تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 27 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801184569




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرسش برخی از شهروندان کرجی از شهرداری و فرمانداری پیش از سگ‌های ولگرد بهتر نیست با سد معبرها مقابله کنید


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: پرسش برخی از شهروندان کرجی از شهرداری و فرمانداری
پیش از سگ‌های ولگرد بهتر نیست با سد معبرها مقابله کنید
خبرگزاری فارس پس از انتشار خبری به نقل از معاون فرماندار کرج مبنی بر اجرای طرح کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد، برخی از شهروندان خواستار توجه مسئولان به مشکلات اصلی و اساسی مثل سد معبرها شدند.

خبرگزاری فارس: پیش از سگ‌های ولگرد بهتر نیست با سد معبرها مقابله کنید



به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، روز گذشته پرتال رسمی فرمانداری کرج، خبر از برگزاری جلسه‌ای با عنوان «کارگروه کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد» داده است. در این کارگروه محمد تله‌کو معاون فنی و عمرانی فرماندار ویژه کرج با اشاره به اینکه مطابق قانون شهرداری، جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در حیطه وظایف شهرداری‌ها است، گفت: به استناد بند 15 ماده 55 قانون شهرداری، جلوگیری از شیوع امراض ساریه انسانی و حیوانی و جمع‌آوری حیوانات بلاصاحب و دفع حیوانات مریض، مزاحم و ولگرد، از وظایف شهرداری است.
معاون فرماندار کرج، با اشاره به اینکه 832 نوع بیماری قابل انتقال مشترک بین انسان و حیوان شناسایی شده، گفت: از این تعداد، 50 نوع بیماری مشترک بین انسان و سگ شناسایی شده که خطرناک‌ترین آنها بیماری هاری و دیگر بیماری‌های احشایی نظیر سالک، کیست، گال، انواع قارچ‌ها و بیماری‌های انگلی نیز در زمره این بیماری‌ها هستند.
نکته قابل توجه در خبر فوق این است که تله‌کو با اشاره به ضرورت احساس مسئولیت شهروندان نسبت به اطلاع‌رسانی به شهرداری، برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد، گفته است: اگر شهروندان نسبت به بیماری‌های قابل انتقال از سگ‌ها آگاهی بیشتری داشته باشند، در اطلاع‌رسانی به شهرداری برای جمع‌آوری سگ‌ها، با حساسیت و مسئولیت بیشتری عمل می‌کنند.
تله‌کو از شهروندان کرج خواسته است که در صورت مشاهده سگ‌های ولگرد با سامانه 137 شهرداری تماس گرفته و موضوع را اطلاع دهند.
به دنبال انتشار این اظهارات، برخی از شهروندان ضمن تماس با دفتر خبرگزاری فارس در کرج، وظایف دیگر شهرداری را گوش‌زد کردند.
ناصر ادیب‌راد از جمله شهروندانی بود که به خبرنگار فارس گفت: به طور قطع مقابله با حیوانات ولگرد، اقدام ارزشمندی است که ماموران شهرداری کرج انجام داده و می‌دهند،‌ اما این نهاد وظایف دیگری نیز دارد.
وی می‌گوید: به عنوان نمونه معضل سد معبرها برای شهروندان کرج مشکلات بسیاری ایجاد کرده و متاسفانه بارها و بارها با سامانه 137 تماس گرفته‌ایم، اما هیچ کس به درخواست‌های ما در مقابله با سد معبر توجه نمی‌کند.
شهروند دیگری نیز به خبرنگار فارس گفته است: ما بارها درباره سد معبرها و مزاحمت آنها با سامانه 137 تماس گرفتیم، اما نه تنها اقدامی نکردند بلکه برخی اوقات می‌گویند به ما ربطی نداشته و باید با پلیس 110 تماس بگیرد. جالب این است که پلیس نیز می‌گوید به ما ربطی نداشته باید به شهرداری بگویید.
یکی از خبرنگاران فارس نیز در این رابطه مشاهدات عینی 9 ماه خود در مورد نحوه برخورد با سد معبرها تشریح کرده و او نیز می‌گوید، شهرداری در این حوزه عزم جدی ندارد.
بر اساس این گزارش، حدود 9 ما است که یک وانت میوه‌فروش در بلوار موذن کرج نبش خیابان اشتراکی که مسیر پرتردد بوده، توقف کرده و روزها از حدود ساعت 14 تا 23 اقدام به فروش محصولات خود می‌کند.
این مزاحمت طی 9 ماه اخیر بارها و بیش از 100 بار توسط اهالی محل به سامانه 137 شهرداری اعلام شده، اما هیچ برخوردی با این مزاحمت انجام نمی‌شود.
خبرنگار فارس موضوع را بارها با حسین شریف‌ کاظمی شهردار منطقه 7 کرج، محمد موسوی مدیر سابق روابط عمومی منطقه 7 شهرداری کرج، جمالی مدیر روابط عمومی فعلی شهرداری این منطقه، علی‌اصغر نصیری جانشین خدمات شهری شهرداری کرج (مرکز)، خدمات شهری منطقه 7 کرج و احمد خیری مدیر روابط عمومی شهرداری کرج، فاطمه اسکندری و مریم قهرمانی 2 عضو شورای اسلامی شهر کرج و حتی مسئول سامانه 137 شهرداری کرج در میان گذاشته و طی 9 ماه اخیر حداقل 30 بار به صورت تلفنی از علی‌اصغر نصیری جانشین خدمات شهری شهرداری کرج درخواست اهالی منطقه مبنی بر برخورد با این مزاحمت را به مسئولان منتقل کرده است.
نکته قابل توجه مسئولان شهرداری کرج این است که محل استقرار این وانت دست‌فروش پانصد متر بالاتر از دفتر خدمات شهری شهرداری منطقه 7 بوده و ماموران این بخش برای رسیدن به محل کار خود و همچنین خروج از این محل حداقل در روز 2 بار باید از مسیر عبور کرده و نمی‌توانند وانت مزاحم را ندیده باشند.
حال پس از اظهارات محمد صادق تله‌کو و درخواست وی مبنی بر تماس شهروندان با سامانه 137 و اطلاع‌رسانی از سوی آنها، شهروندان کرج می‌پرسند، وقتی موضوع بارها و بارها از سوی خبرنگاران به مسئولان شهرداری اطلاع داده می‌شود، اما اقدامی صورت نمی‌گیرد، چگونه می‌توان در این زمینه نیز امیدوار به واکنش سریع و به موقع مسئولان شهرداری بود.
انتهای پیام/2302/ن۳۰

93/10/23 - 10:18





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن