تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ما قومى هستيم كه تا گرسنه نشويم غذا نمى‏خوريم و تا سير نشده‏ايم دست از غذا مى‏ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819576240




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعتراف یک اصلاح طلب به بسترسازی فتنه برای تحریم ایران


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


در نشست «دلواپسیم یا دل آرامیم»؛
اعتراف یک اصلاح طلب به بسترسازی فتنه برای تحریم ایران
نشست «دلواپسیم یا دل آرامیم» با حضور مهرداد بذرپاش و مصطفی کواکبیان به همت بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) در محل تالار امام خمینی این دانشگاه برگزار شد.



  به گزارش جام نیوز، نشست «دلواپسیم یا دل آرامیم» با حضور مهرداد بذرپاش و مصطفی کواکبیان به همت بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) در محل تالار امام خمینی این دانشگاه برگزار شد که مشروح آن در ادامه می‌آید.
طبق گزارش خبرگزاری دانشجو، مهرداد بذرپاش با انتقاد از عملکرد دولت یازدهم تصریح کرد: کارنامه ای غیر از هسته ای در صندوقچه دولت نیست سیاست دولت بر مبنای تحریم رقم خورده بود تحریم ها توسط دوستان اینها در سال 88 وضع شد.

وی با اشاره به اینکه سه نوع تحریم داریم؛ افزود: یکی تحریم داماتو بود. دوم تحریم جامع ایران و لیبی و نوع سوم که موضوع ما در مورد بسته نسل سوم تحریم است، در سال 89 و بعد از فتنه 88 اتفاق افتاد که قطعنامه 1729 علیه ما تصویب شد.

بذرپاش افزود: دوستان رفتند دریوزگی کردند که ایران تحریم شود و جنبش سبز پیروز شود. اینها 5 درصد را در آلماتی پذیرفتند و برای توافق آماده بودند ولی گفتند باشد بعد از انتخابات. وی افزود: حوادث انتخابات اروپایی ها را گستاخ کرد نتانیاهو گفت تا مردم در خیابان هستند باید از طریق فشار معیشتی و تحریم کار حکومت را تمام کنیم و باید کار حکومت را زودتر از هسته ای تمام کرد.

این نماینده مجلس نهم افزود: بعضی خائنان مثل مخملباف و برخی آقازاده ها هم گفتند ایران را تحریم کنید. وی با بیان اینکه با اینکه یک نفر تحریم ها را کاغذپاره بخواند اتفاقی نمی افتد و این قدر اثر نمی گذارد افزود: تحریم ها وقتی اثر می گذارد که یک عده خائن وطن فروشی کنند چرا تحریم های قبلی اثر نمی کرد؟ چون این بار آن قدر اطلاعات به دشمن دادند که همه چیز را می دانست.

وی افزود: برداشتن رژیم تحریم ها و تغییر دادن آنها هم کلی زمان می برد و آمریکا این را خوب می داند. وی افزود: اگر همه تحریم ها را هم بردارند تازه وضعیت ما مثل سال 88 می شود.

وی در ادامه با محکوم کردن اغتشاشات سال 88 افزود: فتنه یعنی چندین هزار میلیارد خسارت. فتنه یعنی چندین پله نزول در اقتصادی در دنیا. وی افزود: در آلماتی 2 داشت توافق می شد ولی قضایای سال 88 همه چیز را عوض کرد.

وی با انتقاد از رویکرد دولت گفت: دولت بر مبنای تحریمی که دوستان خودش درست کردند از مردم رای گرفت. وقت انتخابات گفتند تحریم 20 درصد اثر داشته و مشکلات کشور ناشی از سوء مدیریت است ولی بعد از انتخابات گویا تحریم ها صددرصد اثر دارد! با همین برداشت سیاست داخلی را هم می خواهند مدیریت کنند و انتخابات های آینده را هم می خواهند ببرند. حالا واقعا ما کاسب تحریم هستیم؟ بیشتر به دوستان می آید که کاسب تحریم باشند.

وی با بیان اینکه با وضعیت کنونی قیمت نفت با برداشتن تحریم ها به وضعیت سال 88 هم نمی رسیم افزود: این نتیجه بلد نبودن مذاکره توسط عده ای بوده است. جامعه را نسبت به مذاکرات شرطی کردند. انتخابات را بر مبنای همین بردند و خوشحال هستند. وی افزود: ما معتقدیم مبنای تحریم ها قضایای سال 88 است.

وی در ادامه با بیان اینکه بهترین ضریب جینی را در سال 87 و 88 داشتیم افزود: دولت چه کاری کرده که می گوید تورم نقطه به نقطه پایین آمده؟ باید یک کاری کرده باشد که این تورم پایین آمده باشد.  وی در ادامه افزود: سال 88 اتفاق بزرگی افتاد. مسئله ای که در مورد تورم سال 91 روی آن مانور می دهند ناشی از تحریم و کمبود ارز در بازار بود که تحریم ها هم براثر فتنه اتفاق افتاد.  باید شرایط تورم را با شرایط سال 87 و 88 مقایسه کنیم. تورم سال 91 را که می گویند پایین آوردیم ناشی از شوک ارزی بود نه مسکن مهر.  باید صادقانه به مردم بگوییم تورم اگر بود دلیلش تحریم و کمبود ارزی بود.

وی در ادامه با انتقاد از رویکرد دولت یازدهم افزود: می گویند عددسازی کرده اند. اولین بار خود همین دوستان آمار نهادهای رسمی را زیر سئوال بردند. دولت روحانی نباید با ارقام بازی کند. اینکه از رکود عبور کردیم را باید مردم در زندگی روزمره شان لمس کنند.  ما هیچ وقت نمی گوییم بانک مرکزی و مرکز آمار دروغ می گویند. چون مبانی سنجش این دو نهاد با یکدیگر فرق دارند و به همین دلیل آمارهایشان با یکدیگر متفاوت است.
وی در ادامه با انتقاد از نحوه برخورد دولت با منتقدین اضافه کرد: این قدر که با منتقدین درشت صحبت شده یک بار با آمریکا و اسرائیل درشت سخن گفته اند؟ بذرپاش افزود: برای اولین بار در تاریخ سازمان ملل به یک سفیر یک کشور ویزا ندادند. نه ماه گذشته است و هنوز خبری از ویزا نیست. شما که می خواستید اعتبار را به پاسبورت ما برگردانید!

وی با انتقاد از آنچه جوسازی دولت خواند افزود: از اول که آمدند گفتند خوردند و بردند. یعنی همه دولت قبل دزد بودند؟! وی ادامه داد: البته این رویکرد به ضرر دولت هم تمام می شود. چون وقتی همه را نفی کنید و بگویید ما کارشناسیم، آخرش از یک جایی بیرون می زند.

وی افزود: ما گفتیم غنی سازی را صریحاً نپذیرفتند. نه در متن آوردند و در مصاحبه هم بعداً گفتند ما این حق را قطعاً به ایران نداده ایم. به ما گفتند بی سواد! بازرسی های بی جا پذیرفته شد، املاک بنیاد علوی 4 میلیارد دلار بود که بلوکه شد. ما می گوییم حداقل مثل آمریکا مذاکره کنید. مذاکره می کنند همزمان تحریم هم می کنند. ویزا هم نمی دهند، املاک را هم بلوکه می کنند.

این نماینده مجلس نهم در ادامه با اشاره به فتنه سال 88 افزود: جمعی از نمایندگان مجلس پیش سران فتنه و نمایندگان آنها رفتند و گفتند بیایید هر صندوقی را که اعتراض دارید بازشماری کنیم. جواب دادند همه اش مخدوش است. حالا استدلالشان چه بود؟ گفتند چون احمدی نژاد سه بار سیب زمینی توزیع کرده و سه ماه قبل سهام عدالت دادند تقلب شده است. وی در ادامه گفت: آن آدمی هم که از آرای باطله کمتر رأی داشت گفت صندوق ها را از خارج کشور آورده اند.

وی با بیان اینکه اصلاً موضوع چیز دیگری بود و اینها به دنبال پیگیری قانونی نبودند، افزود: 9 دی بساط فتنه گران را جمع کرد.

بذرپاش با اشاره به بسترهای شکل گیری واقعه 9 دی افزود: چرا 9 دی باید اتفاق بیافتد؟ باید 26 تیر و روز قدس و 16 آذر دانشگاه تهران رخ می داد و عکس امام پاره می شد و جسارت عاشورا انجام می گرفت تا 9 دی اتفاق بیفتد. مراحل باید طی می شد. باید سی نفر جانشان را در خیابان ها از دست می دادند.

وی در ادامه افزود: سوال این است که دولتی سال 88 با چهل هزار نیروی مردمی انتخابات برگزار می کند و شورای نگهبان بر آن نظارت می کند و می گویند نظام متقلب است و تقلب کرده است! ولی همان دولت و همان شورای نگهبان در سال 92 انتخابات برگزار می کنند و می شود انتخابات در شأن ملت ایران!

وی افزود: هر انتخاباتی خودشان نباشند مخدوش است. حتی اختلاف رای 250 هزار هم باشد، همه هم مجبورند پیام آن را درک کنند.  وی با اشاره به ادبیات نامناسب رئیس جمهور افزود: روحانی در مجلس گفت: مردم به خشونت و افراط نه گفتند. من رفتم پیش شان و گفتم آقای روحانی این چه الفاظی است؟! یعنی 18 میلیون از مردم خشن هستند؟ گفتند: منظورم آن چند هزار نفر تندرو هستند! وی افزود: البته بعداً باز گفتند بی سواد و کم سواد و بی شناسنامه و از این قبیل الفاظ.

وی با اشاره به سخنان کواکبیان افزود: اگر ما در انتخابات پیروز نشویم اغتشاش نمی کنیم. هنوز دوستان آن اشتباه بزرگ سال 88 را قبول ندارند. می گویند در مقابل آفتاب قرار دهید همه چیز را که نجاست ها در مقابل آفتاب پاک می شود. درست است ولی شما بیاید قبول کنید که اشتباه شده است.

وی در ادامه با اشاره به مذاکرات هسته ای افزود: از سال 82 که مذاکرات شروع شد مبنا بر تعامل بود. خود روحانی مسئول بود. اول خود آقای ظریف هم بود. دستاوردشان چه بوده است؟! اصلاح طلبان که سر کار می آیند قیمت نفت کاهش پیدا می کند. توافق اصلی وین بین جان کری و سعود الفیصل بود. بقیه مسائل شوخی است. قیمت نفت نتیجه ساده لوحی برخی هاست.

وی در ادامه  در پاسخ به سئوال دانشجویی که در مورد حوادث سال 88 پرسیده بود، گفت: منافقین هم مثل فتنه گران مردم را می زدند که رعب و وحشت ایجاد کنند.
وی افزود: ما می گوییم مردم را تفکیک نکنید. خشونت طلب و معتدل نکنید. ما به آنها تبریک گفتیم اما آنها نه در سال 84 و نه در سال 88 به کاندیدای منتخب تبریک نگفتند. این نماینده مجلس در ادامه افزود: اگر قرار بود نه غزه نه لبنان فتنه گران را گوش کنیم داعش الان در کف خیابان های تهران بود.

وی ادامه داد: آدم ها را باید از طرفدارانشان بشناسید. نتیجه فتنه 88 اکبرگنجی می شود که در بی بی سی است و نتیجه 9 دی قاسم سلیمانی می شود که منطقه را مدیریت می کند.

بذرپاش  ادامه داد: مذاکره با آمریکا تولید احترام نمی کند، موشک تلاویو زن حسن تهرانی مقدم تولید احترام می کند.

وی افزود: من نمی خواهم از دولت احمدی نژاد دفاع کنم. می گویند پول را دور ریختند. پول دادن به مردم مستضعف دور ریختن پول است؟! وی با اشاره به آمارهای اقتصادی دولت یازدهم اظهار داشت: رشد اقتصادی که اواخر دولت احمدی نژاد منفی شده بود به علت تحریم و کاهش یک میلیون بشکه ای صادرات نفت بود. وی افزود: یا رشد اقتصادی منفی 4 دروغ بود یا این مثبت 5 . این همه تفاوت در عرض یک سال با هم جور در نمی آید.

وی افزود: قرارداد ترکمانچای و همه قراردادهای خیانت بار در طول تاریخ نیز به نام مردم امضاء شده است.

بذرپاش در پاسخ به سوال دانشجویی در مورد تاثیر مطرح شدن بحث هولوکاست بر تحریم ها گفت: هولوکاست مال سال 84 و 85 بود و تحریم ها مال سال 88 به بعد. وی با بیان این سوال که چرا در بحث مذاکرات هسته ای به اینجا رسیدیم، افزود: آمریکا در بدترین وضعیت ممکن در منطقه است، چطور دارد اینقدر به ما فشار می آورد؟ اشتباه این است که آقای روحانی وسط مذارکرات می گوید خزانه خالی است. یا آن وزیر در دانشگاهی می گوید آمریکا ما را نابود می کند. اشتباه این است که وزیر مربوطه می رود به امریکایی ها می گوید اگر با ما توافق نکنید، مخالفان ما سر کار می آیند.

وی با انتقاد از اظهارات اخیر روحانی افزود: وقتی با الفاظ، دستاوردها را کوچک می کنیم، می گوییم آرمان مات به سانتریفیوژ وصل نیت و موشکی اقتدار نمی آورد، معلوم است که آنها حرف های رئیس دولت را رصد می کنند و بر اساس آن برای ما برنامه ریزی می کنند.

وی در پایان افزود: ما معتقدیم مسیر توسعه اقتصادی کشور هم از اقتدار می گذرد، نسخه های که برای ما می پیچند مثل نسخه های کشورهای اسکاندیناوی و کشور لوکزامبورگ است اینجا ایران است و باید در شأن ملت ایران رفتار کنید.

وی با انتقاد از برخی مشاوران رئیس جمهور افزود: برخی مشاوران رئیس جمهور روی تقی زاده را هم سفید کرده اند و می گویند عزت این است که دانمارک به ما ویزا بدهد، رئیس جمهور نباید تحت تاثیر اینگونه افراد باشد و فضای کشور را دوقطبی کند.

در ابتدای این مناظره کواکبیان در پاسخ به سوالی در مورد سیاست هسته ای دولت دهم بیان داشت: تا قبل از دولت یازدهم ما عملا یک نوع قفلی در بحث هسته ای داشتیم و مذاکرات دچار بن بست شده بود. یعنی اینکه می رفتیم می نشستیم و بحث می کردیم که باز دوباره کی بنشینیم و بحث کنیم. بعد از دولت یازدهم چند اتفاق افتاد اول اینکه موضوع هسته ای از شورای عالی امنیت ملی به وزارت خارجه آمد. این یعنی اینکه نگاه امنیتی به این پرونده تبدیل به نگاه دیپلماتیک شد. همه شعارهای روحانی در بحث دیپلماسی محورش حل مسئله هسته ای و لغو تحریم های ظالمانه غربی ها بود. هدف دیگر هم این بود که بحث غنی سازی در داخل کشور توسط قدرت های غربی به رسمیت شناخته شود. هدف سوم نوعی اعتمادسازی در روابط ما با غرب بود. چون به هر دلیلی یک چهره نامطلوبی از ایران ایجاد کرده بودند که ما به دنبال بمب هسته ای هستیم. لذا اعتمادسازی لازم بود در کنار این سه هدف، یک گشایش اقتصادی در وضعیت مردم نیز مدنظر بود و در واقع هدف تنها بحث هسته ای نبود و هدف نهایی اصلا بحث معیشتی مردم بود.

کواکبیان افزود: به نظر من از اهداف ذکر شده غیر از لغو تحریم ها تا حد زیادی به بقیه رسیده ایم ولی نه به صورت صددرصد. در حال حاضر عمده اختلافات هم بر سر لغو تحریم ها است که ما در همین مذاکرات اخیر گفتیم تحریم ها باید همه یک جا لغو شود. وی با انتقاد از سیاست دولت قبلی در بحث هسته ای گفت: ما در مجلس هشتم هی فریاد زدیم که اینها قطعنامه است ولی برخی معتقد بودند اینها کاغذ پاره است. البته آقای احمدی نژاد هم اواخر فهمید که تحریم ها واقعا موثر بود. ما معتقدیم با تدبیر می شد از تحریم ها جلوگیری کرد ولی به این هم معتقدیم که بخش زیادی از تحریم ها به خاطر زورگویی غربی ها بود.

دبیر کل حزب مردم سالاری در ادامه با ظالمانه دانستن تحریم ها گفت: من معتقدم تحریم های بعد از توافق، تحریم های جدید است گرچه می گویند اینها جدید نیست.

وی افزود: من منکر این نیستم که از بحث 88 و شرایطی که کشور در آن زمان داشت غربی ها برای تحریم بیشتر استفاده کردند ولی می گوییم اگر تدبیر می شد، می شد جلوی سوء استفاده غرب را گرفت ولی اصلا روحیه جمع کردن آن حوادث وجود نداشت.

کواکبیان در ادامه با اشاره به حوادث سال 88 ادامه داد: به عنوان مثال همان جشن پیروزی که آقای بذرپاش هم در آن حضور داشت و دو روز بعد از انتخاب برگزار شد اگر آقای احمدی نژاد می گفت از همه نامزدها کمک می خواهم و تشکر می کنم با اینکه بگوید خس و خاشاک، چقدر اوضاع تغییر می کرد؟

وی در ادامه افزود: 9 دی و حضور مردم قضیه را جمع کرد ولی می شد زودتر هم جمع شود.

کواکبیان با بیان اینکه من در سال 88 طرحی برای حل مسائل پیش آمده داشتم افزود: من آن زمان آمدم پیش آیت الله مهدوی کنی و طرحی که داشتیم نامش "لویی جرگه ایرانی" بود. ما گفتیم همه طرف های دخیل در این ماجرا بیایند در مجلس جمع شوند و از آقای مهدوی کنی هم خواهش کردیم بیاید و محور این مسئله باشد. ما در آن طرح چند شرط هم گذاشته بودیم اول اینکه انتخابات پذیرفته شود. دوما به تخلفات رسیدگی شود اگر کسی تخلفی کرده و مباحثی مانند آزادی زندانیان سیاسی و جبران خسارت های مالی وارد آمده به افراد نیز در طرح بود. برخی همان زمان ما را مسخره کردند که ما برویم از افغانی ها یاد بگیریم؟

کواکبیان افزود: ولی دیدیم که همین اواخر جان کری به افغانستان آمد در دیدار رئیس جمهور افغانستان گفت لویی جرگه بسیار طرح خوبی است.
این نماینده سابق مجلس در ادامه افزود: معتقدم از بحث 88 سوءاستفاده زیاد شد و تاثیرات بدی بر کشور گذاشت.

وی با ذکر خاطره ای گفت: ما در اردیبهشت 88 از طرف کمیسیون امنیت ملی به لهستان رفتیم. سال بعد هم باز سفری پیش آمد و دوباره رفتیم واقعا نوع نگاه هیئت های خارجی به مباحث دیدیم که فرق کرده است طبیعی هم هست.

کواکبیان با انتقاد از دولت احمدی نژاد اضافه کرد: ولی معتقدیم دولت باید طوری تدبیر می کرد که کسی نتواند سوء استفاده کند!

وی با اشاره به اظهارات بذرپاش افزود: من هم معتقدم که گفتن یک حرف کاغذپاره این قدر تاثیر نمی گذارد ولی می گویم نگاه اینها این بود که اصلا تحریم ها تاثیر ندارد. باید ببینیم فتنه چیست و فتنه گر کیست ولی معتقدم سوءاستفاده شد و دولت نتوانست خوب مدیریت کند.

وی با بیان اینکه الان در وضعیت جدیدی قرار داریم خاطر نشان کرد: رهبری هم گفتند در دورانی هستیم که می شود نرمش قهرمانانه داشته باشیم.

وی با انتقاد مجدد از عملکرد دولت احمدی نژاد افزود: به یک الف بچه مانند بابک زنجانی آن قدر اعتماد کردند که دو میلیارد و 700 یورو نفت به او دادیم که اینها باید شما را دلواپس کند. در بحث هسته ای رهبری، مجمع تشخیص، وزیر اطلاعات و همه بزرگان هستند و دارند رصد می کنند، لذا جای دلواپسی نمی ماند.

کواکبیان با جناحی خواندن اظهارات بذرپاش گفت: آیا آن قدر که دلتان برای مسائل جناحی می سوزد دلتان برای اختلاس ها سوخت؟ وی افزود: دوستان نه تنها انگیزه سیاسی جناحی دارند، بلکه معتقدم ذره ای برای منافع ملی دل نمی سوزانند.

کواکبیان در پاسخ به سوال دانشجویی که گفت رهبر انقلاب گفته است به مذاکرات خوش بین نیستم ولی شما این مسئله را صریح نمی گویید گفت: نه! من می گویم. من هم به مذاکرات خوش بین نیستم.

وی با دفاع از عملکرد دولت یازدهم در پرونده هسته ای افزود: در توافق ژنو حق غنی سازی 5 درصد ما به رسمیت شناخته شده است، چون نوشته شما نمی توانید بالای 5 درصد داشته باشید و این یعنی اینکه می توانید 5 درصد و کمتر از آن را داشته باشید. کواکبیان در ادامه افزود: حرف من این است که نیازی به دلواپسی نیست.

وی با بیان اینکه توهین وندی شرمن به ملت ایران ربطی به دولت ندارد افزود: اینها در ذات شان است که به ملت ها توهین کنند. کواکبیان در ادامه افزود: ما گفتیم 9 دی یوم المرحمه است نه یوم الملحمه. وی خطاب به بذرپاش گفت: شما از یک طرف می گویید دولت واداده است و از طرفی می گویید چرا سفیر شما را در سازمان ملل نپذیرفته اند خب این یک تناقض است. وی افزود: نپذیرفتن سفیر در سازمان ملل هم ربطی به دولت ندارد.
این نماینده مجلس هشتم در ادامه گفت: من مدافع مباحث اقتصادی دولت نیستم. مدافع رویکرد اقتصادی دولت نیستم. آنهایی که پورشه سوار می شوند نباید یارانه بگیرند. به نظر من نمایندگان مجلس باید در این قضیه ورود کنند زیرا دولت اقدام خاصی انجام نمی دهد.

وی در ادامه انتقاد از دولت یازدهم افزود: دولت در مباحث توسعه سیاسی اصلا خوب عمل نکرده است و نتوانسته هیچ کدام از شعارهایش را عملی کند.  وی با انتقاد از بذرپاش گفت: شما که اسم آقای کروبی را می آورید آیا الان کروبی هست که از خودش دفاع کند؟
دبیر کل حزب مردم سالاری در ادامه با انتقاد مجدد از عملکرد دولت احمدی نژاد گفت: سیب زمینی را چهار ماه قبل از انتخابات توزیع نکردند بلکه اردیبهشت ماه توزیع کردند. سه روز قبل از انتخابات، سود سهام عدالت را پخش می کردند که من وزیر اقتصاد را به مجلس کشاندم و از او بازخواست کردم.

وی در ادامه با یادآوری حوادث سال 88 افزود: من از همان روز اول موضع گیری کردم و گفتم تقلب نشده است ولی معتقد به تخلف بودم. وی افزود: به نظر من در بحث تخلفات، باید بحث سیب زمینی و سهام عدالت پیگیری می شد.
وی خطاب قرار دادن بذرپاش گفت: کسانی که گفتند جمهوری ایرانی و نه غزه نه لبنان از لج شما و حسین شریعتمداری می گویند. وی افزود: مشایی که گفت مکتب ایرانی چه فرقی با جمهوری ایرانی دارد؟ چرا شما آقای بذرپاش موضع نگرفتید؟

وی با انتقاد از نوع مواجه دولت با منتقدین افزود: من نمی پذیرم کسی به منتقدان بگوید بی سواد اگر بی سواد هم باشند نباید بگوید. کواکبیان در ادامه با حمایت از سیاست دولت یازدهم در بحث هسته ای گفت: الان ما می رویم برای حل مسئله می نشنیم با شش کشور گفتگو می کنیم. الان دیگر نمی گویند همه گزینه ها روی میز است. الان وضعیت به صورتی است که غربی ها دارند از ایران برای بحث داعش و حل مسئله سوریه کمک می خواهند اینها نتایج اعتماد سازی است. مهمترین ابزار سیاست خارجی مذاکره است و راهی جز مذاکره نداریم.

کواکبیان افزود: بذرپاش به کشور توهین می کند. مقایسه وضعیت کشور با ترکمانچای صحیح نیست. این کشور ولی فقیه دارد.

وی با اشاره به ناهنجاری های اجتماعی موجود در جامعه، افزود:بپذیرید که بخشی از این ناهنجاری ها به خاطر وضعیت اقتصادی مردم و تحریم ها است. وی با تاکید بر اینکه باید تحریم ها لغو شود، افزود: اینطور هم نیست که اصلا لغو نشده باشد. الان دیگر اینطور نیست که قیمت ها ساعتی بالا برود.
وی با اشاره به سیاست خارجی دولت یازدهم افزود: من اصلا و ابدا به روش دولت فعلی برای بحث آمریکا اعتقاد ندارم. ما حتما باید به طرف مقابل بدبین باشیم. وی افزود: ولی برقراری رابطه با آمریکا را باید در یک شرایطی برنامه ریزی کرد. وی افزود: برقراری رابطه با آمریکا با پسرخاله شدن فرق دارد. اعتقاد ندارم رابطه با آمریکا از طریقبحث هسته ای امکان دارد. چون بعد از هسته ای، مباحثی چون حقوق بشر و غیره را مطرح خواهد کرد. من با رهبری موافقم که باید در مذاکرات بدبین باشیم.

وی گفت: بهترین شخصی که می تواند رئیس تیم مذاکره کننده باشد آقای ظریف است.  کواکبیان در ادامه با انتقاد از دولت دهم افزود: اطلاعاتی به دست آوردم که دولت دهم در بحث کرسنت خیانت هایی کرده است من معتقدم در این مبحث هر کس فساد دارد باید بررسی شود.

دبیر کل حزب مردم سالاری با تاکید بر بی نیازی کشور از غنی سازی بیست درصد افزود: دکتر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی بوده و مورد وثوق رهبری است ایشان می گوید غنی سازی بیست درصد را نمی خواهیم این را به ما تحمیل کرده اند و ما اصلا دنبالش نبودیم چون برای ما از نظر اقتصادی به صرفه نیست و بهتر است از بازار آزاد بخریم.

کواکبیان افزود: برد موشک ها در مذاکرات مطرح نیست اگر قرار باشد برد موشک ها را بحث کنیم مذاکرات را تعطیل می کنیم.   101  



۱۶/۱۰/۱۳۹۳ - ۲۳:۱۴




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن