تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هیچکس تا زبانش را نگه ندارد از گناهان در امان نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805622140




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حل مشکل معيشتي معلمان در گرو مصوبات مجلس


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ دي ۱۳۹۳ (۱۰:۲۹ق.ظ)
مدير کل آموزش و پرورش استان همدان مطرح کرد: حل مشکل معيشتي معلمان در گرو مصوبات مجلس مدير کل آموزش و پرورش استان با بيان اين که مشکل معلمان با نطق رفع نمي‌شود، گفت: نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي بايد به دنبال رفع اين مشکلات باشند.
به گزارش خبرنگار موج از همدان؛ دکتر فولادوند در نشست خبري با اصحاب رسانه گفت: تلاش مي‌کنيم دستگاه تعليم و تربيت را از حواشي سياي دور کنيم و با استفاده از نيروهاي متخصص و کارشناس به سمت توسعه آموزش و پرورش برويم.
فولادوند با بيان اين که همدان تنها استاني است که مجلس مشورتي معلمان آن فعال است،افزود: اين مجلس نمونه عيني حضور و مشارکت معلمان در تصميم سازي‌ها است.
وي افزود: به دليل اهميت و حساسيت کار در آموزش و پرورش، ضرورت دارد تا از نظرات کارشناسي و ديدگاه‌هاي سازنده نخبگان، کارشناسان و معلمان استفاده شود.
مدير کل آموزش و پرورش استان نقد و نقادي در آموزش و پرورش را در پيشبرد امور موثر دانست و تصريح کرد: رسانه‌ها در اين زمينه نقش کليدي دارند.
فولادوند افزود: در اين راستا از نظرات متخصصان امر و نقد رسانه‌ها و فرهنگيان نيز استفاده مي‌کنيم چراکه نقد را براي پيشرفت و نظارت بر امور انجام شده در آموزش و پرورش ضروري مي‌دانيم و از اين راه است که مي‌توانيم به امنيت فرهنگي برسيم.
فولادوند در خصوص معيشت معلمان نيز تصريح کرد: نبايد معيشت فرهنگيان که در هر دولتي مطرح مي‌شود، ابزاري براي رسيدن به مطامع سياسي و شخصي شود.
مديرکل آموزش و پرورش استان همدان با تأکيد براينکه فرهنگيان و معلمان نياز به مصوبه معيشتي دارند، اظهار داشت: با توجه به درخواست اين قشر، ما از نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي مي‌خواهيم که در راستاي رفع مشکلات فرهنگيان تلاش کنند و در اعتبارات و بودجه‌هاي دولت حق معلمان را در نظر بگيرند.
فولادوند با بيان اين که نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي بايد به دنبال رفع اين مشکلات باشند، تصريح کرد: نمايندگان ما همواره مشکلات را در مجلس مطرح کرده‌اند اما راهکاريي در اين زمينه ارائه نداده‌اند در صورتي که انتظار فرهنگيان بررسي مشکلات و رفع آن است.

وي آزاد بودن فرهنگيان در انتقاد از وضعيت آموزش و پرورش را از نان شب هم مهم‌تر دانست و در عين حال گفت: آموزش و پرورش به عنوان يک نهاد فرهنگي اهل سياسي کاري و سياست بازي نيست و نبايد اجازه داد که عده‌اي به دنبال استفاده ابزاري از آن باشند.
وي با بيان اين که در دولت تدبير و اميد حرمت معلم رعايت شده است، افزود: در اين دولت اجازه داده نشد که سرمايه‌هاي آموزش و پرورش صرفا به خاطر داشتن سليقه سياسي متفاوت، به گوشه خانه‌ها فرستاده شوند.
فولادوند وزراي آموزش و پرورش در دوره هاي گذشته را صاحب نظران آموزش و پرورش دانست که بايد حرف‌هاي آنان را گوش کرد و در عين حال گفت: انتظار اين است که آنان بر اشتباهات خود تاکيد نداشته باشند.
وي با اشاره به برخوردهاي نادرست با معلمان در گذشته، گفت: معلمان سال‌هايي را که کسي جرات انتقاد نداشت و فرهنگيان به جرم اظهار نظر مورد پيگرد قرار مي‌گرفتند و تبعيد مي شدند، فراموش نکرده‌اند.
وي در همين زمينه گفت: آموزش ‌و پرورش آن زمان به يک شرکت سهامي تبديل شده بود که مديريت آن را يک طيف خاص عهده‌دار بود و اين ها دوباره دنبال آن هستند که به قدرت بازگردند.
مديرکل آموزش و پرورش استان با بيان اين که اکنون عده‌اي به دنبال موج سواري هستند، اجازه نخواهيم داد دوباره آموزش و پرورش به سمت چالش کشيده شود.
فولادوند در خصوص انتصاب‌ها نيز گفت: ما با ارزيابي عملکردها در کميته‌اي به نام کميته انتصابات و سپس استعلام از وزارت اطلاعات به تعيين و به کارگيري معاونان و مديران پرداختيم.
وي افزود: به منتقدها اجازه حرف‌زدن داديم و آنهايي را که به واقع کار کرده بودند در پست‌هايشان باقي گذاشتيم، چنانچه از 19 منطقه آموزشي مديران 11 منطقه جابجا شدند.
وي با بيان اين که آموزش و پرورش کارهاي بنيادين مي‌خواهد گفت: در دوره هاي قبل کارها عمدتا سطحي و ويتريني انجام مي‌شد، اما با اين وجود فعاليت‌هاي خوبي نيز صورت گرفت که نبايد ناديده گرفته شود.
بحث ديگر اين جلسه اعتبار آموزش ‌و پرورش بود که فولادوند در اين زمينه نيز گفت: 97 تا 99 درصد اعتبارات صرف حقوق و يک تا 3 درصد صرف امور عمراني مي‌شود.
فولادوند در پاسخ به سوالي درخصوص نظام 3-3-6 نيز گفت: هر طرحي که اجرا مي‌شود در ابتدا با مشکلاتي همراه است. وزارت آموزش‌ و پرورش در دولت تدبير و اميد با هدف حل مشکلات اين طرح را ادامه مي‌دهد.
وي افزود: مختلط بودن دانش‌آموزان در پايه ي ششم مشکل‌ساز شده است و به طور قطع مشکل تربيتي به دنبال دارد و ما به دنبال حل مشکل در سطح وزارتخانه هستيم.
مديرکل آموزش‌وپرورش اشاره‌اي هم به بودجه عمراني آموزش و پرورش داشت و دراين زمينه اظهار کرد: ميانگين اعتبارات عمراني کشور 2/12 درصد است که در استان البرز اين رقم 21/0 درصد است اما در همدان 8 درصد است که البته با رايزني‌هاي انجام شده وعده‌هايي داده شده است.
فولاوند در خصوص تدابير آموزش ‌و پرورش براي حل مشکل کتاب‌هاي درسي گفت: براي رفع مشکل نظرات کارشناسان و معلمان را جويا شديم. راهکار ما کيفيت‌بخشي به آموزش است، لذا کلاس‌هاي آموزشي توسط مؤلفان را ترتيب داده‌ايم.
مديرکل آموزش‌ و پرورش در خصوص مدارس راه‌دور و مديريت اين مدارس با بيان اين که در دولت نهم و دهم اين مدارس از مدار آموزش خارج شدند، افزود: افزايش کارايي کيفي اين مدارس در دستور کار است.
فولادوند در ادامه از عملکرد مثبت آموزش ‌و پرورش در حوزه‌هاي مختلف و کسب رتبه در بين 2 تا 3 استان برتر کشور خبر داد و گفت: آنچه امروز بيش از هر چيز هدف آموزش ‌و پرورش است حرکت اعتدالي با محوريت منافع ملي پرهيز از افراط، مصلحت نظام و منويات مقام معظم رهبري است و امروز ما افتخار مي‌کنيم که در فضاي استان فرهنگيان انتقادها و پيشنهادهاي خود را مي‌توانند به صراحت اعلام کنند و ما هم از نظر کارشناسان در مسائل آموزشي استفاده کنيم.
مديرکل آموزش و پرورش استان همدان با بيان اينکه يادواره شهداي دانش‌آموز استان متفاوت از ديگر يادواره‌ها برگزار خواهد شد، يادآور شد: اين يادواره به طور معمول براي خانواده‌هاي شهدا و با حضور آنها برگزار مي‌شود اما تلاش ما بر اين بوده که اين يادواره را با حضور جمع زيادي از دانش‌آموزان و با هدف آشنايي آنها با راه و افکار شهدا برگزار کنيم که به طور يقين به عنوان الگو در کشور مطرح خواهد شد.
وي با اشاره به ارائه طرح استفاده از فضاهاي بلا استفاده آموزش و پرورش درجهت درآمدزايي و اجراي طرح‌هاي تجاري در شوراي آموزش و پرورش استان، اظهار داشت: با توجه به نياز به تأمين منابع مالي در آموزش و پرورش ما اين طرح را در شوراي استان ارائه داديم و قرار بر اين شد مجوزهايي جهت تبديل اين فضاها به فضاي تجاري و سودآوري براي مجموعه آموزش و پرورش صادر شود.
فولادوند با اشاره به راه اندازي گنجينه آموزش و پرورش استان در دبيرستان ابن سينا همدان، خاطرنشان کرد: تلاش ما بر اين بوده که اين دبيرستان به عنوان موزه يا نمايشگاهي دائمي از اسناد آموزشي استان همدان مطرح شود که در اين راستا 32 هزار برگ سند آموزشي در بين 300 هزار برگ را که پالايش و به کتابخانه ملي غرب کشور منتقل شده است.
مديرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به فعاليت 24مدرسه قرآني در استان، گفت: برخي اين موضوع را مطرح مي‌کنند که آموزش و پرورش توجهي به اين مدارس ندارد اما يکي از برنامه‌هاي ما تقويت مدارس قرآني است و در انتظار شرح وظايف جديد جهت تقويت اين مدارس هستيم و در اين راستا تمام تلاش خود را به کار خواهيم گرفت.
وي همچنين تصريح کرد: بسياري از مدارس ما به نمازخانه مجهز هستند و به اعتقاد ما نمازخانه‌ها ابزاري براي نماز خوان شدن دانش آموزان به شمار مي‌رود و با توجه به اينکه هدف و برنامه ما افزايش نمازخوان‌ها و گسترش نمازخواني است نه نمازخانه‌ها، در اين زمينه گام بر مي‌داريم و خوشبختانه مدارسي که در آنها نماز جماعت برگزار مي‌شود از 400 مدرسه به بيش از 900 مدرسه افزايش يافته است.
فولادوند با اشاره به تعهد آموزش و پرورش جهت استانداردسازي سيستم گرمايشي مدارس استان در سال جاري، خاطرنشان کرد: در سال جاري يک هزار و 300 کلاس بايد به سيستم گرمايشي مجهز شود که با اختصاص 40 درصدي اعتبارات، از اين تعداد استانداردسازي يک هزار کلاس انجام شده و تجهيز کلاس هاي باقي مانده نيز در صورت تأمين اعتبار در مرحله دوم اجرايي مي‌شود.
فولادوند به محتواي کتاب‌هاي درسي نيز اشاره کرد و افزود: در طول چندسال گذشته با تغيير مقاطع تحصيلي کتاب‌هاي جديدي منتشر شده که مشکلاتي را نيز به دنبال داشته که رفع آن در طول سال تحصيلي ممکن نيست و بايد اصلاحاتي در اين زمينه صورت بگيرد و يا در راستاي کيفيت بخشي آموزشي دوره‌هاي آموزشي ضمن خدمت براي معلمان برگزار شود که نوعي راهکار مقطعي است.
وي بابيان اين که در استخدام‌هاي آموزش و پرورش در دولت قبل تشريفات قانوني رعايت نشده است، خاطرنشان کرد: اين مسأله توسط مراجع ذيصلاح در حال بررسي و پيگيري است.
فولادوند با بيان اين که مدارس از اولين مکان‌هاي در معرض آسيب هاي اجتماعي هستند، خاطرنشان کرد: دانش آموزان ما اولين کساني هستند که در معرض آسيب‌ها قرار مي‌گيرند که با توجه به اين موضوع هماهنگي‌هايي با ديگر دستگاه‌ها جهت شناسايي آسيب‌ها و پيشگيري از ايجاد و يا رواج آن صورت گرفته است.
وي در ادامه با بيان اين که 240 هزار نفر از دانش آموزان استان تحت پوشش طرح توزيع شير رايگان به مدارس هستند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه اعتبارات در اين زمينه از دو ميليارد و 500 ميليون تومان به هفت ميليارد تومان افزايش يافته است.
مديرکل آموزش و پرورش استان همدان با تأکيد بر تلاش اين دستگاه جهت تک شيفته کردن مدارس، يادآور شد: سياست ما در آموزش و پرورش کيفيت بخشي است و معتقديم هرچه کلاس‌ها خلوت‌تر باشد آموزش بازدهي بيشتري خواهد داشت، لذا تلاش ما بر کاهش تعداد مدارس دو شيفت است و خوشبختانه در حال حاضر نيز تعداد مدارس دو شيفت ما جز در مناطق پرتراکم جمعيتي محدود است.
فولادوند با اشاره به وضعيت بيمه طلايي فرهنگيان، گفت: اجراي اين طرح همچنان ادامه دارد اما با خدمات درماني که در راستاي اجراي طرح تحول نظام سلامت ارائه مي‌شود، تحت الشعاع قرار گرفته است.
وي به اجراي طرح بسته حمايتي آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: ميانگين هزينه هر دانش آموز در طول سال تحصيلي براي آموزش و پرورش يک ميليون و 200 هزار تومان است اما اگر اين دانش آموزان تحت پوشش مدارس غير دولتي قرار بگيرند براي هر دانش آموز 500 هزار تومان صرفه جويي مي‌شود که فلسفه وجودي بسته حمايتي اين موضوع است.
مديرکل آموزش و پرورش استان همدان يادآور شد: خوشبختانه در اين راستا 97 کلاس درس در مدارس غير دولتي ايجاد شده و از اين راه اشتغال 97 نفر نيز تأمين شده است.
وي در پايان گفت: با کاهش ساعات اضافه تدريس از 19 هزار نفر ساعت در هفته به 13 هزار نفر ساعت هزينه‌ها نيز کاهش يافته و به نوعي صرفه جويي صورت گرفته است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن