تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر که از آبروی برادر مسلمان خود دفاع کند مطمئناً بهشت بر او واجب می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818827600




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رفراندوم هسته ای به نفع چه کسانی است؟ |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: رفراندوم هسته ای به نفع چه کسانی است؟
بدون وارد کردن دلیلی در رد همه پرسی و با پذیرش این نکته که منع قانونی در باره همه پرسی هسته ای وجود نداشته باشد و حتی دو سوم نمایندگان هم به همه پرسی رای داده باشند، سوال اینجاست که اکنون و در این برهه طرح همه پرسی هسته ای به نفع چه کسانی است؟
کد خبر: ۴۶۴۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۱ - 07 January 2015


این روزها عمده نشریات و رسانه های طرفدار و مخالف دولت از همه پرسی صحبت می کنند؛عده ای در موافقت با آن و عده ای هم در مخالفت با آن. همه پرسی،اینک مانند همان فیلی است که در اتاق تاریک داستان مولوی هر کسی تفسیری از آن دارد.شبیه یک جسم ناشناخته که بین جمعیتی انسانی فرو آمده است؛همه درباره آن صحبت می کنند و هیچ کس هم نمی داند دقیقا درباره چه در حال صحبت است .

به گزارش «تابناک»،برخی از طرفداران دولت و اصلاحات،مشخصا طرح همه پرسی را به برنامه هسته ای متصل کرده اند و مطالب متعددی در این باره در روز های اخیر منتشر کرده اند. بدون وارد کردن هیچ دلیلی در رد همه پرسی و با پذیرش این نکته که منع قانونی در باره همه پرسی هسته ای وجود ندارد و حتی دو سوم نمایندگان هم به همه پرسی رای داده باشند، سوال اینجاست که اکنون  و در این برهه آیا زمان طرح همه پرسی هسته ای در کشور است؟

در ماه های گذشته، مذاکره کنندگان کشور درگیر مذاکرات هسته ای بودند تا در چارچوب اصول اساسی انقلاب اسلامی و توجه به منافع ملی کشور، حقوق قانونی و منافع مردم را با ابزار دیپلماتیک در مذاکره با شش قدرت جهانی حفظ کنند. مذاکره کنندگان تا کنون در مذاکره با طرف های غربی، طرح اقدام مشترک یا همان توافقنامه ژنو را توافق کرده اند و به دلیل اختلاف دیدگاه ها، نتوانسته اند به توافق جامع برسند و همان طرح را تا اوایل تابستان آینده تمدید کرده اند. این بدان معنا است که مذاکره هنوز در جریان است و مذاکره کنندگان ایرانی در حال برای روی طرح های و ایده هایی هستند تا به بهترین وجهی منافع کشور را در توافق جامع احتمالی در آینده تامین کنند.

در ماه های آینده حمایت بی قید و شرط  وهمه جانبه افکار عمومی و کارشناسان از تیم مذاکره کننده ایرانی در مذاکرات هسته ای پشتوانه بسیار خوبی جهت نیل به تامین منافع حداکثری ملت ایران، تلقی می شود، اما طرح زودهنگام و عجولانه همه پرسی از یک سو و گره زدن همه پرسی به مذاکرات هسته ای،طبیعتا در میانه راه، فقط به نفع طرف غربی تلقی می شود. وقتی طرف غربی احساس کند تا همین جای مذاکرات که تحریم ها هنوز بر جای خود باقی مانده اند و آنان به حداقل حقوق ایران معترف شده اند و افکار عمومی هم با القائات برخی خواهان مختومه کردن این پرونده حتی از طریق همه پرسی هستند چرا باید امتیازات بیشتری بدهد؟

اگر تا به امروز طرف غربی با فشار افکار عمومی ایران با تیم مذاکره کننده ایرانی مذاکره می کرد، چه لزومی دارد که با خطی که برخی از مقامات و جناح های ایرانی می روند، این فشار را احساس کند و تن به پذیرفتن منافع ملت ایران بدهد؟ برخی چنان با اشتیاق همه پرسی را به مساله هسته ای ارتباط می دهند که گویی با یک رفراندوم هسته ای هم مسائل کشور حل می شود و طرف غربی هم همه تحریم ها را بر می دارد و همه مشکلات حل شد و ایران گلستان خواهد شد!

طرح مساله همه پرسی و ربط دادن آن به مساله هسته ای و القای اشتیاق ایرانیان برای کنار گذاشتن برنامه هسته ای، فقط یک عایدی دارد و آن هم خالی کردن دست تیم مذاکره کننده ایرانی است.این عده این باره گل به خودی زده اند!

حتی اگر هیچ مانعی برای همه پرسی هسته ای نبود، این عده باید منتظر می شدند تا تیم مذاکره کننده ایرانی با اتکاء به حمایت افکار عمومی همه تلاشش را برای به دست آوردن منافع حداکثری ملت ایران تا پایان مذاکرات انجام می داد و اگر نتیجه ای قطعی حاصل می شد که لازم بود مردم مستقیما درباره آن نظر بدهند آن موقع وارد این مباحث می شدند. نه در حین مذاکرات! ضرباتی که تیم مذاکره کننده از برخی حامیان داخلی می خورد بدون تردید از کارشکنی غربی ها و برخی کشورهای عربی گاه سخت تر است!
 
 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن