تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز دل به باطل بودن حق و به حق بودن باطل يقين نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803006951




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شورای عالی قرآن و عترت در منطقه 9 تشکیل شد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: با حضور شهردار منطقه؛
شورای عالی قرآن و عترت در منطقه 9 تشکیل شد
شورای عالی قرآن و عترت منطقه 9 با حضور شهردار منطقه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی، رئیس اداره آموزش و پرورش، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه، تشکلهای قرآن محور و نماینده خانه های قرآن محلات تشکیل شد.
به گزارش خبرنگاراجتماعی باشگاه خبرنگاران، سیدعلیرضا حسینی رئیس شورای عالی قرآن و عترت منطقه گفت: بعد از پایان دوره اول 5 ساله عملکری شهرداری تهران در بازه زمانی 88 تا 92 ، شهرداری تهران تهیه برنامه ویژه سبک زندگی ایرانی اسلامی را در بازه زمانی 5 ساله حدفاصل 92 تا 97 در دستور کار قرار داد.

وی افزود: طرح بحث سبک زندگی مردم و نوع مدیریت شهری براساس لایحه برنامه 5 ساله دوم توسعه اجتماعی در شهرداری تهران بعنوان اولویت اول قرار گرفت.

حسینی تصریح کرد: در راستای ارتقا کیفیت زندگی شهروندان و تبدیل شهرمان به شهر اجتماعی و شهری برای زندگی با شهروندان مسئول نیاز بود فضای مناسب زندگی را برای مدیریت شهروند مدار پیش بینی کنیم.

وی ادامه داد: بر همین اساس ، توسعه فرهنگ قرآنی برای تک تک اعضا با توجه به رویکردها و سوابق دینی در سطح کلان مدیریت شهری پیگیری شد تا موضوعات قرآنی و ترویج آن براساس مسجد محوری در امور محوله قرار گیرد.

شهردار منطقه 9 اذعان داشت: تشکیل شورای عالی قرآنی در دستور کار تمامی مناطق 22 گانه قرار گرفت تا رفتار و فرهنگ قرآنی در عملکرد مدیران و مسئولان نهادینه شود.

وی اضافه کرد: ادارات و دیگر سازمانها و نهادهای خدمت رسان با توجه به حساسیت آنها به مسایل آموزشی قرآن و ترویج فرهنگ قرآنی و سبک زندگی کار را برای این شورا آسان تر کرده و نیاز است که توجه بیشتری به این مقوله شود و این موضوع را در عملکرد و کارهای اجرایی پر رنگ تر ببینیم.
حسینی به اقدامات پیش بینی شده شهرداری منطقه در خصوص ترویج مباحث قرآنی نیز اشاره کرد و گفت: تقویت و ایجاد خانه های قرآنی در اولویت فعالیتها قرار دارد و همگان باید با قرآن و اهل بیت (ع) ارتباط داشته باشیم و بطور قطع حفظ و سلامت نظام و انقلاب و جامعه در گرو این ارتباط ویژه و موثر است.

در ادامه این جلسه ، حجت الاسلام والمسلمین کوششی دبیر ستاد عالی فعالیت های قرآنی شهرداری تهران گفت: سالیان گذشته ، اقدامات خوبی بصورت مستقیم و غیر مستقیم در حوزه اجتماعی مخصوصا در بخش دینی و فرهنگ قرآنی شده اما ضرورت دارد که مسایل دینی و فرهنگی بصورت تخصصی و براساس شرایط مردم و شهر برنامه ریزی شود.

وی افزود: در شورای عالی قرآن و عترت ، دستگاه های مسئول در حوزه های فرهنگ دینی و قرآنی باید حضور داشته باشند و از اقدامات سلیقه ای نیز خودداری شود.

 حجت الاسلام والمسلمین کوششی تصریح کرد: ساز و کار شورای فرهنگی با شورای عالی قرآن متفاوت بوده و شور ای فرهنگی بصورت عام به مسایل مختلف ورزشی ، اجتماعی و فرهنگی می پردازد و شاید خیلی فرصت برای مباحث قرآنی نباشد و بر همین اساس شورای خاصی جهت این موضوع پیش بینی شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه تشکیل شورای عالی قرآنی در بیشتر مناطق شکل گرفته و شاهد رونق خوب و همگرایی مناسبی در انجام فعالیتها هستیم.

دبیر ستاد عالی فعالیت های قرآنی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: رویکرد شورای عالی قرآنی بصورت راهبردی است و ماموریتهای ویژه ای در ارتباط با فعالیتهای قرآنی و دینی در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: هدف از تشکیل شورای قرآنی ، پیگیری تحقق اهداف، سیاست ها و راهبردهای منشور قرآنی شهرداری در سطح مناطق ، ایجاد هماهنگی و حمایت از تشکلها و گروه های فعال مردمی در جهت هم افزایی و ارتقاء فعالیت های قرآنی مبتنی بر مصوبات شورای عالی قرآنی ، تحقق فرهنگ قرآنی ودینی در نظام مدیریت ، تصمیم گیری و برنامه ریزی وتقویت و گسترش انس با قرآن کریم است.
حجت الاسلام والمسلمین کوششی تاکید کرد: ترویج مفاهیم قرآن و عترت با توجه به رویکردهای فرهنگی و اجتماعی شهرداری از طریق راه اندازی و تقویت خانه های قرآن و عترت پیگیری می شود.
 
وی با اشاره به اینکه شورای قرآن منطقه می تواند برای حسن انجام وظایف خود اقدام به تشکیل کارگروه های تخصصی کند نیز اظهار  اشت: کارگروه تخصصی توسعه آموزش عمومی قرآن ، کارگروه تخصصی پژوهشی در حوزه قرآن ، کارگروه تخصصی تبلیغ و ترویج قرآنی از جمله این کارگروه ها است.
برپایه این گزارش ، حکم انتصاب اعضای جلسه توسط شهردار منطقه 9 و دبیر ستاد عالی فعالیت های قرآنی شهرداری تهران به آنان اعطا شد.


انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن