تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد هر كس قرآن را بياموزد و به ديگران آموزش دهد و به آنچه در قرآن است عمل كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803949240




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهرداري‌ها به علت شفاف نبودن برخي قوانين با مشکلات متعددي مواجه مي‌شوند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ دي ۱۳۹۳ (۱۶:۵۱ب.ظ)
قاليباف؛ شهرداري‌ها به علت شفاف نبودن برخي قوانين با مشکلات متعددي مواجه مي‌شوند شهردار تهران تصريح کرد: درحالي‌که درآمدهاي هر يک از شهرداري‌ها بايد براي همان شهر هزينه شود، بر اساس بندهاي پيشنهادشده لايحه بودجه سال 94 که مربوط به حوزه شهرداري‌ها است 3 هزار ميليارد تومان از سهم کلان‌شهرها برداشته و به ديگر شهرها پرداخت خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري موج، نشست دکتر لاريجاني با شهرداران کلان‌شهرهاي کشور به‌منظور بررسي مسائل مربوط به مديريت شهري در لايحه پيشنهادي بودجه سال 94 صبح امروز در محل ساختمان مشروطه خانه ملت برگزار شد.
در جريان اين نشست دکتر محمدباقر قاليباف، شهردار تهران به همراه شهرداران کلان‌شهرهاي کرج، تبريز، قم، مشهد، اهواز، اصفهان و اروميه مسائل و مشکلات مربوط به بودجه شهرداري‌ها در لايحه پيشنهادي بودجه سال 94 را موردبررسي قراردادند.
شهردار تهران طي سخناني در ابتداي اين نشست با تقدير از رئيس مجلس شوراي اسلامي براي تشکيل اين جلسه بابيان اينکه اميدواريم موارد مطرح‌شده در اين جلسه در کميسيون تلفيق و صحن علني مجلس پيگيري شود، گفت: متأسفانه طي 10 سال گذشته يک نوع ذهنيت غلط نسبت به کلان‌شهرها ايجادشده است که در حال از بين بردن کارآمدي شهرها است و مشکلات زيادي را براي آن‌ها به وجود آورده است.
دکتر قاليباف تصريح کرد: مجموعه دولت چه درگذشته و چه در حال حاضر احساسشان اين است که کلان‌شهرها، شهرهاي بزرگ و شهرهاي پرپول، شهرهاي بدون مشکل و مرفهي هستند که نمي‌دانند اين منابع را چطور خرج کنند و در کنار آن‌ها شهرهاي کوچک، پرنياز و فقيري وجود دارد.
شهردار تهران با اشاره به اينکه نتيجه اين نوع ذهنيت و نگاه غلط نسبت به کلان‌شهرها اين است که بخشي از قوانين متقن که در برنامه‌وبودجه تصويب‌شده اجرايي نمي‌شود، تصريح کرد: عدم پرداخت عوارض شهرداري که در خزانه‌داري کل کشور واريزشده و همچنين درآمدهاي حاصل از جرائم راهنمايي و رانندگي به شهرداري‌ها از مشکلات پيش روي شهرداران است.
وي تأکيد کرد: رويکرد دولتي کردن شهرداري‌ها از 6 سال پيش آغازشده، به‌طوري‌که مجموعه دولت در قوانين و لوايحي که به مجلس ارائه مي‌کند همين نگاه را دنبال مي‌کند.
قاليباف با يادآوري اينکه برخي نمايندگان چون نگاه قشري و محلي دارند گاها از مسائل و مصالح ملي غافل مي‌شوند، افزود: اين نوع نگاه و ذهنيت غلط نسبت به کلان‌شهرها آسيب‌هاي بسياري را به دنبال دارد که بايد هر چه زودتر اصلاح شود.
شهردار تهران بابيان اينکه عوارضي که شهرداري‌ها از مردم مي‌گيرند بايد براي خدمات‌رساني به مردم و حل مشکلاتي مثل آلودگي هوا در کلان‌شهرها هزينه شود، اضافه کرد: ما هم معتقد هستيم شهرهاي کوچک مهم هستند، اما؛ بايد در نظر داشت نبايد حقوق مردم کلان‌شهرها به بهانه توجه به شهرهاي کوچک ضايع شود و در پيش گرفتن چنين نگاهي مفاسد اداري و سياسي را به دنبال دارد.
وي با اشاره به اينکه به علت شفاف نبودن برخي از قوانين شهرداران با مشکلات متعددي مواجه مي‌شوند، گفت: اجرايي نشدن برخي از قوانين مصوب يکي ديگر از دغدغه‌هاي شهرداران است که اميدواريم براي رسيدگي به اين موضوع اقدامات لازم انجام گيرد.
دکتر قاليباف با اشاره به اينکه در لايحه بودجه سال 94 حدود 7 هزار ميليارد ريال از عوارض و ارزش‌افزوده کلان‌شهرها براي خريد ماشين‌آلات به شهرهاي کوچک اختصاص داده‌شده است،‌ افزود: اختصاص 600 ميليارد ريال از عوارض شهرداري‌ها به سازمان محيط‌ زيست يکي ديگر از بندهاي موردنقد شهرداران کلان‌شهرها است که اميدواريم با درايت رئيس مجلس شوراي اسلامي اين‌گونه بندها که منافع ملي را ناديده مي‌گيرند در کميسيون تلفيق مطرح و اصلاح شود.
شهردار تهران با تأکيد بر اينکه قيمت تمام‌شده اوراق مشارکت اصلاً به نفع شهرداري‌ها نيست، تصريح کرد: درحالي‌که درآمدهاي هر يک از شهرداري‌ها بايد براي همان شهر هزينه شود، بر اساس بندهاي پيشنهادشده لايحه بودجه سال 94 که مربوط به حوزه شهرداري‌ها است 3 هزار ميليارد تومان از سهم کلان‌شهرها برداشته و به ديگر شهرها پرداخت خواهد شد.
وي با اشاره به‌ضرورت اصلاح ديدگاه قواي سه‌گانه نسبت به نهاد عمومي شهرداري‌ها ادامه داد: نگاه فعلي حاکم در قواي سه‌گانه اين است که صددرصد شهرداري‌ها را دولتي کنند.
دکتر قاليباف همچنين در بخش ديگري از اين نشست در جمع‌بندي نهايي دغدغه‌هاي شهرداران کلان‌شهرهاي کشور، گفت: اصلاح بندهايي از لايحه بودجه 94 در کميسيون تلفيق و اجازه حضور يک نماينده از طرف شهرداري‌هاي سراسر کشور در جلسات اين کميسيون و همچنين در صحن علني مجلس يکي از خواسته‌هاي شهرداري‌ها است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن