تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه براى زنده كردن حق يك مسلمان، شهادت حقّ بدهد، روز قيامت در حالى آورده مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803222604




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در درس خارج عنوان شد اعتراض رئیس شورای حوزه­‌های علمیه تهران به بازداشت شیخ علی سلمان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در درس خارج عنوان شد
اعتراض رئیس شورای حوزه­‌های علمیه تهران به بازداشت شیخ علی سلمان
آیت‌الله علی‌اکبر رشاد رئیس شورای حوزه­‌های علمیه تهران نسبت به بازداشت شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین اعتراض کرد و خواستار آزادی این شخصیت شیعی شد.

خبرگزاری فارس: اعتراض رئیس شورای حوزه­‌های علمیه تهران به بازداشت شیخ علی سلمان



به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله علی‌اکبر رشاد صبح امروز (شنبه 13 دی) در آغاز درس خارج خود با اشاره به دستگیری شیخ علی سلمان گفت: خبر بازداشت دبیر کل محترم جمعیت الوفاق الاسلامی مایه­ تأسف است؛ او طی بیست سال مبارزه با حاکمیت جور در بحرین نشان داد که یک شخصیت روحانی مسالمت­‌جوست و هرگز قصد آشوب و خشونت‌ورزی ندارد. رئیس شورای حوزه­‌های علمیه تهران افزود: چنین اقدامی با موازین اسلامی و بین‌المللی معارضت دارد و نقض آشکار حقوق شهروندی است؛ شایسته است دولت بحرین بجای برخورد خشونت‌­آمیز با مخالفان و منتقدان خود، به مبارزه­ مسالمت­‌جویانه­ علما، روشنفکران و مردم آن کشور احترام گذاشته، به خواسته‌­های به حق آنان تن در دهد. وی ادامه داد: چنین اقداماتی به بهبود شرائط در آن کشور و آرام شدن معارضان هیچ کمکی نخواهد کرد، بلکه موجب عکس‌العمل­‌های تندتر و وخیم‌­تر شدن اوضاع خواهد شد؛ از این جهت امیدواریم در اسرع وقت نسبت به آزادی این شخصیت روحانی که مورد علاقه­ شدید مردم آن کشور است، اقدام شود. رییس پژوهشگاه فرهنگ واندیشه اسلامی تأکید کرد: این اقدام دولت بحرین احساسات شیعیان جهان را علیه او برمی‌انگیزد، و این عواقب سنگینی برای این رژیم خواهد داشت.

به گزارش فارس، شیخ علی سلمان 7 دی‌ماه جاری بازداشت که این موضوع تاکنون واکنش شخصیت‌های بسیاری از جمله آیت‌الله سیستانی، محمدجواد ظریف و سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد را در پی داشته است.
«علی سلمان احمد» در سال 1965 میلادی، در روستای «البلاد القدیم» دیده به جهان گشود. خانه پدری‌اش بسان دیگر خانه‌های روستا ساده و فقیرانه بود، اما دو چیز هیچ‌گاه از آن بیرون نرفته و حضور آن دو را می توانستی همواره در خانه لمس ‌کنی؛ دو چیزی که غذای قلب و عقل و روح اعضای این خانه را تشکیل می‌داد: «دین و سیاست». او در این باره می‌گوید: از همان دوران کودکی با سیاست و دنیای آن آشنا شدم و بزودی سیاست، به بخشی از وجودم تبدیل شد که نمی‌توانستم از آن جدا شوم.
درباره دوران کودکی و منطقه‌ای که خانه‌ پدری‌اش در آنجا قرار داشت، می‌گوید: «اینکه مشخص نبود، خانه ما تابع کدام بخش روستاست، این فرصت را به من داد تا در آن واحد در چند بخش باشم. در تیم بازی کنم و دو پیروزی به دست آورم و در آن واحد در بیش از یک بخش فعالیت کنم.» او اکنون با این تجربه، همزمان در چند زمین مختلف، توپ می‌زند!
پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، صدای رادیو ایران همیشه در خانه پدری علی، به گوش می‌رسید و در آن فضا بود که شخصیت آرام و محبوب آن کودک شکل گرفت.
در سال 1982 میلادی، شیخ علی سلمان، در رشته ریاضیات، وارد دانشکده ریاض، پایتخت عربستان سعودی می‌شود. در آنجا نیز خوی آرام و میتن و محبوب و مورد احترام خود را از دست نمی‌دهد و هدایت تیم‌های فوتبال دانشکده را تا سال 1985 میلادی برعهده می‌گیرد تا اینکه در این سال، شاهد وقوع آن تحول بزرگ در زندگی‌اش می‌شود. روز یازدهم محرم روستای الدَراز با اعلام ممنوعیت خروج دسته‌های عزاداری در روستا از سوی رژیم آل خلیفه، روستا به محاصره نیروهای امنیتی در می‌آید. پیامدهای چنین تحولاتی سئوالات بسیاری در ذهن او ایجاد می‌کنند. این سؤالات سلمان را واداشتند تا راه تحصیل علوم حوزوی را پیش گیرد و تحصیلات دانشگاهی خود را رها کند. شیخ در این‌باره می‌گوید: برای این که دریابم خدا از من چه می‌خواهد، تصمیم گرفتم، تحصیلاتی را پیش گیرم که مرا به خواست و اراده خدا نزدیک کند، به همین دلیل تصمیم گرفتم، با علما و فقهایی ارتباط پیدا کنم که می‌دانند خدا از من چه چیز را می‌خواهد.
در حوزه نیز خوی و طبع آرام و کم صحبت خود را دارد. در حوزه قم، همه نوع تفکر و اندیشه و دیدگاه وجود دارد. تنوع و گوناگونی عقاید در حوزه اگرچه تا حدود زیادی سازنده بود اما در مواردی که احساس تفرق می کرد، برایش دردآور می شد. اینجاست که شیخ درمی‌یابد، باید خوی آرام و کم صحبت خود را به کناری نهد و برای مصالحه و آشتی دادن‌ها بطور جدی وارد عمل شود.
شیخ سلمان در سال 1992 میلادی پس از آنکه اجازه می‌یابد، به میهن بازمی‌گردد. ابتدا قصد نداشت، اقامتش در بحرین به درازا بکشد بلکه می‌خواست برای ادامه تحصیل دوباره به قم بازگردد اما خواست خدا و روند امور، سرنوشت دیگری را برای وی رقم زده بود. در آن سال شیخ «عیسی قاسم» تصمیم می‌گیرد، به قم سفر کند و همین موجب می‌گردد تا شیخ علی سلمان برای ادای نماز و خطابه در مسجد «الخواجه» و همچنین مسجد جامع «الدراز» به جانشینی شیخ قاسم انتخاب شود.
از آن تاریخ، سکوت، سکون و آرامشی در شیخ سلمان نمی‌بینی؛ تمام وجودش، تحرک و جنب و جوش است. با صدای گیرا و رسایش، بعد از هر نماز و در هر خطبه‌ای، ظلم و بیداد آل خلیفه و آل سعود را فریاد می‌زند. گفتن از سیاست، برای او سخت نیست. چون هم با آن خو گرفته و بزرگ شده و هم سیاست ورزی دینی را راهی برای نزدیکی به باری تعالی می‌بیند.
صدایش پا را از منامه فراتر می‌نهد تا سراسر بحرین را فراگیرد. سپس از بحرین نیز گذر می‌کند تا مظلومیت ملت ستمدیده بحرین را در گوش جهانیان فریاد بزند. انتهای پیام/ک

93/10/13 - 10:34





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن