تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رمضان ماهى است كه ابتدايش رحمت است و ميانه‏اش مغفرت و پايانش آزادى از آتش جهنم. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803752988




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهدای کرمانشاه ـ 60/ پرواز در 21 رمضان میدان مین آخرین محراب شهید امیری


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: شهدای کرمانشاه ـ 60/ پرواز در 21 رمضان
میدان مین آخرین محراب شهید امیری
شهید محمدرضا امیری از شهدای والامقام دوران دفاع مقدس است که در روز شهادت حضرت علی(ع) و بر اثر انفجار مین دعوت حق را لبیک گفت.

خبرگزاری فارس: میدان مین آخرین محراب شهید امیری



به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، شهید محمدرضا امیری در سال 1343 در یک خانواده متدین و متعهد در شهر کرمانشاه به دنیا آمد و دوران تحصیل خود را در این شهر گذراند و در سال 1357 با شروع انقلاب اسلامی ایران با وجود سن کم در تمام تظاهرات و فعالیت‌های انقلابی علیه رژیم پهلوی نقش به‌سزایی داشت. این شهید والامقام در مدرسه نسبت به آگاهی دانش‌آموزان در راستای تظاهرات علیه حکومت فعال بود و با پیروزی شکوهمند انقلاب نیز فعالیت‌های وی دامنه گسترده‌تری پیدا کرد.
وی با همکاری در پایگاه مسجد موسی‌بن‌جعفر(ع)، گشت‌های شبانه و دفتر تبلیغات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مسئول چادری تبلیغات و فروش کتاب‌های مذهبی و انقلابی در یکی از مراکز شهر کرمانشاه شد و با توجه به اینکه این اقدام وی منافقان را بسیار خشمگین کرده بود به فعالیت خود ادامه داد تا جایی که محل کتاب‌فروشی این شهید والامقام توسط این گروه کوردل به آتش کشیده شد.
شهید امیری با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در سال 59، با توجه به اینکه علاقه شدیدی به بسیج و نبرد با دشمن بعثی داشت در سال 60 رسماً به عضویت بسیج سپاه پاسداران درآمد و پس از گذراندن آموزش‌های لازم در اواخر پاییز سال 60 روانه منطقه جنگی نوسود شد و در جبهه‌های حق علیه باطل به مبارزه با دشمن پرداخت.
وی مدت 6 ماه را در آن منطقه سپری کرد که طی این مدت بسیار کم به مرخصی می‌آمد و پس از اتمام مأموریت به کرمانشاه بازگشت و بلافاصله مأمور حفاظت از برق توانیر این شهر به‌مدت یک‌ماه شد و پس از آن داوطلبانه عازم منطقه عملیاتی قصرشیرین و سپس روانه منطقه گیلان‌غرب شد که پس از انجام رشادت‌های فراوانی در این منطقه بیستم تیرماه سال 61 مصادف با 21 رمضان روز شهادت حضرت علی‌(ع) بر اثر انفجار مین به نهایت آرزوی خود رسید و شربت شهادت را نوشید.
این شهید والامقام در وصیت‌نامه خود آورده است: مؤمنان باید آگاه باشند اسلام یگانه دینی است که می‌تواند کارساز باشد بر همه ملت ایران اسلامی واجب است که پشتیبان نظام و جمهوری اسلامی باشند و رزمندگان اسلام را در جبهه‌های حق علیه باطل تنها نگذارند و اخلاص در عمل و اطاعت از دستورات پیر جماران را سرلوحه کار‌های خود قرار داده و هر چه بیشتر در راه اجرای فرامین امام و برقراری و پایداری اسلام تلاش کنند.
وی می‌نویسد: خداوند انسان را خلق کرده که به مقام تکامل برسد من اگر شهید شوم به نهایت آرزوهایم رسیده‌ام، زیرا پروردگار عالمیان بهترین خریدار خون شهیدان بوده و شهادت به خدا رسیدن و در خدا گم شدن و دست‌یابی به آسایش و رفاه است.
این شهید بزرگوار در وصیت‌نامه خود همگان را به رعایت تقوا دعوت می‌کند و خواستار گوش به فرمان بودن امام، روحانیت و دوری از شیطان و قدم نهادن در صراط مستقیم است و از مومنان می‌خواهد هیچ‌گاه خدا، ائمه اطهار(ع) و ولایت‌فقیه را فراموش نکنند.
هم‌رزم شهید امیری درباره خصوصیات اخلاقی وی می‌نویسد: سخاوت و اخلاق خوش از جمله فضائل این شهید والامقام بود که در بین رزمندگان نیز مشهود بود از طرفی دیگر از خودگذشتگی‌های شهید امیری در مقابل دشمنان نیز رزمندگان را شگفت‌زده کرده بود و از معدود افرادی بود که در مواقع کمبود غذا سهم خود را در بین دوستان و همرزمانش تقسیم می‌کرد.
مادر این شهید والامقام می‌گوید: پسرم قبل از شهادتش خانواده را برای پذیرش این قضیه آماده کرده بود و شهادت را یک امر عادی تلقی می‌کرد و هیچ‌گاه خود را وابسته به امور دنیوی نکرد و بیشتر درآمد خود را به افراد مستحق و دوستان کم‌بضاعت می‌داد و در رعایت کردن مسائل شرعی و دینی دقت فراوان داشت. همواره جبهه رفتن را برای خود یک وظیفه و ادای دین به قرآن، نظام جمهوری اسلامی و امام می‌دانست.
انتهای پیام/2700/ع30

93/10/10 - 15:39





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن