تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن چون خشمگين شود، خشمش او را از حق بيرون نبرد و چون خشنود شود، خشنوديش او را به ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805628172




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گسترش اعتراض به اسلام ستيزي درآلمان


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: گسترش اعتراض به اسلام ستيزي درآلمان
اسلام‌هراسي براي غرب پروژه‌اي راهبردي است كه با استفاده از آن اسلام را به‌عنوان تهديدي بزرگ در منطقه و همچنين تهديدي براي صلح و امنيت جهاني مطرح سازد و باعث تضعيف و تخريب چهره اسلام در نظام بين‌الملل شود


ده‌ها هزار نفر از مردم آلمان در شهرهاي مختلف اين كشور در مخالفت با جنبش ضد اسلامي پگيدا راهپيمايي كردند. كليساي جامع شهر كلن نيز در اعتراض به اين جنبش چراغ‌هاي خود را خاموش كرد و مقامات آلمان نيز اين جنبش را محكوم كردند.

به گزارش «جوان»، درحالي كه طرفداران جنبش ضد اسلامي «پگيدا» در آلمان سعي دارند با شعارهاي نژادپرستانه و ضداسلامي، مقامات اين كشور را مجاب كنند تا قوانين سختگيرانه‌اي را عليه مهاجرت مسلمانان اعمال كنند اما اين جنبش نژادپرستي در بين مردم طرفداران زيادي نداشته و با مخالفت بسياري از شهروندان آلمان روبه‌رو شده است.

با وجود اينكه اين جنبش ضد اسلامي در شهر درسدن آلمان روز به روز با استقبال بالاي مردمي مواجه مي‌شود اما در سراسر اين كشور با مخالفت‌هاي گسترده‌اي نيز روبه‌رو بوده است. بيش از 40 هزار نفر از مردم آلمان دوشنبه شب براي اينكه مخالفت خود را با جنبش ميهن پرستان اروپايي ضد اسلامي شدن غرب موسوم به «پگيدا» نشان دهند در شهرهاي مختلف آلمان به خيابان‌ها آمدند. تنها در شهر مونستر حدود 10 هزار نفر، در اشتوتگارت 8 هزار نفر، در درسدن و برلين حدود 5 هزار نفر و در هامبورگ حدود 4 هزار نفر عليه اين جنبش بيگانه ستيز و نژاد پرست دست به اعتراض زدند. در بزرگترين اعتراضات ضد جنبش پگيدا بر اساس اطلاعات پليس حداقل 12 هزار نفر در مونيخ دست به اعتراض زدند.

به گزارش تسنيم به نقل از روزنامه «‌تاگس اشپيگل‌» در درسدن نيز 4500 نفر، در بن 2500، در كاسل 2 هزار و در وورزبورگ 700 نفر عليه درخواست‌هاي جنبش ضد اسلامي پگيدا اعتراض كردند. زني جوان در مصاحبه با دويچه‌وله خشم خود را نسبت به طرفداران «‌پگيدا‌» بر زبان آورده و مي‌گويد: «شرم‌‌آور است كه اين آدم‌هاي نادان در شهر ما راهپيمايي مي‌كنند. اين به ضرر درسدن و آلمان است.»اين زن جوان مي‌افزايد: «ما بايد به روشني نشان بدهيم كه اكثريت آلماني‌ها چه فكر مي‌كنند و اينكه بيشتر مردم آلمان خارجي‌دوست هستند.»

گروه افراطي ميهن پرستان اروپايي با حضور چند صد نفر نخستين بار در ماه اكتبر 2014 در شهر درسدن تظاهراتي را برگزار كرد و تعداد آنها مرتبا افزايش مي‌يابد. اين گروه افراطي خواستار اعمال قوانين سختگيرانه عليه مهاجران مسلمان است. حدود 4 ميليون مسلمان در آلمان زندگي مي‌كنند كه اكثر آنها اصالتاً اهل كشور تركيه هستند. آلمان بيش از هر كشور ديگر اتحاديه اروپا پذيراي پناهندگان و پناهجويان است. در سال‌هاي اخير بسياري از اين پناهندگان از سوريه آمده‌اند.
فعاليت‌ها و اعتراضات اخير اين جنبش افراطي در آلمان بحث‌هاي زيادي را در بين سياستمداران و شهروندان ايجاد كرده و با مخالفت گسترده مردم و مقامات آلماني روبه‌رو شده است. گروه پگيدا كه مقر آن شهر درسدن آلمان است، تاكنون با تحريك مردم چندين تظاهرات ضد مهاجرت و ضد اسلام و مسلمانان در اين شهر برگزار كرده و موج جديدي از اسلام‌ستيزي را در سراسر آلمان برانگيخته است و مسلمانان و مساجد مرتباً هدف حملات افراد ناشناس قرار مي‌گيرند. در پي اقدامات اين گروه، ديگر شهرهاي اين كشور نيز گروه‌هاي مشابهي ايجاد و خط مشي اين گروه راست افراطي را كه از سوي برخي احزاب راست آلمان حمايت مي‌شوند، در پيش گرفتند.

تظاهرات مردم اروپا در حمايت از اسلام نشان مي‌دهد كه افكار عمومي نسبت به پديده‌هاي نژاد پرستانه واكنش نشان داده و از حركت‌هاي افراطي عليه مسلمانان متنفر است. اين رويكردها نشانگر جايگاه اسلام در ميان مردم اروپا است كه واهي بودن اسلام هراسي سران غرب را نشان مي‌دهد و مردم اروپا نسبت به تبليغات غرب و اسلام هراسي آنها بي‌اعتماد هستند. مردم اروپا اين پيام را به جهان ارسال كرده‌اند كه ملت‌هاي جهان از هر دين و مذهبي با يكديگر مشكلي ندارند و خدا پرستي و انسان دوستي و حقوق بشر، محور مشترك همه ملت هاست.

چراغ‌هاي كلن خاموش شد
بسياري از ساختمان‌هاي شهر كلن براي نشان دادن مخالفت خود با اسلام‌ستيزي و خارجي‌ستيزي چراغ‌هاي خود را خاموش كردند. همچنين كليساي جامع كلن نيز در اعتراض به اين جنبش ضد اسلامي چراغ‌هاي خود را خاموش كرد. در شهر درسدن نيز شركت «‌فولكس واگن‌» در اعتراض به اين جنبش افراطي چراغ‌هاي خود را خاموش كرد تا نشان دهد حامي يك جامعه باز، آزاد و دموكراتيك است. صدها نفر از فعالان چپ‌گراي آلمان نيز با تجمع در محلي كه افراط‌گرايان كلن قرار بود تظاهرات ضداسلامي برگزار كنند، مانع از برگزاري تظاهرات آنها شدند. تظاهرات در شهر كلن كه نماد زندگي چندفرهنگي آلمان بوده است، از سوي سازمان‌هاي غيردولتي اسلامي و ترك و همچنين برخي احزاب سياسي آلمان حمايت شد.

سياست اسلام ستيزي در غرب و عملكرد افراط‌گراياني مانند گروه تروريستي داعش باعث شده است مشكلات زيادي براي مهاجران مسلمان ايجاد شود. گزارش‌ها در آلمان از افزايش موج اسلام ستيزي در شرايطي منتشر مي‌شود كه ساير كشورهاي اروپايي نيز در روزهاي اخير با موج جديد حملات اسلام ستيزانه مواجه شده‌اند. آتش زدن مساجد در سوئد از سوي افراطيون اين كشور در هفته‌هاي گذشته نيز سياست‌هاي ضد اسلامي را به نمايش گذاشت. در يكي از تازه‌ترين حملات ضداسلامي در اتريش، نيز مسجدي در شهر وين، پايتخت اين كشور، هدف حمله اسلام‌ستيزان قرار گرفت تا بار ديگر شاهد سياست‌هاي نژادپرستانه اروپايي‌ها در برابر اسلام باشيم. اين اقدامات اسلام ستيزانه نه تنها در اروپا بلكه در امريكا نيز گسترش يافته است. باتوجه به فعاليت نظام امپرياليستي عليه دين اسلام در طول سال‌هاي اخير، اسلام‌هراسي سبب رشد پديده اسلام‌ستيزي به‌معني تقابل با اسلام و فرهنگ اسلام‌گرايانه در برخي جوامع غربي شده ‌است. اسلام‌هراسي براي غرب پروژه‌اي راهبردي است كه با استفاده از آن اسلام را به‌عنوان تهديدي بزرگ در منطقه و همچنين تهديدي براي صلح و امنيت جهاني مطرح سازد و باعث تضعيف و تخريب چهره اسلام در نظام بين‌الملل گردد.

مقامات آلماني پگيدا را محكوم كردند
همزمان با افزايش طرفداران اسلام ستيزي در آلمان شماري از شخصيت‌ها و مقامات اين كشور با انتقاد از فعاليت‌هاي اسلام هراسانه تحركات جنبش پگيدا را محكوم كردند. به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از خبرگزاري آلمان، شمار زيادي از مقامات و شخصيت‌هاي مطرح آلمان خاطر نشان كردند: بايد با اينگونه اقدامات برخورد قاطع و جدي شود. پيشتر آنگلا مركل صدر اعظم آلمان اعتراضات گروه ميهن پرستان اروپايي بر ضد اسلامي شدن غرب موسوم به پگيدا را كه مدتي است هر دوشنبه در شهر درسدن آلمان برگزار مي‌شود شديدا محكوم كرده و به شركت كنندگان در اين اعتراضات از اينكه ابزار و آلت دست اين گروه افراطي قرار گيرند هشدار داد. هلموت اشميت و ‌گرهارد شرودر‌ صدر اعظم‌هاي اسبق آلمان، تعدادي از وزيران دولت آنجلا مركل صدر اعظم آلمان، از جمله زيگمار گابريل قائم مقام صدر اعظم و فرانك والتر اشتاين ماير، وزير امور خارجه و امو وولفگانگ شوئبله، وزير دارايي نيز در سخنان جداگانه‌اي تشديد فعاليت‌هاي اسلام هراسانه و بيگانه ستيز را توسط گروه تازه تاسيس پگيدا به شدت محكوم كردند. همچنين «‌اوليور بيرهوف‌» مدير تيم ملي فوتبال آلمان، «‌اولريش گريلو‌» رئيس اتحاديه صنعتگران، رهبران كليساهاي كاتوليك و پروتستان ها، روساي شركت‌هاي توليدي مانند فولكس واگن و پورشه، رئيس شركت پست، رئيس جشنواره فيلم برلين، رئيس شوراي مركزي مسلمانان و جمعي از نمايندگان مجلس و شهرداران شهرهاي مختلف آلمان نيز از جمله شخصيت‌هايي هستند كه در سخناني جداگانه اقدامات اسلام هراسانه و خارجي ستيز پگيدا را محكوم كرده و خواستار برخورد جدي با آن شده‌اند. فرانك والتر اشتاين ماير وزير امورخارجه آلمان نيز در اين باره گفت:خشونت طلبي پگيدا نه تنها به اعتبار آلمان و اوضاع داخلي بلكه وجهه و اعتبار بين‌المللي ما خدشه وارد مي‌كند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن