تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803327872




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمریکا با خوی استعمارگری کمک خوبی برای افغانستان نیست؛ ناتو عنصر برهم زدن امنیت


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
آمریکا با خوی استعمارگری کمک خوبی برای افغانستان نیست؛ ناتو عنصر برهم زدن امنیت
کشورهایی با خوی استعمارگرایانه، احساسات مردم افغانستان را برمی‌انگیزند و موجب مخالفت شدید مردم این کشور مانند گذشته می‌شوند، هیچ‌گاه امنیت از سوی نیروهای ناتو برقرار نشده بلکه آن‌ها به بهانه گروه‌های تروریستی به برهم زدن امنیت این کشور کمک کرده‌اند.
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ ایالات متحده آمریکا فرمان حمله به افغانستان را در روز ۷ اکتبر سال ۲۰۰۱ صادر کرد همچنین بریتانیا از سال ۲۰۰۲ فعالیت‌های نظامی مستقل خود را در این کشور آغاز کرد.
 
هدف اصلی این جنگ، مبارزه و از بین بردن القاعده، طالبان و حامیان آنها بود اما با گذشت حدود یک ماه، رژیم طالبان سقوط کرد و با برگزاری کنفرانس بُن حامد کرزی به قدرت رسید و در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به مقام ریاست جمهوری برگزیده شد. از همان ابتدا  تعدادی از کارشناسان معتقد بودند که بسیاری از نیروی نظامی مستقر در افغانستان حضوری طولانی مدتی در پایگاه‌های دائمی خواهند داشت.





 
کشور آمریکا نمی تواند دایه مهربان تر از مارد برای افغانستان باشد زیرا این کشور همواره با خوی استعمارگری فعالیت‌هایش را انجام می دهد. کشوری برای کمک به افغانستان مناسب است که در قبال کمک‌های بلاعوض‌ش تقریبا هیچ دخالتی در امور داخلی و خارجی این کشور نداشته باشد.

عده ای از کارشناسان کشورهای هند و چین را بهترین گزینه برای کمک به افغانتان می دانند با این تفاوت که چین به فکر رونق بیشتر اقتصادش است.تعدادی از کارشناسان ایران را دوست و دلسوز افغانستان می دانند زیرا کشور هیچگاه نخواسته تحت استعمار انگلیس و آمریکا باشد.





 
"جعفر قنادباشی" در رابطه با مسئله افغانستان اظهار داشت: در طی 13 سال گذشته نیروهای غربی در افغانستان حضور داشتند و بسیاری از تنش‌ها بین آن‌ها و مردم به وجود آمد، زیرا مردم حضور نیروهای غربی و آمریکایی را قبول نداشتند.
 
وی در ادامه افزود: مردم افغانستان حوادثی را که از طرف نیروهای ناتو در آن کشور به وجود آمده تحمل نمی‌کنند.
 
این کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان این که امنیت از سوی نیروهای ناتو برقرار نشده بلکه آن‌ها به بهانه گروه‌های تروریستی به برهم زدن امنیت در این کشور کمک کرده‌اند، گفت: این نیروها با خوی استعمارگرایانه، احساسات مردم این کشور را برمی‌انگیزند، از این رو مردم افغانستان شدیداً با حضور نیروهای ناتو در این کشور مخالف بودند.

قنادباشی تصریح کرد: با استمرار حضور نیروهای غربی و آمریکایی موجب از بین رفتن استقلال کشور افغانستان می‌شدند. در این راستا دولت افغانستان یک قرارداد امنیتی بسیار مهم با آمریکایی‌ها به امضا رساند به بهانه این که آمریکایی‌ها از دولت و ملت افغانستان محافظت کنند.





 
این کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان این که در ظاهر نیروهای نظامی حاضر در افغانستان به بهانه آموزش و کمک به افغانستان حضور به عمل آوردند اما در باطن استقلال این کشور را خدشه‌دار کردند، زیرا تمامیت ارضی این کشور نادیده گرفته شده است.
 
وی با تأکید بر این که هیچ دولتی نمی‌تواند احساسات وطن‌پرستانه ملتی را محدود و منحرف کند، گفت: زمانی که یک کشور سابقه استعمارگری‌اش برای کشوری به اثبات رسیده هیچ‌گاه مردم اجازه حضور به آن‌ها نخواهند داد اما کشوری با عدم سابقه استعمارگری می‌تواند کمک خوبی برای کشور افغانستان باشد.






قنادباشی در ادامه تصریح کرد: آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها با سوابق استعماری با فریب و نیرنگ وارد هر عرصه‌ای شده‌اند. همچنین کشورهای اسپانیا و پرتغال سابقه استعمارگری دارند. از این رو بسیار دشوار است کشوری پیدا شود که مقاصد استعماری و سلطنت‌طلبانه نداشته باشد.
 
این کارشناس مسائل خاورمیانه افزود: کشوری بدون مقاصد استعماری و سلطنت‌طلبانه گزینه خوبی برای کمک به افغانستان به حساب می‌آید.
 
وی با بیان این که هیچ کشوری داوطلب به حضور در کشور افغانستان برای کمک نیست، افزود: در گذشته کشورهای غربی با فشار ایالات متحده در افغانستان حضور می‌یافتند.

انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۴:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن