تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه پرهيز از حرامها است همچنانكه شخص از خوردنى و نوشيدنى پرهيز مى‏كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821046935




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از انقراض این حیوانات خوشحال هستیم! -


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
از انقراض این حیوانات خوشحال هستیم!

حیوان


شناسهٔ خبر: 2456196 دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸
مجله مهر > گزارش ویژه

امروزه جانوران ترسناکی وجود دارند، از عنکبوت گرفته تا قلاب ماهی‌های اعماق اقیانوس که به کابوس تبدیل شده اند؛ اما اگر به زمان ماقبل تاریخ نگاه کنیم، در آن دوران حیوانات وحشت‌آور بسیار بیشتر بودند. مجله مهر - کیوان ابراهیمی: نگاهی به این 9 حیوان وحشتناک بیندازید، حیواناتی که هرگز دوست ندارید با آنها روبرو شوید.سارکوسوکوسترجمه اسم آن "کروکودیل جسدی" است، زیرا از اجساد انسان ها تغذیه می‌کرده است. این جانور که جد کروکودیل است، دو برابر کروکودیل‌های امروزی قد و 8 برابر آنها وزن داشت. پوزه وحشتناک او سه چهارم جمجمه‌اش را اشغال میکرد و در فک بالایی 35 و در پایینی 31 دندان داشت. آنقدر ترسناک بود که میتوانست برای همیشه از یادگیری شنا بازتان دارد!
حیوان
مگاتریوماین جانور یک پستادار بامزه و تنبل نبوده، بلکه همانند فیل‌های امروزی، 20 فوت قد و 4 تن وزن داشته است. برخی میگویند مثل آیندگان‌اش گیاهخوار بوده است، برخی هم بخاطر داشتن چنگال‌های تیز و ساعدهای بلند، او را گوشتخوار میدانند.
حیوان
ژاکلوپتروساین بندپای عظیم الجثه که عقرب دریایی نامیده شده، 2.5 متر طول و آرواره‌ای قلاب شکل داشت. این جانور به عنوان بزرگترین بندپا با آنتروپلورا رقابت میکرد.
حیوان
دانکلوستئوساین ماهی ماقبل تاریخ آرواره‌ای تیغ‌دار و منقار شکل از استیل داشته و یکی از بزرگترین ماهی‌های زره پوش بوده است (با 10متر قد و 3.6 تن وزن). این جانور لیاقت کسب عنوان یکی از وحشی ترین مخلوقات تاریخ را دارد.
حیوان
اپیدندروزاروساین مارمولک درختی که هم اندازه یک گنجشک بوده، از قلاب‌هایش جهت درآوردن حشرات از پوست درختان استفاده میکرده است. شواهدی در دست هست که این خزنده از نظر شباهت به پرندگان، نزدیکتر از آرکئوپتریکس بوده است.
حیوان
لیوپلئورودوناین موجود دریایی که از ماهی و سایر نرم‌تنان تغذیه میکرده، 20 تا 35 متر طول و 25 تن وزن داشته است. نام‌اش به معنی "دارای دندان های صاف" بوده و 4 باله داشته که حرکت‌اش را تسریع میکرده اند. گفته میشود جمجمه بزرگی داشته که به او برای تشخیص بوها در اقیانوس کمک میکرده است.
حیوان
هالوسیژنیااین موجود که بعنوان کرم لخته پا شناخته شده، ترکیب کرم وخارپشت بنظر میرسد. شاخک‌های حساس‌اش که با آن‌ها راه میرفته دارای قلاب‌های کوچکی بودند که برای تغذیه او را کمک میکردند و خارهای پشتی هم از او محافظت مینمودند.
حیوان
هلیکورپینمواجهه با این ماهی شبیهِ بازی با یک یویو پوشیده از تیغه است! این کوسه دارای یک حلقه دندانی بود که هنوز عملکرد آن ناشناخته است. واقعا که طبیعت شوخ است!
حیوان
پترودوسترواین پرنده که 4بال 4 فوتی دارد، با 5-10 پوند وزن، نزدیک‌ترین خویشاوند فلامینگو است. دندان های مسواکی شکل‌اش جهت فیلتر کردن پلانکتون و سایر موجودات ریز کاربر داشته است.
حیوان
آیا از این که این موجودات وحشتناک دیگر در زمین نیستند خوشحال نیستید؟! انقراض هر حیوانی مایه تاسف هست اما شاید بتوان گفت انقراض این حیوان های ترسناک و خطرناک از جنبه‌ای اتفاقی مثبت بوده است! البته با روند عجیب خانگی کردن حیوانات وحشی در کشورمان، طی سال‌های اخیر، هیچ بعید نبود که در صورت عدم انقراض جانوران فوق، اکنون آن‌ها را در خانه برخی هموطنان مشاهده می‌کردیم!  









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن