تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مرگ آرى امّا پستى و خوارى هرگز، به اندك ساختن آرى امّا دست سوى اين و آن دراز كردن هرگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802905612




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دام جواهر فروش قلابی برای دختران دم‌بخت |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: دام جواهر فروش قلابی برای دختران دم‌بخت
کد خبر: ۴۶۳۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴ - 04 January 2015




جوان بیکار خود را طلافروش جا می‌زد و با شناسایی دختران دم‌بخت در فضای مجازی وایبر و تانگو، آنها را قربانی نقشه شوم خود می‌کرد.

به گزارش همشهری، اين خواستگار قلابي تيرماه سال‌جاري با شكايت دخترجواني تحت‌تعقيب پليس آگاهي تهران قرار گرفت.

شاكي دختر جواني بود كه با مراجعه به كلانتري 101تجريش به مأموران گفت: چند وقت پيش از طريق وايبر با جواني به نام بهنام جواهري آشنا شدم. او خود را از جواهرفروشان سرشناس تهران معرفي كرد. چندروزي با هم در فضاي مجازي چت مي‌كرديم تا اينكه با من تماس گرفت و مرا به كافي‌شاپي در منطقه الهيه دعوت كرد.

من كه حرف‌هايش را باور كرده بودم به محل قرار رفتم. بهنام در همان جلسه اول با يك دستگاه خودروي مدل بالا به محل قرار آمد و با ابراز علاقه پيشنهاد ازدواج را مطرح كرد. من كه شوكه شده بودم يك روز از او وقت گرفتم تا فكر كنم. روز بعد با هم به رستوراني در منطقه لواسان رفتيم. آن روز متوجه شدم كه گوشي موبايلم به ارزش 2 ميليون و 500هزارتومان گم شده است. خيلي ناراحت شدم.

بهنام مدعي شد دوستاني در مراكز انتظامي و دولتي دارد و مي‌تواند از طريق آنها گوشي موبايل مرا پيدا كند. به اين بهانه خواست كارتن گوشي را در اختيارش قرار دهم. من كه به او اعتماد كرده بودم كارتن گوشي موبايلم را تحويل او دادم اما نمي‌دانستم سارق گوشي‌ام خود بهنام است. او پس از آن ديگر جواب تلفن‌هايم را نداد و آنجا بود كه متوجه شدم فريب خواستگاري را خورده‌ام كه نه‌تنها يك كلاهبردار بلكه سارق گوشي ميليوني‌ام بوده و من فقط يك شماره اعتباري از او دارم.

    سرقت‌هاي سريالي

با اين شكايت گروهي از مأموران پايگاه يكم پليس آگاهي تهران با دستور بازپرس شعبه دهم دادسراي ناحيه يك، رسيدگي به اين پرونده را آغاز كردند. مدت زيادي از اين شكايت نگذشته بود كه كارآگاهان با چند شكايت مشابه ديگر در اين زمينه روبه‌رو شدند؛ شكايت‌هايي كه نشان مي‌داد چند دختر دم‌بخت ديگر از طريق فضاي مجازي وايبر و تانگو با جواهرفروش قلابي آشنا شده‌ و در نهايت گوشي گران‌قيمت‌شان از سوي او به سرقت رفته است.

بررسي‌ها نشان مي‌داد كه مرد كلاهبردار خود را با نام جواهرفروش‌هاي معروف تهران معرفي مي‌كرد تا طعمه‌هايش باور كنند كه او فردي ثروتمند است. او مي‌گفت كه چند جواهرفروشي در نقاط مختلف تهران دارد و براي اجراي نقشه‌هاي شومش به طعمه‌هايش پيشنهاد ازدواج مي‌داد.

    دستگيري

كارآگاهان كه خود را در برابر مجرمي حرفه‌اي مي‌ديدند به چهره‌نگاري متهم پرداختند و در بررسي بانك اطلاعات مجرمان سابقه‌دار موفق به شناسايي وي شدند.

بررسي‌ها نشان مي‌داد كه او شهروز نام دارد و پيش از اين يك‌بار به اتهام ضرب و جرح عمدي با سلاح سرد دستگير و روانه زندان شده است. با اين سرنخ، كارآگاهان موفق به شناسايي مخفيگاه وي در حوالي خيابان دولت شدند تا اينكه سرانجام اواخر آذرماه او را دستگير كردند. مأموران در مخفيگاه وي تعدادي گوشي تلفن همراه و سيم‌كارت كه متعلق به شاكيان بود كشف كردند.

با توجه به مدارك و اموال به‌دست آمده از مخفيگاه خواستگار قلابي، وي چاره‌اي جز اعتراف به سرقت و كلاهبرداري‌هاي سريالي نداشت.

اين پسر جوان كه بيكار است، در بازجويي‌ها گفت: بعد از شناسايي دختران دم‌بخت در وايبر و تانگو خودم را با نام فاميل يكي از جواهرفروشان معتبر معرفي مي‌كردم و با آنها طرح دوستي مي‌ريختم و پيشنهاد ازدواج مي‌دادم. براي اينكه آنها را فريب دهم خودروهاي مدل بالا از دوستان و آشنايانم براي چند ساعت به‌صورت امانت مي‌گرفتم و به محل قرار مي‌رفتم. سپس در فرصتي مناسب بدون اينكه آنها متوجه شوند دست به سرقت گوشي موبايلشان مي‌زدم.

وي ادامه داد: همه آنها گوشي گران‌قيمت داشتند و برخي هم قاب طلا روي گوشيشان گذاشته بودند. بعد از سرقت هم با فريب، كارتن گوشي موبايلشان را مي‌گرفتم و به راحتي موبايل‌هاي سرقتي را با كارتن مي‌فروختم.

سرهنگ كارآگاه رحيم فرزام، رئيس پايگاه يكم پليس آگاهي تهران، با اعلام اين خبر گفت: با توجه به سرقت‌هاي سريالي خواستگار شياد و احتمال افزايش شاكيان، قاضي پرونده مجوز چاپ عكس متهم را صادر كرده است و شاكيان احتمالي مي‌توانند براي شكايت به پايگاه يكم پليس آگاهي تهران مراجعه كنند.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 189]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن