تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بى نيازى و عزّت به هر طرف مى گردند و چون به جايگاه توكل دست يافتند در آنجا قرار مى گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802711329




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بودجه امسال براساس اقتصاد مقاومتی بسته نشده است


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


رحمانی در نشست خبری؛
بودجه امسال براساس" اقتصاد مقاومتی" بسته نشده است
رئیس کمیسیون صنایع مجلس فضای حاکم بر کشور پس از استقرار دولت یازدهم را از جهت کاهش تنش‌ها مثبت ارزیابی کرد و گفت: بودجه امسال براساس اقتصاد مقاومتی بسته نشده است.




به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، رضا رحمانی رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه) در نشست خبری خود از کاهش قیمت نفت به عنوان فرصتی برای گسترش منابع درآمدی غیرنفتی  کشور یاد کرد و اظهار داشت: البته تا سخن از منابع غیرنفتی می‌شود، فوراً ذهن همه به دنبال اخذ مالیات از تولیدکنندگان می‌رود، در حالی که باید به سراغ آنها که مالیات نمی‌دهند برویم و منابع جدید دیگر خلق کنیم.

وی با اشاره به اینکه بودجه امسال واجد نکات منفی و مثبت گوناگون است از عدم تطابق آن با اقتصاد مقاومتی سخن گفت و در مورد کاهش منبع درآمدی نفت که در بودجه پیش‌بینی شده است، افزود: جبران این کاهش خیلی دشوار نیست و می‌توان با اصلاح بعضی تصمیمات و کاهش هزینه‌های غیر ضرور این کاهش بهای نفت را جبران کرد.

رحمانی با تأکید بر ضرورت تخصیص درست منابع به ویژه اعطای درآمد حاصل از هدفمندی یارانه‌ها به بخش تولید به جای یارانه دادن به پولدارها خاطرنشان کرد: تا به امروز نه در دولت قبل و نه دولت فعلی، منبع هدفمندی یارانه‌ها مبلغی صرف صنعت و معدن نشده است، اما به این علت که شعار دولت یازدهم رونق تولید بوده و معاون اول رئیس جمهور نیز خود به حوزه تولید و صنعت تسلط دارد ما از این دولت انتظار ویژه‌ای داریم.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی همچنین بیان داشت: تولید کشور از جانب سرمایه در گردش در رنج است و بارها تأکید کرده‌ایم که سرمایه در گردش برای تولید به مثابه آب برای مزرعه است.

وی با اشاره به اینکه در شرایط حاضر و برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی راهبرد کلان باید حمایت از تولید ملی باشد و سیاست‌های دیگر نیز باید با آن هماهنگ بشوند، گفت: به ویژه با تفاوتی که اخیراً در بهای نفت ایجاد شد و سقوط آزاد قیمت آن، مبلغ 71 هزار میلیارد تومان که دولت برای تحقق از درآمد محل نفت پیش بینی کرده است، باید مورد بررسی قرار گرفته تا ببینیم چه قدر مسائل بانکی و مالی لایحه امسال با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی منطبق است.

رحمانی از عزم مجلس برای گفت‌وگو و تفاهم با دولت به منظور مبنا قراردادن تولید سخن گفت و با تأکید بر اینکه محوریت دانش و رهایی از وابستگی به نفت که از محورهای اقتصاد مقاومتی هستند باید در بودجه خود را نشان دهند، خاطرنشان کرد: در مورد استفاده از ظرفیت معادن در بودجه امسال مانند سال‌های قبل تحول خاصی نمی‌بینیم و این در حالی است که ما قانون معادن داریم که مادر محسوب می‌شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با استناد به یک ماده قانونی که باید از حقوق مالکانه دولت از معادن 65 درصد به وزارت صنعت داده شود، ادامه داد: سال‌های گذشته این مقدار زیر 10 درصد بود و امسال به 20 درصد رسیده است و به‌ هر حال 65 درصد تحقق نیافته است.

وی با یادآوری بند دیگری از قانون معادن در مورد اختصاص 15 درصد از حقوق مالکانه دولت به منطقه‌ای که معدن در آن قرار گرفته است، بیان داشت: امسال این مبلغ که مربوط به هزینه شدن در زیرساختهای منطقه است به 3 درصد رسیده است و اگر هر سال 15 درصد قانونی هزینه می‌شد، وضع ما امروز متفاوت می‌شد.

رحمانی با اشاره به توقع مجلس از دولت برای استفاده از سایر منابع در تأمین بودجه تصریح کرد: معدن قابلیت آن را دارد که از درآمدهای نفتی در آن سرمایه‌گذاری شده و سالهای بعد از ارزش افزوده آن بهره ببریم.

وی از گازرسانی به 450 شهرک صنعتی از میان 930 شهرک صنعتی موجود در کشور خبر داد و با اشاره به اینکه مبالغ اختصاص شده برای تأمین برق، اینترنت و دیگر امکانات این شهرک‌ها در بودجه امسال نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است، اضافه کرد: در بودجه امسال صندوق ضمانت صادرات را به میزان 200 میلیون دلار افزایش داده‌اند و به میزان 100 میلیون دلار نیز برای توسعه صنایع الکترونیکی، معدنی و سرمایه‌گذاری‌های کوچک اختصاص داده شده است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به پیش‌بینی درآمد اندک برای ایمیدرو بیان داشت: هر سال بانک صنعت و معدن 3 میلیارد دلار به واحدهای صنعتی اعطا می‌کرد که امسال به طور کلی در بودجه حذف شده است.

وی از نصف شدن سهم تولید از محل درآمدهای حاصل از هدفمندی یارانه‌ها در بودجه امسال سخن گفت و با اشاره به اینکه این رقم در سال گذشته 10 هزار میلیارد تومان و امسال 5 هزار و 300 میلیارد تومان است، اظهارداشت: انتظار این بود که یارانه ثروتمندان حذف شود نه اینکه سهم تولید کاهش یابد.

رحمانی با تأکید بر این نکته که تولید بیشترین آسیب را از جانب هدفمندی یارانه‌ها دیده است، گفت: یک زمان انرژی ارزان قیمت مزیت تولید در کشور ما بود اما باید راهکارهای اجرایی برای تداوم آن اندیشیده می‌شد.

وی از تداوم 10 درصد سهم صندوق توسعه ملی با عنوان یک نکته مثبت در لایحه بودجه سال 94 یاد کرد و افزود:  امسال بهترین و تاریخی‌ترین فرصت را برای تحقق اقتصاد مقاومتی آن داریم و رهبر معظم انقلاب نیز با آینده‌نگری این سیاست‌ها را امسال ابلاغ کردند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به سهم 20 درصدی تولید از محل هدفمندسازی یارانه‌ها در سال گذشته به‌رغم قانون 30 درصدی آن خاطرنشان کرد: امسال دولت 10 درصد از این منبع به تولید اختصاص داده است و من از رسانه‌ها تقاضا دارم فضایی ایجاد کنند تا کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی برای ما به یک فرصت تبدیل شود.

وی با اشاره به تقلیل بودجه فرش کشور به نصف، اضافه کرد: در بودجه امسال موضوع صادرات بسیار ضعیف دیده شده است و من از دولت می‌خواهم که این منابع بدون نفت را به حوزه‌های صنعت، معدن، فرش و غیره اختصاص داده و یکسال دیگر نتیجه آن را ببیند، چراکه این حوزه‌ها همواره باید در محوریت قرار گیرد.

رحمانی در پاسخ به سوالی فضای حاکم بر کشور پس از استقرار دولت یازدهم را از جهت کاهش تنش‌ها مثبت ارزیابی کرد و گفت: البته در مورد صادرات برخی کالاها کاهش داشته‌ایم و دولت باید در سیاستهای خود تجدیدنظر کند، به عنوان مثال تحولات سوریه و عراق فرصتی برای صادرات برای ما ایجاد کرد اما ما به آن توجه نکرده‌ایم.

فارس: وی با یادآوری ممنوع شدن صادرات از سوی دولت قبل یادآور شد: هم‌اکنون این ضربه را به صادرات کشور نداریم اما باید حمایت‌ها از صادرات افزایش یابد./110
 



۱۴/۱۰/۱۳۹۳ - ۲۳:۱۴




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن