تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه  الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820608378




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کسب مهارت تحت‌الشعاع مسابقه مدرک‌گرايي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ دي ۱۳۹۳ (۱۰:۱۰ق.ظ)
وزير راه ‌و ‌شهرسازي اعلام کرد: کسب مهارت تحت‌الشعاع مسابقه مدرک‌گرايي است وزير راه ‌و ‌شهرسازي با اشاره به اينکه سازمان نظام مهندسي بايد فقط صادرکننده صلاحيت باشد نه تنظيم کننده فعاليت‌هاي صنفي مهندسي، گفت: در حال حاضر مسابقه مدرک گرايي در کشور، سلسله مراتب مهارت را تحت الشعاع خود قرار داده است.
به گزارش خبرگزاري موج، عباس آخوندي، وزير راه ‌و ‌شهرسازي در ملاقات با اعضاي هيأت رئيسه شوراي مرکزي و هيأت مديره سازمان نظام کارداني ساختمان استان تهران، بابيان اينکه اميدوارم منشأ دوران جديدي در صنعت ساختمان باشيم، اظهار داشت: به‌طورکلي با اين موضوع موافقم که جايگاه کاردان‌هاي فني در صنعت ساختمان بايد تبيين شود.
وي افزود: اصلي‌ترين آموزش، ايجاد قدرت خلاقيت و کار است و گرنه آموزش علوم و فنون در نظام آموزشي فقط آموزش محفوظات به افراد است که مشکلي را حل نمي‌کند.
وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينکه قدرت خلاقيت و ارزش‌افزوده نکته مهمي است، تأکيد کرد: بخش عمده‌اي از سلسله‌مراتب مهارت به کساني مربوط است که قدرت اداره کارگاه و مهارت آن را دارند و اتفاقاً مي‌توانند مکمل دانش و مهارت مهندسي باشند.
به گفته آخوندي، راه‌اندازي سيستم سلسله‌مراتب مهارت، بسيار ضروري است، چراکه در حوزه اجرايي با مشکلات جدي يافتن افراد متخصص مواجه هستيم.
وي بابيان اينکه بايد به سياست بازنگري آموزش مهارت مهندسي، مهارت کارگري و مياني توجه کنيم، اظهار داشت: تفکيک مفهوم صلاحيت و مفهوم کسب‌وکار مهندسي ضروري است و بر اساس ماده 29 قانون نظام‌مهندسي، انجام انواع فعاليت‌هاي مهندسي بايد طبق قانون نظام صنفي ساختمان باشد.
وي با اشاره به اينکه سازمان نظام‌مهندسي بايد فقط صادرکننده صلاحيت باشد نه تنظيم‌کننده فعاليت‌هاي صنفي مهندسي، تأکيد کرد: در حوزه مهندسي بزرگ‌ترين مشکل، عدم توجه به حدومرز صلاحيت‌هاي حرفه‌اي مهندسي و صلاحيت‌هاي کسب‌وکار مهندسي است.
دکتر آخوندي فعاليت صنفي را از فعاليت حرفه‌اي منفک دانست و آن را ريشه اصلي مشکلات موجود در ساخت‌وساز قلمداد کرد و افزود: در حوزه مهندسي اين تفکيک صورت نگرفته و رفع آن نيز کار بسيار سختي است و اين ابهام در حرفه باقي‌مانده است که نياز به اصلاح دارد.
وي اظهار داشت: اکنون انتظار و تصور اين است که در نظام اجرايي ساختمان در کشور هر فردي که پروانه مهندسي دارد، مي‌تواند امور طراحي، اجرايي و نظارت را نيز انجام دهد.
به گفته آخوندي، صنوف ساختماني بر اساس ماده 13 قانون نظام صنفي و 29 قانون نظام‌مهندسي بايد تعريف شوند و بر اساس آن فرد متخصص بايد مسووليت حسن اجراي کار را به عهده گرفته و مسؤوليت صحت اجرايي امور را بپذيرد.
وي تأکيد کرد: مشکل ما اين است که اين صنوف ساختماني و افراد مسؤول نه تعريف و نه الزامي شده‌اند، بنابراين از سازمان نظام کارداني ساختمان براي اين امر که تغيير کلي در نظام ساختماني کشور است، کمک مي‌خواهيم.
وزير راه و شهرسازي افزود: اکنون بخش عمده فعاليت‌هاي ساختماني توسط افرادي انجام مي‌شود که مهندس، کاردان، معمار تجربي و حتي کارگر ماهر هم نيستند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن