تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819614295




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کمبود محیط‌بان در جنگلهای نکا |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: کمبود محیط‌بان در جنگلهای نکا
کد خبر: ۴۶۳۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵ - 04 January 2015


مدیر محیط زیست نکا گفت: کمبود محیط‌بان از دغدغه‌های اصلی محیط زیست نکا است.

به گزارش ایسنا، محمد علی طالبی با اشاره به فعالیت 6 محیط بان در 100 هزار هکتار از مراتع و جنگل‌های نکا، خاطرنشان کرد: با توجه به وسعت منطقه با استانداردهای جهانی فاصله زیادی داریم. در حاضر 6 محیط بان به صورت شیفتی در 100 هزار هکتار از مراتع و جنگل‌های شهرستان نکا در حال فعالیت هستند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر شهرستان نکا به حداقل 20 محیط بان نیاز دارد.

طالبی در خصوص احیای پارک ملی هزار جریب نکا گفت: پارک ملی ساری در ارتفاعات کیاسر و پارک ملی هزار جریب نکا با متراژ 24 هزار و 500 هکتار تنها پارک‌های ملی استان مازندران هستند که به عنوان سرمایه های سبز استان شناخته می‌شوند.

رئیس محیط زیست نکا اظهار کرد: پارک ملی هزار جریب نکا ذخیرگاه بسیاری از گونه‌های گیاهی و جانوری نادر و ارزشمندی مانند راسو، روباه، خوک، گرگ، خرگوش، مرال، شوکا، پلنگ و پرندگانی همچون قرقاول خزری، کبک، عقاب، شاهین و درختانی همچون راش، ممرز، سرخ دار و ون است.

وی با بیان اینکه پارک ملی هزار جریب نکا بین دو منطقه با اقلیم خزری و کویری واقع شده است، خاطرنشان کرد: پارک ملی هزار جریب نکا به دلیل اهمیت بالایی که دارد نیازمند حمایت و توجه بیشتری از سوی مسئولین است.

مدیر محیط زیست نکا با بیان اینکه محل دپوی زباله شهری و روستایی نکا در گذشته توسط شهرداری شهرستان خریداری شده است، تصریح کرد: زمین محل دپوی زباله شهرستان در گذشته توسط شهرداری نکا خریداری شده است. در حال حاضر با ایجاد حوضچه‌هایی در این محل از ورود شیرابه به جنگل و مراتع جلوگیری می‌شود.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن