تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اندكى حقّ، بسيارى باطل را نابود مى كند، همچنان كه اندكى آتش، هيزم هاى فراوانى را م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798749020




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شباهت حمله به شارلی ابدو با حملات 11 سپتامبر/ چرا فرانسه اشتباه آمریکا را تکرار می‌کند؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: آنتی‌وار گزارش داد:
شباهت حمله به "شارلی ابدو" با حملات 11 سپتامبر/ چرا فرانسه اشتباه آمریکا را تکرار می‌کند؟
یکی از دلایل اصلی اجرای عملیات‌ انتحاری از سوی تروریستهای خارجی در عراق، انتقام آنها از سربازان آمریکایی در واکنش به شکنجه‌های آنها در زندان های ابوغریب و گوانتانامو بوده است.
به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری آنتی‌وار؛ این پایگاه تحلیلی در مقاله‌ای با اشاره به حمله تروریستی به دفتر نشریه فکاهی " شارلی ابدو " در پاریس نوشت : "شریف کوچی"، یکی از دو برادر مظنون به حمله به دفتر " شارلی ابدو" برای مقامات فرانسوی شناخته شده بود. وی در سال 2008 نیز بدلیل اقدام به سفر به غرب آسیا و حضور در گروه های تروریستی بازداشت و زندانی شده بود. کوچی در دادگاه اعلام کرده بود که وی زمانی که زندانیان ابوغریب را در تلویزیون دیده بود تصمیم گرفته به عراق برود و با نظامیان اشغالگر آمریکایی در این کشور بجنگد. 







پایگاه تحلیلی " دموکراسی ناو" نیز در گزارشی در این باره اینگونه نوشت : دو برادر "کوچی" برای دستگاه اطلاعاتی و امنتی فرانسه کاملا شناخته شده بودند . بردار کوچکتر حدود سه سال در زندان های پاریس محبوس بوده است .


نویسنده مقاله  ای در " کریستین ساینس مانیتور " نیز تصریح کرد : شریف کوچی در دادگاه محاکمه خود در سال 2008 اعلام کرده بود که عمیقا به تفکرات خود اعتقاد دارم و می‌خواهم با ائتلاف غربی به رهبری آمریکا در عراق بجنگم . 







نویسنده این مقاله  خاطرنشان کرد : آیا خنده دار نیست که بپرسیم آیا این نوع تروریسم با جنگ های تجاوزکارانه و یا انواع روش های قتل عام مانند استفاده  از هواپیماهای بدون سرنشین _ که همان تروریسم غیردولتی به شمار می اید _ تفاوت دارد ؟ آیا فرانسوی ای وجود دارد که مسئله همکاری های تنگاتنگ میان فرانسه و آمریکا را در جنگ های متجاوزانه و غیرقانونی در غرب آسیا انکار کند ؟ آیا می توان شکست دولت های اروپایی را در محکوم کردن شکنجه های سیا ( آمریکا ) نادیده گرفت ؟ این اقدامات خود نوعی طرح از پیش تعیین شده محسوب نمی‌شود ؟ 







3دسامبر 2008 "امی گودمن" مصاحبه ای با متیو الکساندر ، افسر سابق نیروی هوایی ارتش آمریکا ، فردی که شخصا بیش از 300 بازجویی را در عراق انجام داده نظارت بر بیش از هزار تن را بر عهده داشته انجام داد : 
گودمن : میخواهم درباره مسائل مهمتری صحبت کنیم . این موضوع بسیار مهم است که شما عنوان کرده اید که بیش از 3 هزار سرباز آمریکایی در عراق کشته شده است . منظور من این است که این عدد ، رقم بسیار زیادی است . شما دلیل آن را شکنجه و شیوه های مختلف شکنجه آمریکا عنوان کرده اید . لطفا توضیح دهید منظور شما چیست ؟ 


متیو الکساندر : خب ، می دانید ، زمانی که من در عراق بودم ، ما بطور معمول جنگجویان خارجی را دستگیر می کردیم  . تعدادی از آنها برای اجرای عملیات های انتحاری و بمب گذاری در مناطق مختلف شهرها تعیین شده بودند . ما برخی از آنها را پیش از اجرای ماموریت شان دستگیر می کردیم . این افراد از سراسر منطقه آمده بودند ؛ از عربستان ، یمن ، شمال آفریقا و هر جای دیگر . یکی ازدلایل اصلی ورود این جنگجویان خارجی به عراق زندان ابوغریب ، زندان گوانتانامو و شیوه های شکنجه گری در این زندان ها بود .


از این دیدگاه ، ما ( مردم آمریکا ) لیاقت زندگی با آرمان هایی که ادعای آن را داشته ایم ، نداریم . ما ادعای آزادی ، عدالت و دموکراسی را در سطح دنیا داریم . هنگامی که ما مردم سایر کشورها را شکنجه می دهیم هرگز ایده آل هایی که ادعای آن را داریم ، رعایت نکرده ایم . همین اقدامات عامل و انگیزه ای مهم برای پیوستن به گروه های تروریستی مانند القاعده بوده است .شرم بخش مهمی در میان فرهنگ اعراب و مسلمان محسوب میشود و زمانی که ایالات متحده با شکنجه های خود این شرم را از بین می برد ، محرکی تاثیرگذار برای پیوستن به القاعده را ایجاد می نماید .


در بخش دیگری از این مقاله آمده است : با این حال ، شما نمی توانید در هیچ یک از رسانه‌های جریان اصلی ببینید که بحثی انجام شود درباره اینکه " چرا مردم در کشورهای مسلمان سوژه اصلی سیاست های خصمانه آمریکایی بوده تا آنجا که برخی از این مردم برای مقابله با آن حاضر به انجام عملیات های انتحاری شده اند " . بسیاری از ملت های غرب آسیا از آزادی های ما و به سبک ما نفرت دارند . 


نگاهی به گذشته نشان می دهد که تاریخچه چنین سیاستی از دیرباز بوده است . باراک اوباما در اوایل ژانویه 2010 مصاحبه ای انجام داد و در آن اعلام کرد که عمر فاروق عبدالمطلب ، عامل یکی از خرابکاری ها در سیستم پروازهای آمریکا _ مانند شریف کوچی _ در یمن آموزش هواپیماربایی ، ایجاد اختلال در سطح کشور ، استراتق سمع و سایر آموزه های تروریستی را دیده است . غربال گری امنیتی آمریکا به اصطلاح باید وجب تضعیف چنین اقداماتی در سراسر دنیا شود حال آنکه اکنون و با خرج میلیاردها دلار ، نتیجه ای معکوس مشاهده می شود . 


در اینجا به بخشی از مکالمات "توماس و جان برنان" با یکدیگر که اکنون در سمت های مشاور ضدتروریسم کاخ سفید و مدیر سیا قرار دارند ، اشاره شده است : 
 توماس : ... و انگیزه چیست ؟ ما هرگز چیزی راجع به دلایلی که شما مطرح می کنید ، نشنیده ایم ... 
برنان : القاعده سازمانی است که تنها برای قتل و کشتار بی گناهان تشکیل و سازماندهی شده است ... این گروه افرادی مانند عبدالمطلب را جذب و از آنها برای اجرای این نوع از حملات خود استفاده می کنند . انگیزه انجام آن نیز نوعی حس مذهبی می باشد . متاسفانه القاعده در حال انحراف اسلام و تخریب مفهوم واقعی این دین است . بنابراین می توانند افراد دیگری را نیز جذب کنند . مرگ و تخریب دستورکار اصلی القاعده است .
توماس : و شما دلیل این اقدامات را مذهب می دانید ؟ 
برنان : من می گویم که این اقدامات به خاطر سازمانی بنام القاعده است که از بنر دین برای هر مسیر منحرف و فاسدی استفاده می کند . 
توماس : چرا ؟
برنان : معتقدم این مسئله ، موضوعی درازمدت است اما بدیهی این است که القاعده حملاتی را برای حمله به خاک آمریکا ترتیب می دهند . 
توماس: اما شما نباید توضیح دهید چرا .
نه باراک اوباما و نه هیچ سیاستمدار دیگری در دایره سیاسی و رسانه ای آمریکا این واقعیت را برای اذهان عمومی دنیا مطرح نکردند . 












انتهای پیام /.







تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن