تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820376579




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جشنواره ملی فیلم و عکس جلوه‌های آب در ایستگاه دوم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: جشنواره ملی فیلم و عکس جلوه‌های آب در ایستگاه دوم
مدیرعامل آب و فاضلاب استان اصفهان خبر از برگزاری دومین جشنواره ملی فیلم و عکس جلوه‌های آب با هدف ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب و اصلاح الگوی مصرف در میان قشرهای مختلف جامعه داد.
هاشم امینی در جمع خبرنگاران افزود: این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب و اصلاح الگوی مصرف در میان قشرهای مختلف جامعه و نیز استفاده از ابزار هنر برای ترویج سبک زندگی ایرانی - اسلامی با رویکرد مدیریت مصرف بهینه آب برگزار می‌شود. وی تاکید کرد: این جشنواره قصد دارد با حساس کردن افکار عمومی نسبت به مسئله حفاظت از منابع آبی و بازچرخانی آب در صنعت و همچنین اقتصاد آب و مدیریت مصرف آب شرب و فرهنگ شهروندی و مدیریت مصرف آب شرب تحولی در زمینه مصرف آب ایجاد کند. مدیرعامل آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به رونمایی از پوستر و فراخوان و پایگاه اینترنتی جشنواره تصریح کرد: دستگاه‌های حامی دومین جشنواره ملی فیلم و عکس جلوه‌های آب سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو)، سازمان حفاظت محیط زیست کشور، سازمان آب و فاضلاب کشور و شرکت مدیریت منابع آب ایران، شهرداری اصفهان، کمیته آب و هوای مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان، صدا و سیمای مرکز اصفهان و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان هستند. وی ادامه داد: شورای سیاستگذاری متشکل از 13 نفر از مدیران و کارشناسان شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، آبفای اصفهان، حوزه هنری، شهرداری و اساتید دانشگاه و رسانه‌ها هستند. امینی همچنین از استقرار دبیرخانه دائمی مستقر در خانه فرهنگ شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان خبر داد. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به اینکه دبی چاه های فلمن با باز و بسته کردن زاینده رود تغییر می کند، گفت: شرایط آبی اصفهان در تابستان آینده همانند سال ۹۳ و چه بسا بدتر خواهد بود چرا که سالانه ۳۰ هزار انشعاب جدید به تعداد مشترکان آب در استان اصفهان اضافه می شود. وی با بیان اینکه بحران آب تمام ارکان جامعه را تحت شعاع قرار می دهد، افزود: باید عوارض و تبعات بحران آب را به حداقل برسانیم و یکی از موضوعاتی که امروز در بحث مدیریت بحران آب دارای اهمیت بوده موضوع مدیریت مصرف است.
با تاکید بر اینکه باید میزان مصرف آب شرب و دیگر بخش ها را تعدیل کنیم، بیان داشت: نکته ای که اکنون در این باره دارای اهمیت است موضوع فرهنگ سازی است و باید به مشترکان خود این شعار را تلقین کنیم که میزان آب در دسترس ما بسیار محدود بوده به خصوص در بخش شرب که کیفیت آن حایز اهمیت است.
وی با یادآوری اینکه برای گذر از بحران آب تابستان گذشته را به سختی گذراندیم، گفت: تابستان گذشته تامین آب شرب استان های اصفهان و کرمان در وضعیت قرمز قرار داشت. امینی با بیان اینکه سال گذشته سامانه تصفیه خانه باباشیخعلی با حداکثر ظرفیت برای تامین آب شرب ۴ میلیون نفر جمعیت استان اصفهان کار می کرد، افزود: نیاز آبی استان در تابستان گذشته ۱۴.۵ مترمکعب بود که معادل ۳ متر مکعب با کمبود آب مواجه بودیم همچنین ذخایر چاه های فلمن به دلیل خشکی زاینده رود به حداقل رسید.
وی بیان داشت: با وجود بحران تامین آب در تابستان گذشته تمام رسانه ها وارد کار شدند و با گوشزد کردن بحران به مردم توانستیم بدون تنش از این دوره گذر کنیم.
مدیرکل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با تاکید بر اینکه در شرایط حاکم بودن بحران آب در کشور و استان صرفه جویی فقط مربوط به تابستان نیست، تصریح کرد: با توجه به شرایط کمبود آب می طلبد فرهنگ سازی به طور مستمر از طریق رسانه ها و مطبوعات پیگیری شود.
وی همچنین یادآور شد: سرانه مصرف آب در بخش مسکونی طی چند سال گذشته از ۱۸۳ لیتر به ۱۶۲ لیتر در شبانه روز کاهش یافته است. امینی به پیش بینی بارش های کشور در حد نرمال اشاره کرد و بیان داشت: با پیگیری استاندار سامانه دوم آبرسانی به اصفهان در حال اجرا است.
وی گفت: شرایط تامین آب اصفهان طی تابستان آینده همانند سال ۹۳ و چه بسا بدتر خواهد بود چرا که سالانه ۳۰ هزار انشعاب جدید به تعداد مشترکان آب در استان اصفهان اضافه می شود.
مدیرکل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تصریح کرد: تا زمان وارد شدن سامانه دوم آبرسانی، بحران آب اصفهان را باید مدیریت مصرف کنیم.
وی در خصوص وضعیت چاه های فلمن، گفت: دبی چاه های فلمن با باز و بسته کردن زاینده رود تغییر می کند.
امینی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا با وجود فرهنگ سازی های صرفه جویی مصرف آب هنوز مردم پی به حساسیت بحران آب در اصفهان نبرده اند، بیان داشت: متاسفانه هنوز برخی قانون گریز در بحث مصرف آب وجود دارند.
وی با اشاره به اینکه تابستان گذشته انشعاب ۳ هزار مشترک که نسبت به الگوی مصرف آب بی توجه بودند، قطع شد، تاکید کرد: موضوع فرهنگ سازی آب فقط مربوط به شرکت آب و فاضلاب نیست بلکه وظیفه همگانی است.

منبع : جوان آنلاين



تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 158]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن