تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن در گرفتارى صبور است، و منافق در گرفتارى بى تاب.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819512665




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رضایتمندی مردم از عدم ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان برای تهیه ملزومات پزشکی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: رییس سازمان غذا و دارو عنوان کرد
رضایتمندی مردم از عدم ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان برای تهیه ملزومات پزشکی
دکتر دیناروند گفت : با پیشرفت علم و استفاده از فناوری های مدرن نیاز سیستم سلامت به تجهیزات پزشکی بیش از پیش خواهد بود ؛ بسیاری از بیماری هایی که قبلا تشخیص داده نمی شد و درمان نمی شد اکنون با فناوری های جدید قابل تشخیص و درمان هستند و مانمی توانیم این فناوری ها را نادیده بگیریم.


به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا،معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در همایش مدیران و کارشناسان تجهیزات پزشکی کشور  تصریح کرد : تنوع وسیع تجهیزات پزشکی و پیچیدگی و حساسیت آنها همانند داروهای بیولوژیکی رسالت حوزه تجهیزات پزشکی را سنگین نموده است ؛ نقش اداره تجهیزات فقط نظارت نیست و در امر تامین و تدارک تجهیزات و تعمیر و نگهداشت بهینه تجهیزات مدرن پزشکی از دیگر وظایف خطیر این اداره می باشد.


وی ابراز کرد : ما باید توانایی و توان تعمیر و نگهداری دستگاههای پیشرفته را با استفاده از نیروهای متخصص و کارآمد داشته باشیم . نیاز سنجی بیمارستانی در سطوح مختلف ، بیمارستانهای تخصصی ، فوفق تخصصی باید متفاوت باشد و باید با هزینه محدود و ارزیابی دقیق نیازهای تجهیزاتی خود را مرتفع نماییم .


رییس سازمان غذا و دارو کشور تاکید کرد : باتوجه به تنوع محصولات و تجهیزات پزشکی که دارای چندین هزار کد بندی هستند، نظارت بر این محصولات کار بسیار سختی خواهد بود و کنترل کیفیت ، ارزیابی فناوری های به روز و پر تنوع در این حوزه بزرگ از اهمیت بالایی برخوردار است .


دکتر دیناروند با اشاره به نقش تاثیر گذار اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی در برنامه تحول نظام سلامت گفت : پس از اجرایی شدن برنامه تحول سلامت هیچ بیمار بستری در بیمارستانهای دولتی ملزم به تهیه تجهیزات پزشکی نبوده و بیمارستانها موظف به تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی مورد نیاز  بیماران خواهند بود و این امر نه تنها باعث افزایش قیمت تجهیزات در کشور نشد بلکه باعث رضایت مندی بیماران شده است .


 معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو کشور خاطر نشان کرد : برای حفظ منابع مالی و اعتباری باید پس از رتبه بندی و امتیاز دهی تولید کنندگان ، تجهیزات بی کیفیت را از بازارهای خود حذف کرده و با ایجاد رقابت در این بین می توانیم در بازارهای منطقه حضور داشته باشیم و صادرات خود را افزایش دهیم ؛ ما این آمادگی را داریم  شرایط را آماده کنیم تا صنعت و تولید کنندگان در حوزه تجهیزات پزشکی جهش خوبی داشته باشند.


 کسب مقام نخست کشوری اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان


بنابراین گزارش در مراسم گردهمایی مدیران و کارشناسان تجهیزات پزشکی کشور ، مهندس اسحاق عامری سیاهویی مدیر تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با دریافت لوح تقدیر از معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو کشور به عنوان مدیر نمونه در بین دانشگاههای علوم پزشکی کشور شناخته شد.


گفتنی است نخستین نمایشگاه تخصصی تجهیزات پزشکی hormoz health با حضور معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو ، مدیر اداره کل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی کشور ، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و معاون اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از 11 دی ماه در جزیره کیش افتتاح شده است  و تا 13 دی ماه ادامه خواهد داشت.






انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن