تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن چون خشمگين شود، خشمش او را از حق بيرون نبرد و چون خشنود شود، خشنوديش او را به ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805344341




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یادداشت/ محمد صفری چرا از تجربه تفرقه‌افکنی انگلیسی‌ها عبرت نمی‌گیریم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: یادداشت/ محمد صفری
چرا از تجربه تفرقه‌افکنی انگلیسی‌ها عبرت نمی‌گیریم
اکنون در میان تشیع و تسنن اقدامات تفرقه‌افکنانه از سوی انگلیس و آمریکا جریان دارد و تنها شکل و فرم آن تغییر کرده؛ شبکه‌های ماهواره‌ای و اینترنت، پر از برنامه‌هایی است که هدف آن ایجاد تفرقه و فتنه در میان مسلمانان و انحراف در آموزه‌های دینی است.

خبرگزاری فارس: چرا از تجربه تفرقه‌افکنی انگلیسی‌ها عبرت نمی‌گیریم



محمد صفری طی یادداشتی در روزنامه سیاست روز نوشت: جالب و البته تأسف‌آور است که جاسوسان انگلیسی و آمریکا هنگامی که طرح و عملیات خود را در کشورهای اسلامی پیاده می‌کنند و در سال‌های طولانی که در این کشورها به سر می‌برند، همه ماجرا و اقدامات خود را در خاطرات آن سال‌ها به ثبت می‌رسانند، مورد توجه دقیق و منطقی جهان اسلام قرار نمی‌گیرد.
در تاریخ، بسیاری موارد وجود دارد و دیده می‌شود که این جاسوسان در کتاب خاطرات خود این توطئه‌ها و دسیسه‌ها را در کشورهای اسلامی نوشته‌اند و توضیح داده‌اند. این دست نوشته‌ها، در دست مخاطبان قرار دارد. عمده هدف آنها، ایجاد اختلاف و فتنه، برداشت‌های ساختار‌شکنانه از مذهب چه شیعه و چه سنی، بازی با اعتقادات مذهبی و ایجاد شک و تردید میان مسلمانان، سوق دادن مسلمانان به سوی اندیشه‌های ساختگی واهی و انحرافی و دور کردن آنها از اصول دین و بسیاری مسائل و موارد دیگر بوده است.
اگر اکنون چنین جاسوسانی در میان مردم دیده نمی‌شوند، اما اقدامات جاسوسانی که در سال‌های گذشته دست به چنین فتنه‌انگیزی‌هایی زده‌اند، همچنان در افکار برخی جوامع اسلامی وجود دارد، چون در ذهن آنها رسوخ کرده‌ و سینه به سینه به آیندگان رسیده‌ است و البته شیوه و روش هم تغییر کرده و مدرن شده است.
نام «مستر همفر» جاسوس انگلیسی را شاید خیلی‌ها شنیده باشند و خیلی‌ها هم نه!
او در بخشی از کتاب خاطراتش نوشته است، «وزارت مستعمرات بریتانیا در سال 1700 میلادی، برای تحقیق کافی به منظور به دست آوردن راه‌های منحرف ساختن ملت اسلام و تقویت این راه‌ها برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان و گسترش تسلط بر کشورهای اسلامی، ما را با یک اکیپ 10 نفره به سوی مصر، عراق، تهران، حجاز و آستانه (ترکیه) اعزام کردند و از طرف این وزارتخانه، امکانات کافی مانند، پول، اطلاعات لازم و نقشه‌های طرح شده در اختیار ما گذاشتند و حتی نام‌های سلاطین و حکام، علما و رؤسای قبایل را کاملاً به ما آموختند. من گفتار سکرتر دبیرکل را در آخرین لحظه خداحافظی فراموش نمی‌کنم که گفت، آینده کشور ما در گرو پیروزی شماست. هر چه نیرو دارید، در راه پیروزی خودتان به کار گیرید.»
مستر همفر به بصره می‌رود و با محمد‌بن عبدالوهاب آشنا می‌شود و طرح دوستی می‌ریزد. پایه‌های وهابیت با تلاش‌های «همفر» در انحراف افکار عبد‌الوهاب و ترویج و تبلیغ آن از همان زمان بنا می‌شود.
اندیشه تشیع و علمای بزرگ آن، همواره مانعی بر سر راه و‌رود انگلیس به ایران برای نفوذ و حضور در کشور بودند. برای این که بتوانند در ایران حضور داشته باشند و نفوذ کنند تا منافع خود را تأمین کنند، سیاست فرقه‌سازی را در ایران پی‌گیری کردند. انگلیسی‌ها نخست، فرقه «بابیه» را ساختند، اما این فرقه با تلاش و مجاهدت امیرکبیر و اعدام سرسلسله این فرقه ضاله سرکوب شد، اما انگلیسی‌ها آرام ننشستند و فرقه‌ای دیگر را برپا کردند. بهائیت. اما وجود علمای تشیع هیچگاه اجازه عرض‌اندام به چنین فرقه‌های انحرافی را نداد و البته مردم هم به خاطر تبعیت از مرجعیت و علمای دینی به سوی آنها گرایش پیدا نکردند. به همین خاطر است که این فرقه‌های ضاله و انحرافی در ایران همچون دیگر کشورهای مسلمان رشد نیافتند.
از دیگر نمونه‌های اقدامات پیر استعمار انگلیس در ایران، حضور جاسوسی بود به نام «مستر‌جی‌کاک» او سرهنگ سرویس اطلاعاتی انگلیس بود که در میان مردم ظاهر شد. زبان فارسی و بختیاری را همچون ایرانیان حرف می‌زد، نمی‌شد تفاوتی در سخن گفتن او و ایرانیانقائل شد.
لباس روحانیت هم بر تن کرد، روضه هم می‌خواند، او که پس از جنگ جهانی دوم به استخدام شرکت نفت ایران و انگلیس درمی‌آید، تلاش می‌کند تا در ماجرای ملی شدن نفت در ایران، کارشکنی کند. گرچه تلاش‌های او برای انحراف مردم در آن زمان برخی را به دنبال خود کشاند، اما نقش روحانیت واقعی این توطئه‌ها را هم خنثی کرد.
اکنون نیز در میان تشیع و تسنن همچنان، اینگونه اقدامات از سوی انگلیس و آمریکا جریان دارد. تنها شکل و فرم آن تغییر کرده و شیوه مدرن‌تر به خود گرفته است. شبکه‌های ماهواره‌ای و اینترنت، پر از برنامه‌هایی است که هدف آن ایجاد تفرقه و فتنه در میان مسلمانان و انحراف در آموزه‌های دینی است.
اینکه یک روحانی پیدا شود به نام مرجع تشیع و حکم صادر کند و برخی اقدامات که وهن دین است، جایز بداند، از همان جنس تشیع انگلیسی و MI6 است. سرویس‌های اطلاعاتی کشورهایی همچون انگلیس و آمریکا دست‌بردار نیستند و البته تفوق هم داشته‌اند. نمونه این دستاوردها اکنون در برخی کشورهای اسلامی از جمله افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه و یمن به وضوح دیده می‌شود.
گروه‌های افراطی به نام اسلام دست به هر کاری می‌زنند و جرم و جنایتشان را به نام اسلام ثبت می‌کنند.
این اتفاقات که اکنون در جریان است، نمونه بارز همان سخنی است که رهبر معظم انقلاب در دیدار شرکت‌کنندگان در کنفرانس وحدت اسلامی بیان کردند. ایشان در تبیین عوامل ایجاد اتحاد دنیای اسلام، پرهیز از سوء‌ظن و اهانت فرق مختلف شیعه و سنی نسبت به یکدیگر را بسیار مهم دانستند و با اشاره به تلاش گسترده مراکز جاسوسی و اطلاعاتی غرب برای تفرقه‌افکنی خاطر نشان کردند;«آن تشیعی که با MI6 انگلیس مرتبط است و آن تسننی که مزدور CIA است هر دو ضد اسلام و ضد پیامبرند.»
اما باید به این نکته مهم توجه داشت که سرانجام این اقدامات فتنه‌انگیز علیه اسلام، آتشی است که دامن مسببان را به زودی خواهد گرفت. چرایی اتفاقات و اقدامات تروریستی که چندی است در برخی کشورهای غربی و اروپایی مانند فرانسه می‌افتد در همین است. شاید آن افراد گمراه و نادانی که پیاده نظام و مهره دسایس غرب علیه اسلام شده‌اند، به عمق دهشتناک بودن اقدامات خود پی نبرند و آگاه نشوند که چه رذائلی را مرتکب شده و می‌شوند، اما پرورش چنین تروریست‌هایی با افکار پلید و منحرف دینی و مذهبی، مانند بومرنگی است که پس از پرتاب به سوی محل پرتاب بازخواهد گشت و ضربه‌ای به صاحب خود خواهد زد.
رهبر معظم انقلاب بارها به حامیان اصلی این تروریست‌ها هشدار داده بودند اما نادانان که تنها در اندیشه پلید خود سیر می‌کردند و می‌کنند، به این پندها و هشدارها توجه نکردند و اگر به همین منوال بگذرد باید شاهد موجی از اقدامات تروریستی در کشورهایی باشیم که پرورش‌دهنده گروه‌های افراطی مذهبی در جهان اسلام هستند و این وعده الهی است که کید مکاران به خودشان باز می‌گردد.   انتهای پیام/

93/10/21 - 13:08





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن