تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خشمش را برطرف سازد، خداوند كيفرش را از او بردارد و هر كس زبانش را نگه دار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804289378




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بورس کالا بهترین پشتیبان بخش کشاورزی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد؛
بورس کالا بهترین پشتیبان بخش کشاورزی
که با گسترش بورس کالای ایران در پهنه کشور، حمایت ها به بخش کشاورزی دقیقا به تولیدکنندگان واقعی برسد.


به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با توجه مشکلات بخش کشاورزی و عدم تعلق برخی از کشاورزان به یارانه این بخش ،بورس کالا می‌تواند یک مسیری امن برای پرداخت یارانه‌ی بخش کشاورزی ایجا نماید و تا حدودی مشکلات این بخخش را هموار سازد.

بر این اساس ،یکی از مشکلاتی که در اقتصاد کشور ما وجود دارد، عدم شفافیت بازارها و انحصارهاست و  این موضوع در بخش کشاورزی باعث می شود که تولیدکنندگان سود کمتری کسب کنند و مصرف کنندگان محصول نهایی را گران تر بدست بیاورند.

علاوه بر این در بخش کشاورزی  نیاز به حمایت های بیشتری است. هم اکنون همه کشورها حتی کشورهای توسعه یافته و توانمند به نوعی از بخش کشاورزی شان حمایت می کنند و ما هم باید از بسترها و امکان های موجود برای حمایت از این بخش اقتصادیِ استراتژیک حمایت کنیم.

اکنون سامانه و محملی که دقیقا از تولیدکننده بخش کشاورزی حمایت کند، وجود ندارد و بهترین شکل حمایت از بخش کشاورزی می تواند یارانه به تولید باشد؛ که موجب افزایش مازاد تولیدکننده و مصرف کننده می شود؛ تالارهای معاملاتی بورس کالای ایران،  بهترین، شفاف ترین و مطمئن ترین مسیر برای پرداخت یارانه به تولید در بخش کشاورزی است.

این گزارش حاکی از این است که با پیش بینی زمینه‌های این کار برای عملیاتی شدن آن لازم است که وزارت کشاورزی سامانه ای داشته باشد تا اطلاعات تولیدکنندگان واقعی و مقادیر تولیدشان را شناسایی کند. از این طریق زمینه پرداخت یارانه نقدی و غیرنقدی به تولید در بخش کشاورزی فراهم شود.
وی با تاکید بر اینکه بورس کالا یک محمل خوبی است برای عملیاتی کردن پرداخت یارانه به تولیدکنندگان واقعی بخش کشاورزی افزود: اما باتوجه به ویژگی های خاص بخش کشاورزی چون تعدد، عدم دسترسی و پراکندگی تولید کنندگان، بورس کالا باید شرایطی را برای ایجاد تالارهای نمایندگی در قطب های کشاورزی کشور ایجاد کند و بازارهای خود را در استان های مختلف توسعه دهد.

همچنین یاد آور می‌شویم که ماده 33 قانون افزایش بهره وری و منابع طبیعی از جمله قانون های است که به منظور حمایت از بخش کشاورزی از بستر بورس کالای ایران تدوین شده است و  بر جایگزینی سیاست قیمت تضمینی به جای خرید تضمینی تاکید دارد؛ با این وجود متاسفانه بعد از تصویب این قانون خیلی جدیتی در دولت برای اجرای این قانون وجود نداشت. کمیسیون کشاورزی مجلس نیز باتوجه به نقش این ماده قانونی در توسعه و رشد بخش کشاورزی، توجه ویژه ای برای تامین مالی سیاست قیمت تضمینی در بودجه 94 دارد.

همچنین خوشبختانه دولت یازدهم  توجه بیشتری به بخش کشاورزی داشته که امیدوار کننده است. جای امیدورای است که منابع مورد نیاز برای اجرای ماده 33 قانون افزایش بهره وری و منابع طبیعی و سیاست قیمت تضمینی در بودجه امسال مورد نظر قرار گیرد.

در پایان می توان امیدوار بود که با گسترش بورس کالای ایران در پهنه کشور، حمایت ها به بخش کشاورزی دقیقا به تولیدکنندگان واقعی برسد.


انتهای پیام/





تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن