تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803751646




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهدای کرمانشاه – 61 آخرین معرکه عشقی که در عملیات عاشورا برپا شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: شهدای کرمانشاه – 61
آخرین معرکه عشقی که در عملیات عاشورا برپا شد
شهید محمدرضا ارجمندنیا از شهدای گرانقدر دوران دفاع مقدس است که آخرین معرکه عشق را در عملیات عاشورا برپا کرد و به درجه رفیع شهادت نائل شد.

خبرگزاری فارس: آخرین معرکه عشقی که در عملیات عاشورا برپا شد



به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، شهید محمدرضا ارجمندنیا در سال 1341 در یک خانواده دینی و مذهبی دیده به جهان گشود و از همان دوران کودکی با شرکت در کلاس‌های قرآنی بسیاری از مسائل دینی را فراگرفته و آنها را به دوستان و آشنایان خود تعلیم می‌داد.
این شهید والامقام دوران نوجوانی خود را با حضور در کلاس‌های قرآن و احکام دینی سپری کرد و در زمان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در فعالیت‌های مختلف ضد رژیم شرکتی فعال داشت و به همراه دوستانش تلاش‌های فراوانی را در زمینه پخش اعلامیه‌ها و نوارهای امام خمینی‌(ره) انجام می‌داد.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی شهید ارجمندنیا به عضویت کمیته انقلاب اسلامی درآمد و در آنجا نیز خدمات شایانی را در راستای کمک به اهداف عالی انقلاب از خود به یادگار گذاشت پس از مدتی که از خدمتش در کمیته انقلاب می‌گذشت وارد حوزه علمیه قم شد و به فراگرفتن علوم دینی و حوزوی مشغول شد. این شهید بزرگوار علوم حوزوی را با موفقیت در حوزه علمیه قم به پایان رساند و پس از آن به خدمت مقدس سربازی رفت و در زمان خدمتش کارهای بسیار مهمی به وی سپرده می‌شد پس از آن نیز با حضور در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل در راه دفاع از خاک پاک میهن اسلامی رشادت‌های فراوانی را از خود نشان داد.
حضور شهید ارجمندنیا به‌عنوان امام جماعت رزمندگان در سنگرهای دفاع مقدس موجب شده بود نماز جماعت به طرز باشکوهی برگزار شود و در محورهای عملیاتی که قرار داشت همواره موجبات آرامش و دل‌گرمی رزمندگان را فراهم می‌کرد.
سرانجام این شهید والامقام پس از انجام مسئولیت‌های مهم و حساس در دوران هشت سال دفاع مقدس در سال 1363 در عملیات عاشورا به درجه رفیع شهادت رسید.
در وصیت‌نامه این شهید بزرگوار آمده است: برادران دینی ما باید دست‌گیری از ظالمان را سرلوحه کار خود قرار دهند و با تمام قدرت دست ابرقدرت‌ها و ظالمان را بر مسلمانان کوتاه کنند و امروز که روز مبارزه علیه دشمن فرار رسیده به سوی جبهه‌ها و سنگرهای حق علیه باطل بشتابید و اسلام را از دست قارون صفتانی که به شکل کعب‌ا‌لاحبار در آمده‌اند نجات دهید.
وی می‌نویسد: رهبریت، مرجعیت و نیابت از واسطه فیض خداوند «امام عصر (عج)» امروز در دست‌های الهی امام امت است که از حیث معرفت و در معرکه‌های جهاد، علم و تقوی گوی سبقت را از دیگران ربوده‌اند و در صحنه عمل برتری خویش را اثبات کرده‌اند و امید و نور دیده پیروان و مقلدان هستند.
 این شهید والامقام در ادامه  وصیت‌نامه خویش به دوستان طلبه و روحانی سفارش می‌کند که شما لوایی بر دست و قبایی بر تن دارید که روزگاری ائمه اطهار(ع) آن را بنا نهاده‌اند و در اختیار داشته‌اند و حق اجتهاد و تفقه از آنها بر شما تفویض گردیده، پس آن‌طور که شایسته است و خود نیز بهتر می‌دانید با دو جناح علم و عمل طریق ائمه اثنی‌عشر را بپیمایید و در این مسیر پر خطر صبر کنید که خدا با صابران است.
یکی از هم‌رزمان این شهید در خاطرات خود آورده است: عطوفت و مهربانی شهید ارجمندنیا در بین هم‌رزمانش مشهود بوده و این شهید حتی در برخی از مواقع کارهای شخصی دوستانش را بدون اینکه آنان اطلاع داشته باشند انجام می‌داد و هرگاه از انجام عملیاتی اطلاع پیدا می‌کرد نخستین فردی بود که اعلام آمادگی می‌کرد.
مادر این شهید والامقام در خاطرات خود می‌نویسد: پسرم از دوران کودکی در کنار فراگیری قرآن و علوم دینی به‌همراه دوستان وهم‌کلاسی‌هایش فعالیت‌های بسیاری را علیه رژیم پهلوی انجام می‌داد و در اوایل انقلاب به‌صورت شبانه فعالیت داشت و ما هم از آن اطلاعی نداشتیم و بر اساس گفته‌های دوستانش بیشتر اعلامیه‌ها و نوارهای امام از منزل ما پخش شده و بیشتر فعالیت‌هایش بر ما پوشیده بود. پدر این شهید بزرگوار می‌افزاید: در زمان جنگ تحمیلی شهید حضوری فعال در عملیات‌ها داشت زمانی که به جبهه جوب برای مبارزه با دشمن رفته بود خبر آوردند که عده‌ای از رزمندگان مجروح شده‌اند و من برادرش را برای پیدا کردن محمدرضا فرستادم، اما نتوانست او را پیدا کند، زیرا او به دوستانش سفارش کرده بود که پیکرش را برنگردانند چرا که می‌خواهد مفقود بماند.
انتهای پیام/2700/و30

93/10/15 - 08:50





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن