تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803650703




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نباید به دلارهای نفتی دل ببندیم / رقابت ناسالمی بین تولید کنندگان در بازار وجود دارد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: مدیر عامل یک شرکت صنعتی شوینده:
نباید به دلارهای نفتی دل ببندیم / رقابت ناسالمی بین تولید کنندگان در بازار وجود دارد
مدیر عامل یک شرکت صنعتی شوینده گفت: هم اکنون رقابت ناسالمی میان تولید کنندگان،‌ عرضه‌کنندگان و صادر کنندگان صنایع شوینده در بازار کشور وجود دارد که مرتبا قیمت‌ها را با نوسان مواجه می‌کنند.


به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران هوشمند بالازاده امروز در نشست خبری با بیان اینکه توجه عمیق به بحث صادرات از سال‌ها قبل پیش بینی شده بود اظهار داشت: سال‌های سختی را در حوزه ارز تجربه کردیم که سال گذشته با تلاطم ارزی بسیار زیادی مواجه بودیم.

وی افزود: خبرهایی از بروز آرامش در بازار ارز به گوش می‌رسد اما در واقع میل ارز به افزایش قیمت است به گونه‌ای که ارز پیش‌بینی شده اتاق بین 2850 تا 2900 تومان است.

مدیرعامل گروه پاکسان تصریح کرد: از طرفی پایین آمدن نرخ نفت و مضاعف شدن کاهش مقادیر صادرات ما در واقع این مسئله نشان می‌دهد که دیگر نباید به دلارهای نفتی دل ببندیم بلکه باید به داشته‌های خود اکتفا کنیم.

بالازاده با تاکید بر اینکه در یکی دو سال گذشته شرایط صادراتی قدری روان‌تر شده است، گفت: قیمت محصولات ما در قیاس قیمت رقبای خارجی در منطقه مناسب‌تر است.
 
وی افزود: عمده گرفتاری ما کشورها هدف، تصمیمات غیر قابل تداومی بود که در حوزه صادرات احساس می‌شود و تا حدودی مسائل مربوط به گمرکات و ثبات قوانین ما را با مشکل مواجه کرده بود که البته هم اکنون این مسائل تا حدود زیادی مرتفع شده است.

وی اظهار داشت: هم اکنون تفاهم‌نامه و توافقات کلانی که در سطح دولت‌ها با کشورهای همسایه امضا می‌شود می‌تواند زمینه صادرات را روان‌تر کند.

وی به یکی دیگر از مشکلات این صنایع در بازار اشاره کرد و گفت: در کشور با شرایط رقابتی شدید مواجه هستیم.

وی افزود: در واقع ظرفیت‌هایی که در حوزه صنعت شوینده در کشور وجود دارد در حدود 4 میلیون تن است که تولید موجود به یک میلیون و دویست تا سیصد هزار تن می‌رسد. در واقع می‌توان گفت رقابت ناسالمی میان تولید کننده، عرضه‌کننده و صادر کننده داخلی وجود دارد که مرتبا با قیمت بازی‌های نامناسبی می‌کنند که این مسئله نه تنها خود آن‌ها را متضرر می‌کند بلکه بازار را با مشکل مواجه می‌کنند.
 
وی افزود: با توجه به ضرورت تامین گردش مالی و ظرفیت واحدها، ممکن است محصولات تولیدی از نظر کیفی آسیب ببنند که البته در حال حاضر بعضا این اتفاق افتاده است.

این فعال حوزه صنایع شوینده با بیان اینکه هم اکنون بیش از یک سوم ظرفیت‌های واحدهای تولیدی فعال است اظهار داشت: 6-7 بازیگر عمده در صنعت شوینده داریم و تعدادی واحد کوچک که در مجموع ظرفیت 4 میلیون تنی را فراهم کرده‌اند در حالی که در کشور چنین بازار برای این میزان ظرفیت وجود ندارد. 

بالازاده در ادامه با بیان اینکه افزایش هزینه‌های تولید اجتناب‌ناپذیر است گفت: بیش از یک و نیم سال است که در حوزه پودر تعدیل قیمتی اتفاق نیافتاده بلکه فزونی هزینه‌ها داشتیم در حال حاضر از چرخه اقتصادی برخوردار باشند.

وی ادامه داد: اگر هم سر پا ایستاده‌اند در واقع هم افزایی دیگر تولیدشان به کمکشان آمده. 

وی در خصوص تغییرات قیمت در محصولات مجموعه پاکسان گفت: ما در پی افزایش قیمت نیستیم و در آینده نزدیک تغییری در قیمتها نخواهیم داشت علیرغم وجود در حوزه پودر می‌توانیم صرفه اقتصادی در حوزه تولیداتمان داشته باشیم.
 
وی یادآور شد: به طور کلی اساس قیمتها تحت کنترل سازمان حمایت و انجمن صنفی صنایع شوینده است و ما در چهار چوب نرخهای مصوب محصولات را عرضه کردیم که البته قیمتهای در صنعت ما همچون صنایع دیگر به صورت سرکشی نبوده و در واقع کمترین چالش را داشتیم.

مدیر عامل گروه پاکسان با بیان اینکه قیمتها در برخی موارد همچون پودر نیازمند تجدید نظر است تصریح کرد: پارگی از بازیگران بزرگ که عمده تولیداتشان در پودر متمرکز است شرایط خوبی ندارند و در صورت تداوم شرایط فعلی واحدهای کوچک تعطیل شده و واحدهای بزرگ نیز به ضرردهی می‌رسند که البته هم اکنون ضرر و زیان در واحدها به وفور دیده می‌شود به گفته وی در صنعت شوینده تقلیل قیمت نخواهیم داشت. 

وی بیان کرد: میل دلار و ارز به افزایش است و با توجه به اینکه در آستانه شب عید هستیم و همچنین افزایش هزینه‌های سربار و دستمزد را خواهیم داشت  به نظر می‌رسد چرخه عدم کاهش قیمت تشدید شود. 

بالازاده در خصوص این که دلیل ارایه تخفیف برای برخی‌ از محصولات صنایع شوینده چیست اظهار داشت: این مسئله نشان  می‌دهد رقابت خوبی وجود ندارد و صنعتگری که نیاز به نقدینگی دارد و محصولاتش در انبار مانده ممکن است این مسئله را بپذیرد که ارایه تخفیف در کوتاه مدت مشکلش را حل می‌کند اما واقعیت این است که این موضوع صرفه اقتصادی ندارد و هرگز نمی‌تواند به نفع تولید کننده باشد.

این فعالی صنایع شوینده در ادامه با بیان که از منظر تکنولوژی و کیفیت محصولات اساسا اختلافات معنی‌داری با تولید‌ات دیگر کشورها همچون ترکیه و حتی اروپا نداریم گفت: کما این که برخی از برندهای معتبر خارجی علاقمند به تولید و سرمایه‌گذاریهای موجود در کشور هستند.

وی ادامه داد: به صورت مستمر در حال مذاکره با طرفهای خارجی از کشورهای اروپای غربی هستیم که نتایج مذاکرات در آینده رسانه‌ای خواهد شد که البته محدودیت ارتباطات تجاری ما با آنها خیلی هم جدی نیست.

بالازاده همچنین بیان کرد: 50 درصد از مواد اولیه از یک صنعت شوینده در داخل کشور قابل تامین است.

وی به صادرات مجموعه پاکسان اشاره کرد و گفت: سال گذشته 45 هزار تن انواع پودر و ده هزار تن از باقی محصولات صادر کردیم که البته لازم است بگویم بروز تلاطمهای مرزی در افغانستان و عراق صادرات را با مشکل مواجه نکرد و به ویژه اینکه تلاطم در عراق به خصوص در بخش کردستان که از جدیترین مشتریان ما هستند برطرف شده است.

وی ادامه داد: به واسطه حجم تولیدات و عرضه محصول سال مالی منتهی به آذر ماه، نزدیک به 20 درصد سهم بازار را در حدود نزدیک به 230 هزار تن محصول به دست آوردیم که برای سال مالی پیش رو (2015) این میزان به دویست و هشتاد هزار تن خواهیم رساند.

بالازاده تصریح کرد: در سالی که گذشت بیش از 50 هزار تن به حدود 13 کشور محصولات مختلف صادر کردیم که در این راستا حدود 26 میلیون دلار ارز آوری داشتیم که امیدواریم در برنامه‌ 2018 این میزان دو برابر شود تا از هزینه‌های دولتی و مشابه خارج شویم.

به گفته مدیر عامل پاکسان این مجموعه از حدود 9 شرکت با خانواده شاغلین مستقیم 1800 نفر و 20 مجموعه برند اقدام به تولید و عرضه 300 نوع کالا می‌کند.

انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن