تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على دانشمند سه نشانه دارد: راستگويى، حرام‏گريزى و فروتنى در برابر همه مردم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820082183




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صداوسیما فقط با عینک خودش نگاه نکند


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: صداوسیما فقط با عینک خودش نگاه نکند
ناصر خیرخواه - مجری سابق «تهران 20» و گوینده «راه شب» رادیو - که مدتی به دلیل ابتلا به بیماری از رسانه دور بود، گفت: حال ما خوب است، اما همچنان با بی‌مهری تلویزیون و محبت رادیو، زندگی را می‌گذرانیم.
آفتاب: این مجری و گوینده در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص تغییرات صداوسیما و همچنین بازنگری در ساختار شبکه‌های تلویزیونی گفت: بازنگری در شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی کار پسندیده‌ای است؛ کاری است که در جهان تجربه شده است اما متأسفانه ما دیر متوجه شدیم.

خیرخواه در ادامه با اعتقاد بر اینکه هزینه‌های زیادی برای هر یک از نیروهای صداوسیما صرف شده است، گفت: سوال این است که آیا توانسته‌ایم بر مخاطب تأثیرگذار باشیم؟

او همچنین مطرح کرد: دانشکده صداوسیما به نیروهای خود شعار بهترین کیفیت با حداقل هزینه‌ها را یاد داده است، اما اگر قرار باشد برای هر حوزه که تصور می‌کنیم، شبکه‌ای بسازیم دیری نخواهد پایید که شبکه‌ها کارکرد و مخاطبان خود را از دست خواهند داد. دهه 70 رادیو‌های استانی شکل گرفت. در آن زمان رادیو سال‌ها برنامه «خانواده» را پخش می‌کرد، اما اشتباه فاحشی که صورت گرفت این بود که دقیقا نقطه مقابل این برنامه، برنامه خانواده دیگری گذاشتند. اینکه برای مثال یک شبکه تخصصی داشته باشیم با آشفتگی این‌چنینی فرق می‌کند، در نتیجه بسیاری از شبکه‌های رادیویی می‌توانند در هم ادغام شوند.

خیرخواه با اشاره به بحثی که این روزها مبنی بر اعمال تغییرات در تلویزیون و چابک‌سازی مطرح است، گفت: سال‌ها در رادیو بحث چابک‌سازی مطرح بود. رسانه در حال حاضر درگیر چندین مسئله شده است. اگر ما کار را سخت نکنیم، راه‌های بهتری برای کیفیت رسانه می‌توان پیدا کرد. اینکه تلویزیون و رادیو بخواهد هر رویدادی را فقط با عینک سیاه و سفید خودش نگاه کند و جامعه را با نگاه و تعریف خودش نگاه کند، راه به جایی نخواهد برد؛ در حالی که هر کسی که قلبش برای ایران می‌تپد، باید به عنوان رسانه دیده شود.

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود مطرح کرد: همچنان شخصیت‌پرور نیستیم و کیفیت و اطلاع‌رسانی چیزی است که در تلویزیون نداریم. این سبک اداره کردن اجازه نمی‌دهد خوب حرکت کنیم. صرفا نمی‌توانیم به فیلم‌ها و سریال‌های گرانقیمت بسنده کنیم، بلکه باید نظرها، ایده‌ها، نیروها و امکاناتی فراهم شود که شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی دچار تکرار و پخش فیلم‌ها و سریال‌های تکراری از این شبکه به آن شبکه نشوند و همین‌طور در تربیت نیروها و به‌ویژه مجریان تلویزیون دقت کنیم.

گوینده برنامه «راه شب» درخصوص این برنامه رادیویی گفت: چند ماهی است «راه شب» تفاوت‌هایی با قبل داشته است. اگر قرار باشد تعریفی برای برنامه «راه شب» ارائه بدهیم اینگونه باید بگویم که این برنامه برای کسانی است که شب بیدار هستند و برنامه‌ای است برای سرگرمی، اما نه آن برنامه سرگرم‌کننده‌ای که به سادگی بشود از آن گذشت.

وی بر سپردن اجرای برنامه‌های شبانگاهی، صبحگاهی و عصرگاهی به مجریان متخصص و متفاوت تاکید کرد و گفت: در رادیو صاحب‌نظران زیادی هستند که به رادیو و جامعه نگاه خاصی دارند، اما بعضا دیده می‌شود به عنوان مثال گوینده‌ای که برنامه‌ی شبانگاهی را اجرا می‌کند، ریتم اجرایش شبیه اجرای یک برنامه صبحگاهی است؛ در حالی که باید مراقبت را روی کیفیت تولید برنامه قرار دهیم.

او در عین حال از تجربه خود در برنامه «راه شب» نیز گفت: تجربه من در «راه شب» با توجه به اقتضاعات شبکه و رسانه نشان می‌دهد این برنامه با صحبت‌ها، گپ‌گردی‌ها و گفت‌وگوهای چند منظوره توانسته است خوب از آب دربیاید، اما مسئله‌ای که وجود دارد این است که همیشه نمی‌توانیم در یک قالب حرکت کنیم و نیاز به تغییر داریم.

ناصر خیرخواه که بسیاری او را با اجری برنامه «تهران 20» می‌شناسند، با گذراندن آخرین دوره‌ی شیمی درمانی، سال گذشته پس از هشت ماه دوری، به رادیو و برنامه‌ی «راه شب» بازگشت.

وی پیش از این به خاطر وضعیت بیماری‌اش از پی‌گیر نبودن تلویزیون گله داشت، اما در عین حال عنوان کرده بود که رادیو متفاوت عمل کرده است.




تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن