سمن افزود: نگاه جوان هراسی و جلوگیری از اجتماع جوانان ضرر و ضربه بزرگی به اجتماع می‌زند و باید با اعتماد به جوانان زمینه بالندگی آن ها را فراهم کنیم. لذا در حال حاضر از اهداف اصلی ما توسعه کمی و کیفی سمن‌ها و فعالیت آن‌ها است و با این رویکرد وظایف بیشتری به آن ها محول خواهیم کرد. چند استان به تازگی مکانی را با عنوان سمن سرا جهت تجمع و تمرکز سمن ها فراهم کرده اند که جای تقدیر است.

معاون وزیر ورزش و جوانان در ادامه به مشکل بزرگی به نام همسریابی اشاره کرد و گفت: این مشکل کار انتخاب و شناسایی را برای جوانان سخت کرده است چنانچه در حال حاضر 300 سایت غیرقانونی و غیراخلاقی همسریابی در حال فعالیت، و معضلاتی را باعث شده است.

گلزاری افزود: در این خصوص راه اندازی مراکز تحت کنترل و تحت نظارت که با شناسایی دختران و پسران متقاضی ازدواج، انجام مصاحبه و مشاوره با آن‌ها و معرفی موارد مناسب به هم از برنامه‌های ما است که اولین مرکز مشاوره رسمی با مجوزهای لازم و مورد تایید ما از اوایل بهمن‌ها کار خود را آغاز خواهد کرد. ضمن اینکه درحال ساماندهی خیرین ازدواج هستیم تا از ظرفیت این بخش استفاده کنیم و اولین جلسه نمایندگان خیرین ازدواج استان ها بزودی برگزار خواهد شد.




منبع: فارس


۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن