تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):على پيشواى مؤمنان و ثروت پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799458360




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیرکل دفتر استانداردهای آب و آبفای وزارت نیرو خبر داد پیش‌بینی رشد 12 برابری اعتبار طرح احیای منابع آب زیرزمینی در لایحه بودجه 94


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مدیرکل دفتر استانداردهای آب و آبفای وزارت نیرو خبر داد
پیش‌بینی رشد 12 برابری اعتبار طرح احیای منابع آب زیرزمینی در لایحه بودجه 94
مدیرکل دفتر استانداردهای فنی، مهندسی، اجتماعی، زیست‌محیطی آب و آبفای وزارت نیرو از پیش‌بینی افزایش 12 برابری اعتبار طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی در لایحه بودجه سال آینده خبر داد.

خبرگزاری فارس: پیش‌بینی رشد 12 برابری اعتبار طرح احیای منابع آب زیرزمینی در لایحه بودجه 94



به گزارش خبرگزاری فارس، تقی عبادی درباره جزئیات لایحه بودجه سال 1394 بخش آب و آبفای کشور، اظهار داشت: بر اساس بودجه پیشنهادی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری به مجلس شورای اسلامی، بودجه بخش آب و آبفا در سال آینده 34 درصد افزایش یافته است که بر این اساس بودجه سال 94 این بخش یک بودجه تحولی خواهد بود،از مباحث سازه‌ای به سمت توجه‌ ویژه در بخش‌های غیرسازه‌ای سوق داده شده است.
  اعتبار موردنیاز بخش آب و آبفای کشور 141 هزار میلیارد تومان وی اعتبار موردنیاز بخش آب و آبفای کشور را 141 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: با احتساب 34 درصد افزایش بودجه این بخش برای سال آینده، مجموع بودجه در نظر گرفته‌شده برای بخش آب حدود شش‌هزار و 400 میلیارد تومان خواهد بود.
عبادی افزود: لایحه بودجه سال 94 تفاوت‌های شاخصی با بودجه سال‌های گذشته دارد و از جمله اعتبار قابل‌توجهی برای بخش آب‌های زیرزمینی پیش‌بینی شده است.
وی ادامه داد: در سال‌های گذشته اعتبار مرتبط با حفاظت از آب‌های زیرزمینی حدود 20 تا 25 میلیارد تومان بود و امسال این رقم بیش از 13.5 برابر افزایش یافته است. البته پیشنهاد اولیه شورای‌عالی آب اختصاص 25 درصد بودجه بخش آب به آب‌های زیرزمینی بود، اما در نهایت مبلغ 325 میلیارد تومان برای تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی اختصاص یافت.
عبای با بیان اینکه یکی از بحث‌های محوری بودجه سال 94 بحث خرید تضمینی آب و پساب بود، تصریح کرد: میزان بودجه بخش خرید تضمینی مشخص‌کننده میزان جذب سرمایه‌های بخش خصوصی است، چراکه به‌ازای اختصاص هر میزان اعتبار در این بخش می‌توان شاهد جذب 10 برابر سرمایه‌گذاری در بخش‌های عمرانی بود.
افزایش مناسب اعتبار خرید تضمینی آب و پساب وی یکی از ویژگی‌های بودجه سال 94 را افزایش مناسب اعتبار خرید تضمینی آب و پساب عنوان کرد و افزود: در سال‌جاری برای این بخش مبلغ 385 میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده است درحالی که این رقم در سال‌های گذشته حدود 100 میلیارد تومان بوده است.
عبادی با اشاره به اهمیت طرح‌های آب‌رسانی در کشور، ادامه داد: در بودجه سال آینده تاکید زیادی بر بخش آب شرب و طرح‌های آب‌رسانی شهری و روستایی شده است و بر این اساس افزون‌بر تمرکز بر گسترش این طرح‌ها، بر شناسایی و سامان‌دهی منابع تامین آب شرب نیز تاکید شده است؛ از این‌رو سامانه‌هایی که مسیر و پروسه کامل آب‌رسانی به مناطق مختلف شهری و روستایی را شامل می‌شود، در اولویت قرار دارند.
وی یادآور شد: اجرای طرح‌های سفر مقام معظم رهبری و رییس‌جمهوری و همچنین طرح‌هایی که با استفاده از وام‌های بین‌المللی در دست اجرا قرار دارند که بخشی از بودجه طرح باید از اعتبار عمومی تامین می‌شد، در اولویت قرار گرفته‌اند.
عبادی افزود: با توجه به وضعیت کنونی منابع آب و تغییر حاکم بر این بخش همچون تغییر اقلیم، کاهش بارش‌ها، کاهش روان‌آب‌ها، برداشت‌های بی‌رویه، احداث ایستگاه‌های پمپاژ توسط کشاورزان درصدد هستیم که در سال آینده در وضعیت روان‌آب‌های سطحی کشور بازنگری داشته باشیم.
وی ادامه داد: در طرح‌هایی که میزان آب‌دهی آنها تغییر قابل‌توجهی داشته است، با توجه به محدودیت بودجه تصمیم گرفته شد که سرعت اجرا در برخی طرح‌های سد و شبکه تغییر یابد و در این فرصت بررسی لازم درباره ابعاد فنی و ظرفیت طرح‌ها متناسب با شرایط کنونی آنها انجام و تصمیم‌گیری شود.
مدیرکل دفتر استانداردهای فنی، مهندسی، اجتماعی، زیست‌محیطی آب و آبفای وزارت نیرو مجموع اعتبار فصول پیشنهادشده در بخش آب برای سال آینده را شش‌هزار و 400 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: بیشترین افزایش در بخش تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی با 1234 درصد بوده است. همچنین 3276 میلیارد تومان نیز برای بخش تامین و عرضه آب درنظر گرفته شده که از این میزان 1500 میلیارد تومان برای آب‌رسانی و 1771 میلیارد تومان برای سد و شبکه پیش‌بینی شده است.
عبادی ویژگی خاص بودجه امسال را توجه ویژه به مباحث غیرسازه‌ای به‌ویژه طرح‌های تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی، طرح‌های تغذیه مصنوعی و کنترل سیل عنوان کرد و افزود: این بخش از بودجه مورد پرسش بسیاری از نهادهای تصمیم‌گیری کشور نیز بوده و این رقم برای سال آینده حدود 325 میلیارد تومان درنظر گرفته شده است، درحالی که این اعتبار در سال گذشته حدود 24 میلیارد تومان بوده است. بنابراین این میزان افزایش نیازمند برنامه بسیار منسجم و قدرتمندی است تا به‌صورت هدفمند و تاثیرگذار هزینه شود.
وی با اشاره به افزایش اعتبار بخش مرمت و بازسازی از 74 میلیارد تومان به 115 میلیارد تومان، ادامه داد: نکته قابل‌توجه دیگر، موضوع مهندسی رودخانه‌ها و سواحل کشور است؛ با توجه به اینکه در سال‌های گذشته این بخش کمتر موردتوجه بوده است، لذا در این بخش با مشکل جدی مواجه شده‌ایم و از این‌رو این اعتبار از 38 میلیارد تومان به 100 میلیارد تومان افزایش یافته است.
تعامل وزارت نیرو و مجلس برای بررسی و تصویب بودجه آب در سال آینده عبادی درباره تعامل وزارت نیرو و مجلس برای بررسی و تصویب بودجه آب در سال آینده، گفت: برخی نمایندگان فعال در حیطه آب فراکسیونی را تحت همین عنوان تشکیل داده‌اند و در نشست‌هایی که با اعضای این فراکسیون برگزار کرده‌ایم، نظرها و اهداف بودجه امسال برای این نمایندگان تشریح شده است و خوش‌بختانه آنان نیز نظر مثبتی در این زمینه داشتند؛ با روسای کمیسیون‌ها نیز در این زمینه نشست‌های کارشناسی برگزار شده است.
مدیرکل دفتر استانداردهای فنی و مهندسی آب و آبفای وزارت نیرو در پایان تصریح کرد: با توجه به افزایش قابل‌توجه بودجه در برخی بخش‌ها، باید ظرفیت‌سازی لازم در مجموعه‌های ستادی و اجرایی انجام تا به مبدا تحول و سرآغاز حرکت‌های جدی برای رسیدن به اهداف بخش آب و آبفا تبدیل شود. انتهای پیام/

93/10/23 - 15:47





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن