تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):هیچکس حقیقت ایمان را کامل نمی کند مگر اینکه جدال لفظی را رها کند، هر چند حق با او باش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802761199




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مذاکرات هسته ای مورد اجماع ملی است |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: مذاکرات هسته ای مورد اجماع ملی است
کد خبر: ۴۶۴۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱ - 06 January 2015


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم با تقدیر و تشکر از تلاش‌های تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، گفت: بار دیگر می‌گوییم که در مسئله مذاکرات هسته‌ای در ایران اجماع ملی وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، جواد کریمی‌قدوسی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 16 دی‌ماه) مجلس شورای اسلامی در تشریح سوال خود از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه گفت: رهبر معظم انقلاب در آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ای استراتژی مهمی را مطرح فرمودند که براساس آن تاکید داشتند که ما از مسئولان خودمان که در جبهه دیپلماسی کار می‌کنند، قرص و محکم حمایت می‌کنیم، اما ملت باید بیدار باشند و بدانند چه اتفاقی دارد می‌افتد تا برخی تبلیغات‌چی‌های مواجب‌بگیر دشمن و برخی از تبلیغات‌چی‌های بی‌مزد و مواجب از روی ساده‌لوحی نتوانند افکار عمومی را گمراه کنند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس نهم ادامه داد: مصادیق این فرمایشات آن روزنامه‌هایی است که به‌عنوان پایگاه دشمن در داخل و سایر رسانه‌های ضدانقلاب در خارج فعالیت کرده‌اند، از طرف دیگر شاهد بودیم ظرف این مدت 4 بیانیه با بیش از یک‌هزار امضا،‌ ده‌ها تذکر،‌ بیش از 10 سوال، ده‌ها نطق، صدها خطبه توسط ائمه جمعه، صدها مصاحبه و موضع‌گیری و هزاران مقاله و ده‌ها همایش و چندین حماسه بزرگ مانند راهپیمایی 22 بهمن سال گذشته مطرح شد.

وی افزود: از طرف دیگر از تیم مذاکره هسته‌ای تقدیر و تشکر می‌کنیم و بار دیگر می‌گوییم که در مسئله مذاکرات هسته‌ای در ایران اجتماع ملی وجود دارد.

وی در تشریح سوالات خود به نمایندگی از یکصد نفر از نمایندگان مجلس گفت: وزیر امور خارجه باید پاسخ دهد که چرا با وجود اینکه تیم مذاکره کننده هسته‌ای از مذاکرات دوجانبه با آمریکا منع شده بود، چرا در وین 8 بار دیگر این موضوع تکرار شد؟ از طرف دیگر در مقاله خود در روزنامه لوموند گفتید که ما آمده‌ایم با کاهش توانمندی‌های خود از شما رفع نگرانی کنیم که این برنامه‌ها با مشورت با دانشمندان هسته‌ای غیرایرانی تعیین شده بود.

کریمی قدوسی خطاب به ظریف تصریح کرد: چرا اکثر زمان مذاکرات یک‌سال گذشته متوجه مذاکره با شیطان بزرگ آمریکا بوده است؟ و سایر کشورهای 1+5 در اولویت دوم بودند؟ چرا در جلسه کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفتید که اگر با ما و دولت کنار نیایید، در 16 ماه دیگر در انتخابات مجلس آینده، مردم ایران به جریان ضدغرب رأی می‌دهند؟ حال مگر شما غربی هستید که در آینده می‌خواهد جریان ضدغربی بیاید؟

این نماینده مردم در خانه ملت گفت: چرا هیچ وقت تلاش نکردید محل برگزاری یکی از مذاکرات هسته‌ای را به شرق و کشورهای آسیایی بیاورید و دائم در نیویورک و ژنو بودید؟ چرا به یاوه‌گویی آمریکایی‌ها پاسخ نمی‌دادید؟ چرا تهدیدها و توهین‌ها به ملت ایران را بی‌جواب می‌گذاشتید؟ چرا یک گزارش رسمی در مورد مذاکرات و توافق به ملت ایران ندادید؟

وی ادامه داد: چرا در توافق ژنو در همان قدم اول تمام فاکتورهای اقتدار را یکجا به غربی‌ها دادید و امروز دست ملت ایران در چانه‌زنی‌ها خالی است؟ چرا در سفر اشتون با هماهنگی با شما اجازه داده شد که با عناصری از فتنه‌گران ملاقات شود که در این رابطه کمیسیون امنیت ملی کمیته ویژه‌ای را تشکیل داد و گزارشی را به صحن علنی مجلس ارائه کرد که براساس این گزارش تشخیص داده شد که این اقدام با چراغ سبز و تایید شما انجام شده است؟

کریمی‌قدوسی تصریح کرد: در مورد لغو تحریم‌ها هم باید گفت که بیش از 10 ماه از مذاکرات یک‌ساله را به مباحث فنی اختصاص دادید و در پایان این زمان وارد بحث لغو تحریم‌ها شدید که در آن زمان فرصت رو به اتمام بود، و طرف غربی هم سعی می‌کرد که از بحث تحریم‌ها سریع عبور کند. از طرف دیگر چرا به این میزان تلاش شد که صداوسیما و روزنامه‌ها و رسانه‌های ارزشی از اطلاع‌رسانی و تحلیل مذاکرات خودداری کنند؟ چرا مطرح می‌کنید که رهبری در جریان جزئیات مذاکرات هسته‌ای هستند؟ این در حالی است که جزئیات را به تیم مذاکره‌کننده‌ هسته‌ای واگذار می‌کنید.

وی ادامه داد: چرا با وجود تشدید تحریم‌ها از طرف مقابل که برخلاف اصول اصلی توافق بوده، وزارت خارجه مذاکرات را ادامه داد و هیچ اقدام متقابلی انجام ندادید؟ چرا از طرف دیگر می‌گویید که این مذاکرات بود که به ملت ایران عزت داد؟ چرا می‌گویید که یک ایرانی در خارج از کشور به من گفت که الان من به‌عنوان یک ایرانی می‌توانم سر خود را بالا بگیرم؟ چرا تمامی مبانی عزت و اقتدار ملت را در 36 سال گذشته نادیده می‌گیرید و مذاکرات خودتان را منشأ عزت می‌دانید؟ چرا در زمانی که تنها 10 روز از حمله رژیم صهیونیستی به غزه نگذشته بود، شما در ژنو در حال مذاکره بودید و در این حوزه و مقابله با این جنایت قدم موثری برنداشتید؟ چرا در توافق ژنو، تصویب پروتکل الحاقی را تعهد دادید در حالی که اجازه این کار را نداشتید؟

کریمی قدوسی افزود: آقای ظریف خوب مقاله می‌نویسد اما برای سوالات نمایندگان جواب ندارد. براساس نوشته‌های کتاب "آقای سفیر" که تالیف وزیر امور خارجه است، وی تمام مدارج‌شان تحصیلی خود را از دیپلم، لیسانس، فوق‌‌لیسانس و دکترا که حدود 40 سال طول کشید در آمریکا گذرانده‌اند. الحمدالله در آنجا ظریف مظهر اقتدار ملت ایران را خوب تشخیص داده است، ولی این نمایندگان و ملتی که 36 سال در کوران حوادث و بحران‌ها و جنگ تحمیلی و مقابله با فتنه و تحریم‌ها، سختی و دشواری‌های انقلاب را تحمل کرده‌اند، اینها اقتدار و عزت ایران را تشخیص نمی‌دهند.

وی تصریح کرد: نکته مهم این است که اعلام شده که رژیم صهیونیستی براساس سیاست‌های خردمندانه دولت تدبیر و امید، منزوی شده و این در حالی است که این موضوع را هم وی باید بیشتر این موضوع و اظهارات اوباما درخصوص اقتدار ملت ایران را مطالعه کند تا بفهمد که چه گروهی رژیم صهیونیستی را منزوی کرده و این رژیم از کجا واهمه دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در طول مذاکرات بخش خصوصی را معطل گذاشت و متاسفانه یکی از عوامل اصلی رکود و عدم ایجاد اشتغال در کشور به علت همین معطل گذاشتن مذاکرات و تمدیدهای بی‌فایده این نشست‌ها است.

وی در تشریح استراتژی رهبر معظم انقلاب درخصوص مذاکرات هسته‌ای افزود: استراتژی معظم‌له در این رابطه 3 بخش داشت که مردم، تیم مذاکره‌کننده و دشمن و آمریکا این سه بخش را تشکیل می‌دهند، از این‌رو رهبر معظم انقلاب رسالت اصلی را در این حوزه بر اطلاع‌رسانی به مردم گذاشته‌اند، موضوعی که دولت در این مدت تلاش کرده است که اتفاق نیفتد. حتی نمایندگانی مانند نبویان با شکایت به دادگاه کشیده شدند که چرا در این مسائل اظهارنظر می‌کنید؟

کریمی قدوسی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب درخصوص مذاکرات می‌فرمایند این تجربه ظرفیت فکری ملت ما را بالا خواهد برد، مثل تجربه‌ای که در سال 82 و 83 در زمینه تعلیق غنی‌سازی انجام شد، که به خاطر آن موضوع ما حدود 2 سال در ایران رابطه عقب افتادیم، اما در نهایت به نفع ملت ایران تمام شد و فهمیدیم آن تعلیق غنی‌سازی امید همکاری با غربی‌ها را مطلقاً زیر سوال می‌برد. از طرف دیگر قطعاً اگر ما آن تعلیق اختیاری را که به نوعی به ما تحمیل شده بود، آن روز قبول نکرده بودیم، ممکن بود کسانی بگویند که شما یک ذره عقب‌نشینی می‌کردید و همه مشکلات حل می‌شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند "نبرد،‌ نبرد اراده‌هاست و هر طرفی که اراده قوی‌تری داشته باشد، پیروز است"، گفت: ایشان فرمودند "مذاکرات تنها مربوط به مسائل هسته‌ای است و لاغیر". همچنین در سخنرانی‌ها فرمودند که "مذاکره در موضوعات خاص اشکالی ندارد، منتهی من به طرف مقابل اعتماد ندارم و خوشبین نیستم به مذاکره، ولی اگر می‌خواهید مذاکره کنید، این کار را انجام دهید و به اذن‌الله ما ضرری نمی‌کنیم". ایشان همچنین فرمودند "عده‌ای اینطور وانمود می‌کردند که اگر با آمریکایی‌ها دور میز مذاکره بنشینیم، مشکلات حل می‌شود؟"، به نظر من اینطور نیست، این فرمایشات خطاب به شما است آقای ظریف‌، اما قضایای یک‌سال اخیر برای چندمین بار این تجربه را برای ملت حاصل کرد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند "تسلیم زورگویی‌ها نمی‌شویم، ‌تسلیم باج‌خواهی‌ها نمی‌شویم، تسلیم نظام سلطه نمی‌شویم، مظهر نظام سلطه آمریکا است." در گذشته میان مسئولان ما و مسئولان آمریکایی هیچ ارتباطی نبود، اما در یک سال اخیر به خاطر مسائل حساس سیاسی و تجربه‌ای که مطرح شد، بنا شد مسئولان ما تا سطح وزارت خارجه تماس و نشست مذاکراتی داشته باشند، اما از این ارتباطات نه تنها فایده‌ای عاید نشد.

 

 

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس نهم در ادامه تصریح کرد: این مذاکرات نه تنها عایدی برای ما نداشت، بلکه باعث شد لحن آمریکایی‌ها تندتر و اهانت‌آمیزتر شود و توقعات طلب‌کارانه‌تری را در مذاکره مطرح کردند. آمریکا و کشورهای اروپایی دور هم جمع شدند تا در قضیه هسته‌ای جمهوری اسلامی را از پای درآورند، اما نتوانستند این کار را انجام بدهند و نخواهند توانست. یکی دیگر از راهبردهای مقام معظم رهبری بحث دشمن‌شناسی بود. دشمن و به ویژه آمریکا تمام تلاش خود را برای تامین امنیت رژیم صهیونیستی کرد. اما رهبر انقلاب در این رابطه فرمودند که "چه توافق بشود و چه نشود، رژیم صهیونیستی از بین‌رفتنی است و امنیت نخواهد یافت". مذاکرات چه وقتی به نتیجه می‌رسد؟ زمانی که آمریکا و اتحادیه اروپا منافع خود را به منافع رژیم صهیونیستی گره نزنند.

وی با اشاره به اهمیت نقد،‌ نصیحت و تذکر از جانب ملت به دولت و تیم مذاکره‌کننده‌ هسته‌ای کشورمان اضافه کرد: از منظر نگاه جامع به پرونده هسته‌ای امروز برای کشورمان کاملا آشکار و محرز شده که نظام سلطه به سرکردگی آمریکا، دولت خبیث انگلیس در پی آن هستند تا از این ظرفیت ایجاد شده با محوریت مذاکرات هسته‌ای نظام اسلامی ما را در قدم اول در مبانی و قواعد آن استحاله و پس از آن از صفحه روزگار محو کنند. مدارک و اسناد اینها موجود است. در این مقطع دو کلیدواژه اعتدال و مذاکرات برد- برد در سیاست دولت دیده می‌شود. اهداف اصلی کلیدواژه اعتدال حذف مردان و زنان غیور امت حزب‌الله در دفاع از حقوق مسلم ملت ایران، است و در یک جمله حذف نیروهای عزت‌آفرین که هنرشان تولید قدرت و عزت است تا مانع اصلی سر سازش با غرب قرار گیرند.

کریمی‌قدوسی با اشاره به سخنرانی روز گذشته رئیس جمهور و تفسیر مذاکرات هسته‌ای و راه پیش‌رو در تغییر سیاست خارجی توسط وی، گفت: روحانی گفت که ما از لحاظ اقتصادی می‌خواهیم توسعه پیدا کنیم، ولی از لحاظ سیاست خارجی برنامه ما کاملا منقبض است،‌ نمی‌شود. ولله و با‌الله که نمی‌شود. تجربه زندگی ما می‌گوید نمی‌شود. کشور با انزوا نمی‌تواند رشد کند. حال این سوال مطرح است که آیا ملت ما منزوی است؟ آیا سر ملت ما پایین است؟ با این همه شهیدی که تقدیم کرده‌ایم هنوز خجالت می‌کشید بگویید ما ایرانی هستیم؟ اقتصاد به سیاست خارجی یارانه می‌دهد، حال یک دهه امتحان کنیم که سیاست خارجی به اقتصاد یارانه بدهد،‌ یعنی همین مباحث مذاکرات و کوتاه آمدن از آرمان‌ها تا برنج و روغن و گوشت‌تان تامین شود. مگر کسی پشت میز مذاکره از آرمان صحبت می‌کند؟ عده‌ای در توهمات هستند، شخص آقای ظریف در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا می‌گوید ما روندی را با هدف تغییر محیط سیاست خارجی ایران آغاز کرد‌ه‌ایم. این روند و این تغییر و این دست برداشتن از آرمان‌ها در این سند تجمیع شده است. کتاب ایران و جهانی شدن، نویسنده مشاور اعظم و شخص مورد اعتماد دکتر روحانی؛ آقای سریع‌القم که مثل آقای ظریف عمر زیادی را در آمریکا سپری کرده‌اند.

وی ادامه داد: روحانی در پیشگفتار کتاب مذکور از مطالب مطروحه در این کتاب حمایت می‌کند و امروز وی مشاور ارشد رئیس جمهور است.  در این کتاب آمده است که قانون اساسی جمهوری اسلامی با نظم موجود جهانی و ماتریس قدرت و ثروت آن نه آنکه اختلافاتی دارد بلکه در تضاد اصولی است. اگر نخبگان سیاسی کشور تصمیم گرفته‌اند تا از محضر ثروت، کار و فناروی جهانی بهره‌برداری کند به لحاظ سیاسی باید شما با آنها هماهنگ باشید. شما می‌خواهید از آنها تکنولوژی بگیرید ولی فرهنگ و سیاست را از آنها نگیرید!؟ هر اندازه با قدرت‌های بزرگ مشکلات امنیتی و سیاسی وجود داشته باشد، روابط اقتصادی منفعلانه تحت تاثیر آن قرار می‌گیرد.

کریمی‌قدوسی افزود: اولویت مبارزه داشتن با قدرت‌های بزرگ و استکبارستیزی، دفاع از مظلومان و فلسطین، با رشد و توسعه از نگاه آقای ایدئولوک که امروز کنار دست ریاست جمهوری است، مغایرت دارد. در جای دیگری این آقای ایدئولوک می‌گوید رجال جمهوری اسلامی هم نمی‌توانند زیرا بین‌الملل‌گرا نیستند. اینها از بومی‌ترین اقشار هستند،‌ از اشراف و سرمایه‌داران و صاحبان صنایع نبودند. اینها نمی‌توانند ما را در عرصه جهانی هدایت کنند. از اصول عدالت شیعی باید دست برداشت، امروز به‌خصوص در تفکر شیعی که عدالت ملاک اصلی آن است، مشکلات ما به مراتب بیشتر می‌شود و از این‌رو باید از این اصول دست برداریم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در کتاب سریع‌القلم آمده است که علاوه بر حضور غربی‌ها در کشور ایران، آنها و به ویژه آمریکا در قانونگذاری ما نیز باید دخالت داشته باشند. آقای روحانی؛ این درحالی است که به نظر من درخواست همه‌پرسی یک درخواست آمریکایی است. در این کتاب همچنین آمده است که کشورهایی مانند آمریکا باید در اولویت سیاست‌گذاری و دخالت کنند و برای این است که مذاکرات ما به جمع‌بندی نمی‌رسد.

در ادامه محمدرضا باهنر نایب‌رئیس مجلس در تذکری خطاب به کریمی‌قدوسی اعلام کرد که در موضوع صحبت کنید و در توضیحات خود نباید از موضوع مورد بحث خارج شوید.

کریمی‌قدوسی ادامه داد: در بحث رفع تحریم‌ها، کمیسیون امنیت ملی در چندین جلسه وزرا را به کمیسیون دعوت کرد و از آنها گزارش گرفت ولی متاسفانه بسیار اندک و مختصر از آن چیزی که تعهد داده‌اند، در لغو تحریم‌ها اقدام کرده‌اند. به نظر من اگر توافقی صورت گرفت و در آن توافق چارچوب‌ها، خطوط قرمز نظام، کاملا رعایت شد، قطعاً همه ملت و نمایندگان از آن دفاع خواهند کرد.

وی با اشاره به سخنان روحانی مبنی بر اینکه برخی فکر می‌کنند، موشک، مظهر اقتدار است، افزود: رئیس جمهور اعلام کرده که روغن و برنج و شکر هم فاکتور اقتدار است. به نظر من این حرف درست است،‌ ولی اقدامات غیورمردانی که در 36 سال اقتدار دفاعی ما را به اینجا رساندند، هم از فاکتورهای ما است که باید از آنها درست گرفت. شما هم بروید در این فضای اقتصادی در تولید مایحتاج مردم مانند آنها عمل کنید و در یک جمله اقتصاد مقاومتی را محقق کنید.

این نماینده مردم در مجلس نهم خطاب به ظریف و روحانی گفت: ملت ایران، در این منطقه استاد تولید عزت، قدرت و علم است. در این مرحله از تاریخ بخش اعظمی از این سرمایه‌ را که تولید علم و قدرت و عزت بوده، در اختیار شما آقای ظریف قرار دادند تا با تکیه بر آن برای دفع دشمن اقدام کنید، از این‌رو باید مراقب باشید که اگر نتوانستید بر آنها بیافزایید مبادا این مبانی اقتدار را هزینه کنید.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس نهم تاکید کرد: امام خمینی (ره) در این رابطه می‌فرماید که "دنیای امروز، دنیای غلبه مستضعفین بر مستکبرین است. من هم با اطمینان می‌گویم اسلام ابرقدرت‌ها را به خاک مذلت خواهد نشاند." آقای ظریف! آقای روحانی! شما باید نماد این تفکر باشید، چرا قدری از آن اطمینان امام (ره) در کلام و رفتار شما دیده نمی‌شود؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ظریف می‌گوید مذاکرات نباید جناحی شود، این نظر یکی از سران فتنه است که مردم درخواست اعدام او را دارند و من تریبون مقدس مجلس را با نام بردن او آلوده نمی‌کنم؛ در یک جلسه‌ای با این روزنامه‌نگاران زنجیره‌ای می‌گوید من اطمینان دارم توافق‌نامه جامع امضا می‌شود و این می‌تواند پیروزی بزرگی برای اصلاح‌طلبان و برای آنهایی که به دنبال آسایش ملت هستند، باشد. با همین پیروزی هسته‌ای می‌توانیم مجلس آینده را کاملاً تسخیر کنیم، بسم‌الله.

وی ادامه داد: اینها چه کسانی هستند که با هدف تطهیر آنها مورد حمایت دولت هم هستند؟ و اما؛ یک همه‌پرسی که نوعی رفراندوم است، حرف ملت را اینجا می‌خوانم؛ این همه‌پرسی توسط دولت انجام شده است، در این همه‌پرسی مردم اینگونه قضاوت می‌کنند که در بحث مذاکرات هسته‌ای عقب‌نشینی نمی‌کنیم 76 درصد، حمایت از اصول‌مان در مذاکرات باید انجام شود 68 درصد، حمایت از آقای روحانی که کارش مثبت بوده است 56 درصد، مقاومت روی حرف خودمان 71 درصد، 81 درصد هم می‌گویند به تیم مذاکره اعتماد داریم چون رهبر معظم انقلاب خواستند، 49 درصد هم می‌گویند مذاکرات به نتیجه نمی‌رسد، 72 درصد می‌گویند غرب دنبال زیاده‌خواهی است، 76 درصد می‌گویند غرب غیرقابل اعتماد است، 90.7 درصد ملت می‌گویند استفاده از انرژی هسته‌ای با تمام شاخص‌ها و خطوط قرمز حق مسلم ما است.

کریمی قدوسی تصریح کرد: در این نظرسنجی سال آینده و امسال را مقایسه می‌کنیم. سال گذشته اعتماد به 1+5، 32 درصد بود و امسال به 12 درصد رسید. اقتصاد با مذاکره درست می‌شود در سال گذشته 74.5 درصد و امسال به 28 درصد، عدم اعتماد به آمریکا 82 درصد.

وی با بیان اینکه من نمی‌خواهم رأی‌گیری شود در توضیح دلایلش گفت: اول اینکه رهبر معظم انقلاب می‌خواهند از تیم مذاکره‌کننده حمایت شود، دوم ملت در این نظرسنجی نظر می‌دهد، سوم مذاکرات هسته‌ای مهم‌ترین محور اجماع ملی است. تیم‌ مذاکره‌کننده و ظریف محترمند، ولی بدانند که اگر به خاطر زیاده‌خواهی‌های آمریکایی‌ها مذاکرات شکست بخورد عزت شما نزد ملت ایران محفوظ است. قانع نشدیم، فرصت می‌دهیم، حمایت می‌کنیم، ملت آرمان‌ها را با مصادیق آن، که از جمله موشک و شهدا و استکبارستیزی و نابودی رژیم صهیونیستی است، همه را یکجا از تیم مذاکره‌کننده می‌خواهند. سؤالات ملت هنوز در ادمه در دستور کار است و تیم باید از این یک سال درس و عبرت بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: تیم‌مذاکره‌کننده با ملت و نخبگان مقابله نکنند، با نمایندگان مجلس صادقانه برخورد کنند، پاسخ یاوه‌گویی‌های اوباما و استکبار را بدهند، مقاومت را خیلی شفاف حمایت کنند، مذاکرات را جناحی نکند، اجماع ملی را روی میز مذاکره بگذارند، خطوط قرمز را کاملاً رعایت کند. طبق گفته امروز آقای ظریف فردو و آب سنگین هرگز تعطیل نمی‌شود، تحقیق و توسعه ادامه می‌یابد، ماشین‌های موجود خاموش نمی‌شود، ذخایر موجود اورانیوم معامله نمی‌شود، 190 هزار سوسانتریفیوژ حمایت می‌شود، تحریم‌ها یکجا برداشته می‌شود، در چارچوب ماده 4 ان‌پی‌تی حقوق هسته‌ای ملت ایران پذیرفته می‌شود. بازرسی‌ها در چارچوب آژانس پذیرفته می‌شود، عزت دانشمندان ما حفظ می‌شود.

کریمی قدوسی با بیان اینکه ملک‌عبدالله در حال مرگ است، ادامه داد: مردم می‌گویند خروجی مذاکرات چه بود؟ ملت امروز در اوج است، داعش در حال نابودی است، عراق جدید با وحدت راهبردی با ایران روی صحنه آمده است، فتنه غرب در سوریه شکست خورده، کرانه باختری مسلح شده و می‌شود، آمریکا در حال تجربه شکست بزرگ تاریخی است، ملت‌ها اروپایی و غربی در حال رسیدن به اجماع برای مبارزه با ظلم است، آینده بسیار روشن است و در یک جمله اسلام ابرقدرت‌ها را بار دیگر به خاک مذلت خواهد نشاند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان گفت:‌ براساس این اصول عرض می‌کنیم فعلاً رأی‌گیری را عقب می‌اندازیم، چرا که بحث‌های دیگر در دستور است. با این شروط و اعترافات آقای ظریف روی رعایت خطوط قرمز جلسه را خاتمه می‌دهیم.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن