تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با اخلاق نيكو، گفتار نرم مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820107843




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عضو هیئت علمی بنیاد دعبل خزاعی: مداحان آسیب‌شناس و زمان‌شناس باشند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: عضو هیئت علمی بنیاد دعبل خزاعی:
مداحان آسیب‌شناس و زمان‌شناس باشند
عضو هیئت علمی بنیاد دعبل خزاعی گفت: مداحان باید آسیب‌شناس و زمان‌شناس باشند و نقشه‌های دشمن را خنثی سازند.

خبرگزاری فارس: مداحان آسیب‌شناس و زمان‌شناس باشند



به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدرضا سنگری ظهر امروز در همایش علمی و بصیرتی «ستایشگران نور» که با موضوع رسالت مداحان، مبلغان، شعرای آیینی و هیئات مذهبی استان سمنان در حسینیه شهدای سپاه ناحیه سمنان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: خرسندیم از اینکه مجلس امروز همزمان با تشییع پیکر مطهر یک جانباز شهید و مزین به نام شهیدی دیگر است و امیدواریم عطر و نفس این شهید در جان ما نهادینه شود.
وی با تأکید بر اهمیت رسالت مداحان افزود: مداحان سازنده فرهنگ، هدایتگران دین و رواج‌دهنده اخلاق اسلامی هستند و این سعادت نصیب و قسمت هر کسی نمی‌شود.
عضو هیئت علمی بنیاد دعبل خزاعی تصریح کرد:‌ تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی در حقیقت تبلیغ‌ ارزش‌ها و باورهای ژرف و عمیق دین اسلام از حنجره‌هایی بوده که وقف آستان اباعبدالله الحسین(ع) شده است.
سنگری با اشاره به اینکه مداحی یک علم و در حقیقت کار این مکتب رساندن علم و زدودن جهالت است، اضافه کرد: تمام تلاش اهل بیت عصمت و طهارت رساندن و شکافتن جهالت بوده است و حضرت علی (ع) و اباعبدالله الحسین (ع) را باید کشته جهالت مردم زمانشان دانست.
وی با بیان اینکه مکتب انبیا مکتب جهل‌شکنی و کنار زدن پرده‌های تاریک از مقابل دیدگان تاری است که چشمانشان را بر روی حقایق بسته‌اند، گفت: مداح، واعظ و سخنران اگر در مجالس اهل بیت (ع) نتواند آگاهی ببخشد و ظلمت را به روشنی تبدیل کند، در حق خود و مخاطبینش خیانت کرده است.
عضو هیئت علمی بنیاد دعبل خزاعی ادامه داد: مداح اهل بیت (ع) باید اندوخته کافی داشته باشد و ابتدا چراغ قلب و روح خود را روشن کند تا بتواند این چراغ را در دل‌ها و قلب‌های دیگران نیز روشن سازد که این رسالت همه انبیا بوده است.
وی تصریح کرد: مداح باید دوگانگی در اشعار و سخنان خود را به یگانگی تبدیل کند تا قلب‌ها به این وسیله دگرگون شوند.
عضو هیئت علمی بنیاد دعبل خزاعی گفت: یک مداح باید مخاطب‌شناس باشد، منیت‌ها را کنار گذاشته و از آسیب‌ها و خطراتی که مداح و مداحی را تهدید می‌کند با خودسازی درونی دوری کند و به عبارتی دیگر مداحان و سخنرانان باید آسیب‌شناس و زمان‌شناس باشند.
انتهای پیام/74007/ز40

93/10/24 - 14:58





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن