تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):کسی که بخواهد از راه گناه به مقصدی برسد ، دیرتر به آروزیش می رسد و زودتر به آنچه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820869257




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حامیان تروریسم، گرفتار تروریست های خود ساخته شده اند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: لاریجانی در همایش وحدت و امنیت در ارومیه: حامیان تروریسم، گرفتار تروریست های خود ساخته شده اند خبرگزاری پانا: رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتفاقاتی كه اخیرا توسط جریان های تروریستی در فرانسه رخ داده است، گفت: این اتفاقات نشان داد که کشورهایی که پشت صحنه تروریست خاورمیانه بودند اکنون گرفتار همان تروریست ها شده اند.
۱۳۹۳ شنبه ۲۰ دي ساعت 22:21

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا، "علی لاریجانی" رئیس‌ مجلس شورای اسلامی در همایش وحدت و امنیت که در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) ارومیه با حضور علمای تشیع و تسنن منطقه برگزار شد، اظهار داشت: سخنان امروز نمایندگان مردم منطقه در مجلس و مسئولان و مدیران آذربایجان غربی نشانه وجود وحدت کامل در این استان است و نشان داد که وحدت دغدغه مشترک شیعه و سنی و سیاسیون است و نگاهشان نزدیک است.  
وی افزود: در این تردیدی نیست که از نظر عقلی وحدت امر لازمی است؛ وحدت نداشتن دلیل عقلی می‌خواهد والا اصل بر وحدت است و تفکر اسلامی بر هم زیستی مسالمت‌آمیز در حوزه اسلام و سایر ادیان تاکید دارد؛ دلیلی برای تفرقه یا تکفیر وجود ندارد.
 
رئیس‌مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وحدت پایه حرکت مسلمین و مورد تاکید حضرت امام (ره) است، شرایط حکم می‌کند که صاحبان عقل سلیم بر اختلافات دامن نزنند تا کشورهای منطقه از امنیت و اقتصاد ساقط نشوند.
 
لاریجانی گفت: قبله واحد، کتاب واحد، دین واحد و پیامبر واحد نشانه وحدت ماست و این محدود به شیعه و سنی نیست بلکه سایر فرق اسلامی را نیز در بر می‌گیرد.
 
لاریجانی گفت: اگر امنیت نباشد زندگی اجتماعی مردم مختل می‌شود و امروز اختلافات انداخته شده در کشورهای اسلامی در نهایت امنیت مسلمین را هدف قرار داده است و جریانی که تحت عنوان تکفیری‌ها راه اندازی شده و فقط خود را حق می‌داند ناشی از خود پسندی بوده و فکرش تصنعی و دست ساز است و ریشه ندارد.
 
وی افزود: گرچه تفکر تروریستی اخیر ریشه‌ای ندارد اما به عنوالن تخریبچی می‌تواند شرایط منطقه را خراب کند گرچه ریشه‌ای هم در تاریخ ندارد چون گروه‌های تروریستی منطقه فقط وجه تخریبی‌شان بیشتر است.
 
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز هر عقل سلیم و هر فرد صاحب وجدانی که نگران دنیای اسلام باشد تلاش می‌کند وحدت تقویت شود چون اصل تفکر اسلامی بر تقویت و اسقرار وحدت است و هم شرایط عملی حاکم بر جامعه اسلامی این اقتضا را دارد که در پی تقویت وحدت باشیم و تاکید بر وحدت از ابتدای انقلاب نیز بر همین مبناست.
 
وی تصریح کرد: در آذربایجان غربی همیشه وحدت بین مذاهب اسلامی و ادیان مختلف حاکم بوده و داشتن استاندار با تجربه و امام جمعه فاضل به همراه نمایندگان پرتحرک و صاحبنظر در مجلس شورای اسلامی از عوامل آن است.
 
لاریجانی گفت: نمایندگان مردم آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی افرادی پیگیر هستند که قدرت حل مسائل مختلف را داردند و در این میان به موضوع دریاچه ارومیه که در سطح کشور و مجلس یک دغدغه محسوب می شود با علاقه پیگیر هستند.
 
وی افزود: نمایندگان این استان در مجلس پیوسته مشکلات دامداران، صنعتگران و تولید کنندگان را در کمیسیون‌های مختلف مطرح می‌کنند و این مهم یک ظرفیت خوبی است.
 
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه در این میان بسیار مهم است این که استفاده از این ظرفیت نیز مستلزم برنامه توسعه و پیشرفت است که باید در استان وجود داشته باشد.
 
وی با اشاره به جلسه صبح امروز خود در جمع اعضای شورای تامین و مدیران آذربایجان غربی اظهار داشت: امروز در حوزه مسائل دینی و اقتصادی و فرهنگی در شورای تامین مسائل خوبی مطرح شد و توجه بدانها یکی از دغدغه‌های ما در مجلس نیز هست.
 
لاریجانی گفت: توجه به حوزه‌های علمیه، مساجد و مراکز فرهنگی حسینیه‌ها و دارالقران‌ها و حتی در مراکز فرهنگی مربوط به سایر ادیان مختلف در بودجه سال 94 گنجانده شده است و در عرصه فرهنگ نگاه مجلس کاملاً زیربنایی است و مجلس به فرهنگ دینی شأن و جایگاه خاص قائل است
 
وی با تاکید بر اهمیت توسعه استان آذربایجان غربی افزود: اساساً توجه به حوزه اقتصاد یک ضرورت است و اجماع نخبگان سیاسی و مدیران کشور بر این موضوع کاملا روشن است.
 
لاریجانی اظهار داشت: ایران اسلامی در سخت ترین شرایط تروریسیتی منطقه توطئه ها را خنثی کرد و امروز این قدرت چندین برابر شده و کیفیت امنیت منطقه نیز افزایش پیدا کرده و جریان‌های تروریسی خوب می‌دانند که اگر با ما سرشاخ بشوند کار سختی پیش رو دارند.
 
وی گفت: امنیت وقتی هست که اقتصاد کشور شکوفا باشد و امنیت چیز بسته ای نیست که صرفا به یکی دو موضوع امنیتی یا نظامی باشد بلکه وحدت و اقتصاد دو پایه مهم امنیت است .
 
رییس مجلس شورای اسلامی افزود: روشن است که در عرصه اقتصاد پر رونق ضعف‌هایی داشته‌ایم و برخی اقدامات نادرست گذشته مشکلاتی را در پی آورده که عدم رونق در تولید یکی از آنهاست وچراکه شغل بچه هایمان وابسته به تولید است بنابراین در دولت و مجلس در پی ایجاد رونق اقتصادی، امنیت و ثبات پایدار هستیم.
 
وی گفت: معترفیم که مشکلاتی هست و به خاطر همین است که در بودجه امسال مشقت بیشتری نسبت به سال گذشته به خاطر کاهش قیمت نفت وجود دارد اما بالاخره دولت و مجلس در تلاش است که با وجود مشکلات بهترین برنامه اقتصادی را در بودجه سال آینده تدبیر کند.
 
در این جلسه روح‌الله بیگی، نماینده مردم میاندوآب از طرف نمایندگان اهل تشیع استان آذربایجان غربی، محمد قسیم عثمانی، نماینده بوکان و عبدالکریم حسین‌زاده نماینده نقده و اشنویه از سوی نمایندگان اهل سنت استان آذربایجان سخنرانی کردند.
 
در حاشیه این مراسم یکی از هنرمندان اهل تسنن استان اثری با موضوع وحدت به دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی هدیه کرد.
 
در این اثر که توسط عابد فتاحی رئیس فراکسیون اهل تسنن مجلس به دکتر لاریجانی تقدیم شد، مضمون وحدت و اتحاد بین ملل اسلامی به تصویر کشیده شده بود.
   













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن