تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803273582




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تکمیل فاز نخست توسعه میدان نفتی یادآوران در نیمه اول سال 94 / اتمام حفاری 55 حلقه چاه در این میدان


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: مجری طرح توسعه میدان نفتی یادآوران اعلام کرد
تکمیل فاز نخست توسعه "میدان نفتی یادآوران" در نیمه اول سال 94 / اتمام حفاری 55 حلقه چاه در این میدان
نظرپور، با اشاره به اینکه تولید نفت خام در فاز نخست نفتی میدان یادآوران 85 هزار بشکه در روز است گفت: ام.دی.پی فاز دوم میدان یادآوران در حال حاضر تهیه شده و با تصویب شرکت ملی نفت برای اجرای فاز دوم، تولید از این میدان به 180 هزار بشکه در روز خواهد رسید.


به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ هادی نظرپور؛ مجری طرح توسعه میدان نفتی یادآوران در جریان بازدید خبرنگاران، از میادین مشترک اظهار داشت: کارخانه بهر‌ه‌برداری با ظرفیت 135 هزار بشکه طراحی شده است که حجم فاز اول آن 85 هزار بشکه است؛ این کارخانه دارای سه ترین (ردیف) است که دو ترین آن با ظرفیت 90 هزار بشکه برای نفت سبک و یک ترین با ظرفیت 45هزار بشکه برای نفت سنگین است.  
 
وی تصریح کرد: تولید زودهنگام از این میدان از اسفند ماه با ظرفیت 20 هزار بشکه در روز آغاز شد. برای جبران تأخیرهای پیش آمده در این طرح، تولید زودهنگام از این میدان در اردیبهشت ماه امسال به 50 هزار بشکه در روز رسید.
 
نظرپور افزود: از ابتدای برداشت نفت تا کنون 30 میلیون بشکه نفت خام از میدان مشترک یادآوران برداشت شده است این در حالیست که طرف عراقی در حال حفاری چاه‌های خود است و برداشت از این میدان مشترک را آغاز نکرده است.
 
مجری طرح توسعه میدان نفتی یادآوران تاکید کرد: پیمانکار چینی قرار بود که طرح توسعه این میدان را 59 ماهه تکمیل کند اما اکنون 15 ماه تأخیر داشته و اکنون توسعه این طرح به 74 ماه رسیده است.  
 
نظرپور با اشاره به اینکه هم اکنون پیشرفت کل طرح توسعه میدان نفتی یادآوران به 94 درصد رسیده است اظهار داشت: حفاری 55 حلقه چاه این میدان با متراژ حفاری بالغ بر 200 هزار متر در نیمه اول سال 93 به پایان رسیده و تنها عملیات تعمیر و الزامات تولید بهتر در خصوص چاهها در حال انجام است و بخش سطح الارضی طرح 92 درصد پیشرفت داشته که به طور کل پروژه‌های این بخش مانند خط لوله صادراتی 98 درصد، نصب تجهیزات سرچاهی 85 درصد و کارخانه بهره‌برداری 80 درصد پیشرفت داشته است.
 
وی خاطرنشان کرد: در مطالعات اولیه حجم نفت درجای میدان یادآوران 12 میلیارد بشکه تخمین زده شده بود اما مطالعات جدید این رقم را به 34 میلیارد بشکه افزایش داده است. به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود که برای این میدان فاز سوم توسعه هم در نظر گرفته شود.
 
نظرپورتصریح کرد: ام.دی.پی فاز دوم میدان یادآوران در حال حاضر تهیه شده و باید به تصویب شرکت ملی نفت برسد. در صورت اجرای فاز دوم تولید از این میدان به 180 هزار بشکه در روز می‌رسد.
 
مجری طرح توسعه میدان نفتی یادآوران، یکی از علت‌های تأخیر در اجرای  این طرح را تأمین کالا مورد نیاز اعلام کرد و گفت: وندورلیست این طرح شرکت ملی نفت شرکت‌های اروپایی بود که به دلیل تحریم‌ها باید شرکت‌ها به داخلی و چینی تغییر می‌کرد.
 
وی با بیان اینکه پیمانکار این طرح شرکت چینی سینوپک است گفت:  از عملکرد چینی‌ها و پیمانکاران داخلی راضی نیستیم. اما در کل این کارفرماست که باید عملکرد آنها را کنترل و مدیریت کند.  مدیریت چینی‌ها ضعیف است و برخی اوقات از  کالاها بی‌کیفیت استفاده می‌کنند که این موضوع را توانستیم مدیریت کنیم.
نظرپور با تاکید براینکه قرارداد توسعه این میدان در قالب بیع متقابل است افزود:  طرف چینی 95 درصد از هزینه‌های طرح که حدود 2.9 میلیارد دلار است را تأمین کرده است.  
 
گفتنی است اگر چه یکی از علت‌های تأخیر آنها تأمین کالا در شرایط تحریم بود اما چینی‌ها با علم به شرایط کشور قرار توسعه میدان یادآوران را امضا کردند. طبق قرارداد شرکت چینی بابت تأخیر هزینه‌های بانکی خود را که حدود500 تا 600 میلیون دلار می‌شود را دریافت نمی‌کند. البته این رقم هنوز به طور دقیق محاسبه نشده است.  
 
لازم به ذکر است توسعه میدان یادآوران از مرداد 87 آغاز شده است. فاز اول این طرح نیمه اول سال 94 تکمیل می‌شود که بر این اساس تولید از این میدان به 85 هزار بشکه در روز می‌رسد.

می توان یادآور شد که میدان نفتی یادآوران در مجاورت مرز عراق- حدود 70 کیلومتری جنول غربی اهواز قرار گرفته است.

انتهای پیام/





تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن