تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو صفت است كه در منافق جمع نگردد: سيرت نيكو و د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818796103




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم نياز به داشتن نظام تامين مالي/ افزايش ضريب فزاينده از شاخصه هاي توسعه مالي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ دي ۱۳۹۳ (۱۲:۰ب.ظ)
طيب نيا تاکيد کرد: لزوم نياز به داشتن نظام تامين مالي/ افزايش ضريب فزاينده از شاخصه هاي توسعه مالي افزايش ضريب فزآينده که از عوامل درون‌زاي اقتصاد است از شاخصه هاي توسعه مالي است، به طوري که اين افزايش تنها از فعاليت‌هاي اقتصادي ناشي شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، علي طيب نيا در نشست توسعه نظام مالي در اولين کنفرانس اقتصاد ايران با اشاره به بهبود زندگي و معيشت مردم اظهار داشت: مقابله با فقر و ارتقاي موقعيت ايران در جهان از جمله اهداف انقلاب اسلامي بوده و لذا بدون دستيابي به رشد مثبت اقتصادي اين مورد امکان‌پذير نيست.
وي ادامه داد: مهم‌ترين هدف اصلي دولت همان‌طور که رئيس جمهور نيز اشاره داشت دستيابي به نرخ رشد اقتصادي پايدار است، نرخ رشدي که در طي پس از انقلاب شاهد بوديم باعث افزايش رفاه، بهبود و اشتغال جوانان شده بايد مبتني بر فضاي رشد بهره‌برداي مي‌بود تا رشد نوسانات قيمت نفت نتواند بر اين شاخص‌ها اثرگذار باشد و اقتصاد کشور را تهديد کند.
وي افزود: داشتن نظام تأمين مالي يکي از نيازهاي اساسي کشور است، اين نظام بايد بتواند پس‌اندازهاي خود را به همراه منابع داخلي و خارجي جمع‌آوري کند و آن را در مسير رشد و توليد قرار دهد.
وزير امور اقتصاد و دارايي درباره تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي گفت: نظام مالي کشور همواره بايد بتواند پس‌اندازهاي مردم را به همراه منابع داخلي وخارجي در راستاي مسير رشد اقتصاد کشور بهره گيرد. اما نظام مالي همواره با مشکلاتي مواجه بوده و هم اکنون اين مشکلات افزايش يافته و امروز تبديل به معضلي اساسي براي رشد پايدار اقتصادي کشور شده است.
طيب نيا با اشاره به تأثير نقدينگي نيز تاکيد کرد: نقدينگي تأثير مثبتي روي تورم دارد اما از سوي ديگر فعالان اقتصادي بزرگ‌ترين مشکل خود را کمبود نقدينگي اعلام مي‌کنند اما مشکل از آنجا ناشي مي‌شود که افزايش حجم پول به شکل برون‌زا و تحت تأثير پايه پولي است.
وزير امور اقتصاد و دارايي درباره افزايش ضريب فزآينده نيز گفت: با توجه به آنکه در سالهاي اخير شاهد افزايش ضريب فزآينده بوده‌ايم که اين از عوامل درون‌زاي اقتصادي است و از شاخص‌هاي توسعه مالي است به طوري که اين افزايش‌ها ناشي از فعاليت‌هاي اقتصادي است.
وي متذکر شد: نظام بانکي در شرايط کنوني چگونه بايد نقش خود را بدون نياز به عوامل برون‌زا منابع مالي خود را تأمين کند و بنده معتقدم که اگر حجم پول را افزايش دهيم مشکلات توليد حل خواهد شد.
طيب نيا با اشاره به وضعيت مسکن مهر نيز گفت: در قالب اين طرح با توجه به افزايش اعتباري که شاهد بوديم تا کنون نتيجه اي را نديده‌ايم و اين افزايش حجم پول پر قدرت به توليد تاکنون تاثيري نداشته و تنها آثار تورمي را ايجاد کرده است.
وي در خصوص تأمين نياز بنگاه‌ها نيز گفت: راه حل‌هاي مختلفي در خصوص تأمين نياز بنگاه‌ها بايد مطرح شود که نتيجه آن افزايش پايه پولي کشور نباشد و اميدواريم در همايش امروز و فردا بتوانيم به راهکاري قابل قبول دست يابيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن