تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805590630




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بارش ۶۰ سانتیمتر برف در آستارا


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: بارش ۶۰ سانتیمتر برف در آستارا


بارش برف که از دیروز در مناطق مختلف غرب گیلان آغاز شده است، همچنان به طور خفیف ادامه دارد و اکنون ۱۰ سانتیمتر برف در مناطق شهری و حدود ۶۰ سانتیمتر برف در مناطق کوهستانی آستارا بر زمین نشسته است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از ایرنا، ساکنان شهرستان مرزی بندر آستارا با بارش نخستین برف زمستانی که کلیه مناطق کوهستانی و جلگه ای شهرستان آستارا را سفید پوش کرده است، غافلگیر شدند.
 
همچنین بارش برف در شهر آستارا که درپی تغییرات جوی و نفوذ سامانه پرفشار سرد و بارش زا به سواحل جنوبی خزر از دیروز عصر سبب اختلال در رفت و آمد مردم و خودروها در معابر شهری و بین شهری شده است.
 
بارش برف در مناطق کوهستانی و جلگه ای غرب گیلان همچنان ادامه دارد وسبب تداوم سرمای کم سابقه در منطقه شده است.
 
ادامه بارش برف در این مناطق همچنین سبب مختل شدن و کندی تردد خودروها در محورهای ارتباطی روستایی و بین شهری به ویژه در گردنه حیران شده است.
 
اکنون بارش برف در همه مناطق گردنه حیران در محور آستارا به اردبیل، گردنه اسالم در محور تالش به خلخال و نیز راه های ارتباطی روستایی مناطق کوهستانی غرب گیلان ادامه دارد و سطح این جاده ها را لغزنده کرده است.
 
با وجود بارش برف به ویژه در مناطق مرتفع جاده های غرب گیلان، تردد در گردنه حیران در مسیر آستارا به اردبیل با کندی جریان دارد و راهدارخانه های مستقر در این مسیرها مشغول برف روبی و نمک پاشی جاده های کوهستانی منطقه هستند.
 
بارش برف همراه با کولاک در گردنه حیران در مسیر آستارا به اردبیل که از دو روز قبل آغاز شده، همچنان ادامه دارد و ارتفاع برف در این مسیر به بیش از 60 سانتیمتر رسیده است.
 
در پی تداوم بارش برف در ارتفاعات، تردد خودروها در مسیرهای کوهستانی منطقه با کندی و تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.
 
فرماندار آستارا با اشاره به آمادگی کامل ستاد مدیریت بحران شهرستان آستارا برای مدیریت این رویداد جوی گفت: ماموران راهداری این شهرستان برای بازگشایی مسیرهای جاده ای در حال تلاش هستند.
 
سیروس شفقی افزود: اکنون گروههای تخصصی مجهز به 10 دستگاه راهداری از جمله لودر، گریدر، برف روب کامیونی و نمک پاش در حال بازگشایی مسیرهای اصلی و فرعی شهرستان آستارا هستند.
 
وی با اشاره به بازگشایی راه روستاهای مشند، زره ژیه، گودی اولر، سیج، گیلده، دگیرمانکیشی و چملر گفت: تنها راه دسترسی دو روستای ونه بین و آق مسجد بسته است که آن هم تا ساعاتی دیگر بازگشایی می شود.
 
وی با اشاره به تشکیل نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان از نخستین ساعات بارش برف و فعالیت مستمر اعضای این ستاد افزود: بر اساس مصوبات این ستاد برفروبی معابر شهری و جاده های بین شهری به طور مستمر انجام می شود و بارش برف اختلال جدی در روند زندگی مردم و مسافران ایجاد نکرده است.
 
شفقی با اشاره به ادامه بارش برف و مه آلود بودن مسیرهای کوهستانی شهرستان به ویژه گردنه حیران، به رانندگانی که قصد عبور از محورهای مواصلاتی کوهستانی غرب گیلان را دارند، توصیه کرد که خودروهای خود را به زنجیر چرخ و وسایل و تجهیزات ایمنی مجهز کنند.
 
وی از ادامه بارش برف در ارتفاعات منطقه به ویژه گردنه حیران خبر داد و بیان کرد: با توجه به وجود کولاک و لغزنده بودن سطح جاده های کوهستانی غرب گیلان توصیه می شود که در دو روز آینده خودروها از تردد بدون زنجیر چرخ در این مناطق خودداری کنند.
 
وی اضافه کرد: اکنون جاده های بین شهری شهرستان باز است و تردد با کندی جریان دارد.
 
رئیس اداره هواشناسی آستارا نیز در گفت وگو افزود: این سامانه بارشی به تدریج از روز یکشنبه از شهرستان خارج شده و شاهد کاهش ناپایداری خواهیم بود.
 
فردین فرتوت نیا دمای کنونی هوا در این شهرستان را با 20 درجه کاهش نسبت به دو روز قبل، یک درجه سانتیگراد زیر صفر اعلام کرد.
 
وی میزان رطوبت هوا در این شهرستان را 81 درصد اعلام کرد و با اشاره به تداوم بارش برف در ارتفاعات افزود: از روز یکشنبه با کاهش ناپایداری ها، دمای هوا در مناطق غربی گیلان به تدریج افزایش خواهد یافت.
 
بارش برف در سطح شهر آستارا سبب بروز مشکل در رفت و آمد و کندی تردد داخل شهری شده است.
 
دریای خزر نیز در محدوده شهر آستارا مواج است به طوری که ارتفاع موج در برخی مناطق ساحلی به بیش از یک متر می رسد.
 


جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن