تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خشمش را برطرف سازد، خداوند كيفرش را از او بردارد و هر كس زبانش را نگه دار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801629315




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ممنوعيت کشتار سگ در شهر تهران/ تبديل سگ‌هاي ولگرد پايتخت به سگ‌هاي زنده‌ياب


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ دي ۱۳۹۳ (۱۱:۲۴ق.ظ)
ممنوعيت کشتار سگ در شهر تهران/ تبديل سگ‌هاي ولگرد پايتخت به سگ‌هاي زنده‌ياب مديرعامل شرکت ساماندهي صنايع و مشاغل شهرتهران گفت: کشتار سگ‌هاي ولگرد از بهمن‌ماه سال گذشته ممنوع شده و در حال حاضر ديگر شاهد اين اتفاق در پايتخت نيستيم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، رضا قديمي در نشستي که به منظور گزارش عملکرد نه ماهه در زمينه کنترل و مبارزه با جانوران مضر شهري برگزار شد با بيان اين مطلب اظهار داشت: در حال حاضر از روش زنده‌گيري براي کاهش جعيت سگ‌هاي ولگرد استفاده مي‌شود.
وي عنوان کرد: پيش از اين سگ‌ها با اسلحه شکاري کشته مي‌شدند اما از زماني که ممنوعيت اين کار اعلام شد ديگر شاهد اين اتفاق نيستيم.
قديمي با ارائه آماري از برنامه‌هاي شرکت ساماندهي صنايع و مشاغل شهرتهران براي کاهش موش‌هاي موجود در شهر خاطر نشان کرد: با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته شده 123 اکيپ کنترل جانوران مضر در 1000 فاز عملياتي به فعاليت مشغول هستند و نواحي که بييشترين آمار جانوران مضر و به خصوص موش در آنها اعلام شده است مورد بررسي اين اکيپ‌ها قرار مي‌گيرد.
وي ادامه داد: تمرکز مديريت شهري هم اکنون به روي نقاط مشخص شده است و براي ساير نقاط تعريفي را نداشته‌ايم.
مديرعامل شرکت ساماندهي صنايع و مشاغل شهرتهران با اشاره به آموزش‌هاي ارائه شده به شهروندان در زمينه مقابله با موش‌ها اذعان داشت: متاسفانه آموزش‌هاي ارائه شده به ساکنان پايتخت در زمينه مقابله با موش‌ها اندک بوده و شهروندان و اصناف زباله‌ساز به خوبي توان برخورداري با افزايش جمعيت موش‌ها را ندارند.
قديمي با بيان اين مطلب که استفاده حداقلي از سموم شيميايي براي از ميان بردن موش‌ها در دستور کار سازمان مشاغل قرار گرفته است، تصريح کرد: طي نه ماهه گذشته 90 هزار تله چسبي در شهر توزيع شده و اعتقاد ما اين است که براي از ميان بردن جمعيت موش‌هاي شهر بايد حداقل استفاده از سموم شيميايي را شاهد باشيم.
وي ادامه داد: به منظور فرهنگ‌سازي در زمينه کاهش جمعيت موش‌ها بيش از 100 هزار کتابچه آموزشي چاپ و در سراي محلات، مدارس و مساجد ميان شهروندان توزيع شده است.
مديرعامل شرکت ساماندهي صنايع و مشاغل شهرتهران در خصوص وضعيت سگ‌هاي ولگرد پس از زنده‌گيري خاطر نشان کرد: سگ‌ها پس از زنده‌گيري به محل خاصي منتقل شده‌اند و معاينه‌هاي اوليه به روي آنها صورت مي‌گيرد. سپس سگ‌هايي که بيماري‌هاي خاصي داشته باشند به روس ترهمي گشته شده و ساير سگ‌ها نيز براي استفاده‌هاي خاص در اختيار مراکز مختلف قرار مي‌گيرند.
وي با اشاره به همکاري مسئول سازمان مشاغل شهرتهران با ngo هاي مرتبط با حيوانات بيان داشت: طي مذاکراتي که با ngo هاي مختلف مرتبط با حيوانات داشته‌ايم مقرر شده طي سال‌هاي آينده سگ‌هاي ولگرد پس از زنده‌گيري آموزش‌هاي لازم را دريافت کرده و به سگ‌هاي زنده‌ياب تبديل شوند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن