تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):چهار چيز از خوشبختى و چهار چيز از بدبختى است: چهار چيز خوشبختى: همسر خوب، خانه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802952064




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فشار ظالمانه اقتصادي غرب را خنثي مي‌کنيم/ غرب آرزوي بازگشت ايران به دامان آمريکا را به گور مي‌برد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ دي ۱۳۹۳ (۱۳:۲۰ب.ظ)
محسن رضايي تاکيد کرد: فشار ظالمانه اقتصادي غرب را خنثي مي‌کنيم/ غرب آرزوي بازگشت ايران به دامان آمريکا را به گور مي‌برد فشارهاي اقتصادي که از سوي غرب و آمريکا بر جمهوري اسلامي ايران تحميل مي‌شود باعث آن نخواهد شد که ملت ايران دست تسليم خود را بلند کند اما مطمئناً مردم با خنثي‌سازي اين فشارها بار ديگر اقتصاد را مي‌سازند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در آئين تحويل سايت پتروشيمي مسجد سليمان با پيمانکار خارجي گفت: راه‌اندازي اين سايت تمام ناباوري‌هاي اين که ما نمي‌توانيم را در منطقه شکست و امروز اولين ثمره صبر را شاهد هستيم و خدا را شکر مي‌کنيم که توانستيم اين پروژه را با چنين وسعتي آغاز کنيم.
وي افزود: در ابتداي آغاز صنعت نفت در اين منطقه انگليسي‌ها بالغ بر 85 درصد درآمدهاي نفتي ما را از آن خود مي‌کردند اما امروز دولت چين برخلاف دولت انگليس فناوري و تکنولوژي‌هاي روز خود را به اين منطقه آورده تا درآمد ارزي و اشتغال کشور را بهبود بخشد و مطمئناً ملت ايران همکاري‌هاي دولت چين را فراموش نمي‌کند.
رضايي با اشاره به نقش کشور چين در اقتصاد جهاني اظهار داشت: رشد کشور چين در مقايسه با 10 سال گذشته اين کشور کاملاً متفاوت بوده و اين کشور سالانه با حجم بالايي از توليدات اقتصاد جهاني را تحت تاثير خود قرار مي‌دهد.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به کمک چيني‌ها براي استفاده از منابع مالي خودمان گفت: ما در بسياري از کشورها دلار داريم اما آن کشورها حاضر به کمک ما نيستند اما دولت چين اين اقدام را براي ما انجام داده است تا ما بتوانيم از طريق اين راه منابع ارزي کشور را به آساني وارد کشور کنيم.
وي با اشاره به تغيير و تحولات بازار نفت که از سوي غرب وضع شده نيز اشاره داشت و گفت: در شرايط خاصي اين سايت پتروشيمي آغاز شده که کشورمان با دو تحريم پي در پي روبه رو بوده اند؛ ابتدا در تحريم سال 90 که حجم فروش روزانه ما از 2.2 ميليون بشکه به زير يک ميليون بشکه تقليل پيدا کرد که در اين مدت قريب به 1000 ميليارد دلار از درآمدهاي نفتي ما کاسته شد و دوم کاهش قيمت بود که اگر اين روند سه سال ديگر نيز ادامه پيدا کند ما به همين مقدار با ضرر و زيان مواجه خواهيم شد.
رضايي در خصوص آن که نياز به راهکاري براي برون رفت از وضعيت فعلي داريم، تصريح کرد: ملت ايران در چنين شرايطي معمولاً دست به انقلاب‌هاي بزرگي مي‌زنند و شاهد آن هستيم که از لحاظ علمي ظرف شش ماه توانايي مونتاژ هواپيماي بدون سرنشين آمريکايي را پيدا مي‌کنيم و بهتر از نمونه اوليه آن مراحل توليد آن را آغاز کرده‌ايم.
وي تاکيد کرد: ما بايد پس از انقلاب اسلامي و جنگ تحميلي سومين حرکت انقلابي را در بخش اقتصاد آغاز کنيم و فشار ظالمانه غرب را بر عليه ملت ايران خنثي سازيم.
وي ادامه داد: تمام دنيا آگاه هستند که قصد آمريکا و غرب بحث‌ هسته‌اي نيست و ملت ايران هيچ گاه اين اجازه را نمي‌دهد که ايران بار ديگر به دامان غرب بازگردد و آن ها اين آرزوي خود را به گور خواهند برد و بار ديگر اقتصادمان را خودمان بنا مي‌کنيم.
رضايي در خصوص پي گيري اقتصاد مقاومتي نيز گفت: زماني که اقتصاد مقاومتي از سوي مقام معظم رهبري ابلاغ شد اساس آن بر آن بنا شده بود که عزت و استقلال را نمي‌فروشيم ولي اقتصادمان را درست مي‌کنيم.
وي در خصوص اين پروژه گفت: به دنبال آن هستيم که منطقه ويژه انرژي در مسجد سليمان احداث شود و ويژگي اين منطقه آن است که قوانين خاص واردات و صادرات خود را داشته باشد تا بتوانيم اين منطقه را گسترش دهيم؛ فاز بعدي اين منطقه نيز مي‌تواند احداث کارخانه آلومينيوم باشد که اين کارخانه در اين نقطه نيز راه‌اندازي مي‌شود.
دبير مجمع تشحيص مصلحت نظام در خصوص انتظارات خود از پيمانکار اين پروژه متذکر شد: اولين مسئله فوري اشتغال و رفع بيکاري بالاي 40 درصد در اين منطقه است؛ انتظار داريم که تشکيلاتي درست شود که احداث آموزشگاه را در دستور کار خود قرار دهند؛ دومين انتظار ما آن است که دوران ساخت بايد به انتظارات مردم منطقه توجه شود که به خاطر محروميت اين منطقه بايد از اهالي و پيمانکاران موجود در اين منطقه ابتدا استفاده شود تا خاطره خوبي مردم از اين پيمانکاران داشته باشند؛ سومين انتظار نيز آن است که شرکت پتروشيمي داخلي با طرف چيني فقط به اين نگاه نکنند که تنها يک کارخانه‌اي احداث شود و ما اميدواريم که اين فناوري از سوي شرکت پيمانکار به شرکت پتروشيمي داخلي منتقل شود تا سال هاي سال به يکديگر کمک کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن