تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804100294




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارشناس افغان: ناتو و آمریکا در افغانستان شکست خوردند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
کارشناس افغان: ناتو و آمریکا در افغانستان شکست خوردند
تحلیلگر سیاسی افغان ماموریت 13 ساله ناتو و آمریکا را در افغانستان شکست خورده دانست و گفت آمریکا و ناتو در حالی به ماموریت نظامی شکست خورده خود در افغانستان پایان دادند که کارنامه سیاهی از عملکرد خود باقی گذاشتند.


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، وحید مژده گفت: نظامیان ناتو با رهبری آمریکا 13 سال قبل در یک استراتژی اشتباه با ورود به یک کشور آسیایی مانند افغانستان عملیات بزرگ نظامی را آغاز کردند که نتیجه ای جز خرابی، کشتار و حیف و میل میلیاردها دلار نداشت.

مژده گفت: ناتو با حمله نظامی به افغانستان وارد جنگ چریکی شد که پیش از آن تجربه آنرا نداشت و عملا در این میدان شکست خورد.

این تحلیلگر سیاسی حضور نیروهای طالبان را در افغانستان که همچنان به عنوان چالشی جدی در برابر نظامیان در این کشور مطرح است را دلیلی بر شکست رویکرد نظامی آمریکا و ناتو در افغانستان دانست و گفت: ناتو و آمریکا هنگام لشگر کشی به افغانستان فکر می کردند که به زودی نتیجه جنگ مشخص خواهد شد، که این طور نشد.

وی گفت: ناتو و در رأس آن آمریکا هنگام ورود به افغانستان اهدافی را اعلام کردند که هیچ یک از آنان محقق نشد و این خود نیز دلیلی بر شکست آنان در افغانستان است.

وی گفت: با تحلیل وقایع که طی 13 سال گذشته رخ داد ما به این نتیجه می رسیم که ناتو و آمریکا که درک و شناخت درستی از افغانستان نداشتند با ورود به افغانستان، جنگ را در این کشور شعله ور کردند که همچنان آثار آن را می بینیم.

این کارشناس افغان به این باور است که اشتباهات ماموریت 13 ساله ناتو و آمریکا در افغانستان وضعیت را بگونه رقم زده است که ماموریت حمایت قاطع آنها از افغانستان نیز پس از سال 2015 به مخاطره خواهد افتاد.

وی با تاکید به اینکه روند آموزش و تجهیز نیروهای افغان آن گونه که لازم بود تا کنون عملی نشد، گفت: مشکل بزرگ آموزش نیروهای افغان توسط نظامیان خارجی، حملات خودی است که احتمال حمله بر مربیان خارجی وجود دارد.

وی عدم تجهیز نیروهای نظامی و هوایی افغانستان را در 13 سال گذشته دلیلی بر صادق نبودن ناتو و آمریکا با افغانستان دانست و گفت: آمریکا از همان ابتدا نیز تصمیم نداشت ارتش افغانستان تجهیز و قدرتمند شود.

مژده تاکید کرد که آمریکا و ناتو نیروی هوایی کشورهای اسلامی را تجهیز نمی کنند، آنگونه که نیروی هوایی عراق را تجهیز نکردند

مژده راهبرد سیاسی آمریکا را در افغانستان مغرضانه دانست و گفت آمریکا با اقداماتی از جمله تحویل لطیف الله محسود فرمانده طالبان پاکستانی نشان داد که به دنبال ایجاد ثبات و آرامش در افغانستان نیست./انتهای پیاممنبع:ایرنا






تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن