تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ساعتى عدالت بهتر از هفتاد سال عبادت است كه شب‏هايش به نماز و روزهايش به روزه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820469846




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاری كارگاه فرسودگی شغلی در آسایشگاه كهریزك


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
برگزاری كارگاه فرسودگی شغلی در آسایشگاه كهریزك
فرسودگی شغلی به خستگی ناشی از فشارهای موجود در محل كار و همچنین علایم و حالات تحلیل رفتگی قوا ، سرخوردگی و گوشه‌گیری در كاركنان گفته می شود .
 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، كارگاه فرسودگی شغلی در جمع كاركنان حوزه سلامت با هدف ارزیابی كاركنان و آموزش تكنیك‌های مقابله با آن در آسایشگاه خیریه كهریزك برگزار شد .

لیلا میرآقایی كارشناس روان شناسی و مسئول اجرای این نشست تخصصی ، بیان اینكه فرسودگی شغلی ، عواقب و هزینه‌های بسیاری برسازمان و كاركنان آن تحمیل می‌كند اظهار داشت : غیبت‌ها و مرخصی‌های فراوان ، افت كمیت و كیفیت كار ، تحت تأثیر قرار گرفتن سلامت روانی فرد ، كاهش كیفیت خدمات ارائه شده به ارباب رجوع ، ركود و تأخیر در سلسله كارهای تخصصی و اداری از جمله هزینه های فراوانی است كه می‌تواند در اثر فرسودگی بر سازمان تحمیل شود.

وی افراد مستعد به فرسودگی شغلی را شامل 4 گروه ،كاركنان فداكار و متعهد به سازمان ،افرادی كه سازمان را به عنوان جایگزینی برای زندگی اجتماعی به كار می‌برند ، افراد سلطه طلب و مدیران و مسئولان ارشد برشمرد و در مورد خصوصیات این افراد افزود: این افراد ، در حین غذا خوردن مشغول به كار هستند ،كارها را به منزل می‌برند،زود سركار حاضر شده و دیر به منزل مراجعه می‌كنند.

میرآقایی علایم و نشانه های فرسودگی را ، شامل از دست دادن خلاقیت ، كاهش انگیزه‌های كاری، احساس بیگانگی نسبت به مراجعین ، احساسات منفی و ناكارآمدی، نگرانی‌های مزمن و طولانی، بیماری و تمارض در كار، كاهش عملكرد شغلی و افزایش غیبت‌ها عنوان کرد.

وی، شخص و سازمان و اجتماع را از عوامل تعیین كننده برای جلوگیری از فرسودگی شغلی دانست و تأكید كرد : شخص می بایست با شناخت ریشه های مشكل و ارزیابی صحیح در حل این مشكل كوشا باشد هم چنین سازمان با برنامه های كمك به كارمند مانند مشاوره و سرویس های روانشناسی و آموزش های مدیریت استرس در رفع این مشكل برآید و بالاخره اینكه اجتماع نیز با ایجاد محیط های حمایتی می بایست در مسیر حل این مشكل برآید .

میرآقایی با تأكید بر نقش مدیران سازمان در كاهش فرسودگی شغلی بیان کرد: همراهی با همكاران دچار فرسودگی شغلی ، پرداخت پاداش و قدردانی به موقع از آنان و نیز ایجاد فضای اعتماد در محیط كار نقشی موثر و تعیین كننده در كاهش و برطرف كردن مشكلات فرسودگی شغلی خواهد داشت . 

وی در پایان از  برگزاری کارگاهی با عنوان مقابله با استرس  خبر داد و گفت: این کارگاه به زودی در آسایشگاه خیریه کهریزک  با هدف آموزش مقابله با استرس ، برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 156]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن