تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 16 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان، با نيّت خوب و اخلاق خوب، به تمام آنچه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امني...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1826726053




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقاله | برترین سال های صنعت گیم: 1998


واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم: 1998 سال اولین ها بود. اولین بازی شوتر داستانی، اولین بازی سه بعدی Legend of Zelda، اولین شبیه ساز مخفی کاری مدرن، اولین بازی نقش آفرینی ژاپنی، اولین بازی ـی که از تکنیک ها و دستور های سینمایی استفاده کرد و اولین بازی RPG از استودویی که امروزه رهبر این سبک شده است. 1998، سالی بود که تکنولوژی سه بعدی شروع به رشد و تکامل خود کرد. اولین نسخه از موتور Unreal، به همراه شوتر اول شخص استودیو Epic به همان نام عرضه شد؛ تکنولوژی که به صدها بازی پس از خود قدرت بخشید، عناوینی مانند BioShock, Gears of War و Mass Effect. سال 1998 سالی بود که Rockstar Games تاسیس شد، سالی بود که Sega از کنسول Saturn به Dreamcast خیزش داشت و نسل بعدی آن زمان را آغاز کرد. مهم نبود که چه کسی بودید یا چه سیستمی داشتید، لیست زیر نشان می دهد که 1998 سالی است که به معنای واقعی بازی های فوق العاده ای برای بازی کردن وجود داشت. _________________________________________________________________

Half-Life | Valve بازی آغاز به کار Valve به ما نشان داد که روایت داستان یک بازی شوتر اول شخص، همیشه نیازمند کاتسین ها یا دیالوگ ها نیست بلکه می توان آن را از طریق محیط به بازیباز انتقال داد. Half-Life شما را در وسط یک حادثه مصیبت بار قرار میداد. بیگانه ها از طریق یک پارگی بُعدی که در یک مرکز تحقیقات زیرزمینی ایجاد شده بود، حمله میکنند. آن مکان هایی که Valve در بازی خود ساخته بود، و آن تعامل محیطی و حوادث از پیش تعریف شده که خیلی طبیعی با بازیباز اخت میگرفت یا حتی آن هماهنگی های بین درگیری ها و انفجار ها، حتی امروزه نیز بسیار شگفت انگیز است. دلیلی وجود دارد که سومین نسخه سری به شدت از سوی هواداران خواسته می شود و آن این است که حتی در سال 1998 هم Valve پادشاه ساخته های خود بود. _________________________________________________________________

The Legend of Zelda: The Ocarina of Time | Nintendo EAD با وجود اینکه سونی با کنسول قدرتمند و سه بعدی خود زودتر وارد بازار شده بود، اما آنها نتوانستند یک بازی محبوب کلاسیک را با یک بُعد اضافه دوباره بسازند. اما نینتندو در این کار موفق بود. ابتدا این سبک را با Super Mario 64 از نو تعریف کرد و سپس سری The Legend of Zelda را با نسخه The Ocarina of Time به جهان سه بعدی وارد کرد. ماجراجویی در یک Hyrule سه بعدی بسیار لذت بخش تر از قبل شده بود و بُعد جدید اجازه خلق پازل های جدیدی را میداد که قبلا دیده نشده بود. The Ocarina of Time همچنین اولین بازی بود که از نوع جدید ضربات اکشن تنها با استفاده از یک دکمه استفاده میکرد. میراث آن در اکثر عناوین اکشن ماجراجویی امروزه دیده می شود. _________________________________________________________________

Banjo-Kazooie | Rare با وجود اینکه Super Mario 64 نشان داد که عناوین سبک پلتفرمر به صورت سه بعدی چگونه بنظر می رسند ولی این Rare بود که فرمول موفق آن را برداشت و با اضافه کمی چاشنی آن را بهتر از قبل کرد. جهان Banjo-Kazooie واقعا شگفت انگیز بود؛ با استایل های بسیار زیبا رندر شده بود که باعث شد Nintendo 64 محدودیت هایی از خود نشان دهد و پر شده بود از کرکتر های رنگارنگ و جالب که از خود دیالوگ های هوشمندانه و شوخ مانند بروز می دادند. Banjo و Kazooie هردو توانایی های بی شماری داشتند که در مواقع گوناگون مکمل همدیگر بودند. همچنین توانایی های اضافه ای که در پیش بردن بازی آزاد می شدند، همه اینها باعث شد که Banjo-Kazooie در نوع خود یک بازی نادر باشد. _________________________________________________________________

StarCraft: Brood War | Blizzard هر دو بازی StarCraft اصلی و پک توسعه آن یعنی Brood War در سال 1998 عرضه شده بودند پس ما این دو را به یک بخش ترکیب میکنیم. هرچند StarCraft یک بازی استراتژیک علمی و تخیلی بود اما با عرضه Brood War، فعل و انفعالات بازی افزایش و صحنه های رقابتی بازی ها به آن چیزی که امروزه می بینیم تغییر پیدا کرده است. بدون StarCraft و Brood War بدون شک ما امروزه شاهد چنین استحکام و ارتعاشی در بازی های ویدئویی رقابتی نبودیم. _________________________________________________________________

Grim Fandango | LucasArts با وجود اینکه دیگر هیچ بازی اشاره و کلیکی واقعی وجود ندارد ولی Grim Fandango، اوج بازی های ماجراجویی این سبک شناخته می شود. مانند سبک های دیگر، اکشن ماجراجویی در پی یافتن راه حل ورود به جهان سه بعدی بود. گرچه Grim Fandango بخاطر کنترل سه بعدی آن شناخته نمی شود بلکه به این خاطر که طراحی بخصوص آن باعث شد هرگونه رابط اضافی در صفحه حذف و بجای آن، معادل های برابر آن در محیط بازی جایگزین شود مانند چیز هایی مثل مدیریت موجودی. علاوه بر این، تم بازی، رویات داستان آن، هنر خلاقانه بکار رفته در آن و بخصوص موسیقی بی نظیر آن باعث ایجاد یک خاطره به یاد ماندنی از این بازی می شود. _________________________________________________________________

Thief: The Dark Project | Looking Glass Studios Thief: The Dark Project پایه گذار سبک مخفی کاری مدرن است که امروزه شاهد آنیم. Thief: The Dark Project یکی از اولین بازی هایی است که از نور و سایه به عنوان اختفا در یک محیط سه بعدی استفاده می کند. درحالیکه به شما اجازه می دهد مشعل ها را خاموش کنید و تاریکی بیشتری برای مخفی شدن به وجود آورید. سطح های مختلف زمین باعث ایجاد صدا موقع راه رفتن میشد. این باعث میشد توجه دقیقی روی حرکات خود و جهان زیبای رندر شده پر از بخار آن داشته باشید. هنگام استراق سمع، نگهبانان و شهروندان، از خود عکس العمل های طبیعی نشان می دادند. بدون شک The Dark Project نقش عظیمی در شکل گیری سبک مخفی کاری اول شخصی که امروزه شاهد آنیم داشته است. _________________________________________________________________

Baldur"s Gate | BioWare این بازی، همان عنوانی است که تاریخچه استودیو BioWare با سبک RPG آغاز می شود. Baldur"s Gate اولین قدم این توسعه دهنده در سبک نقش آفرینی بود و نقشی اصلی در احیای سبک روی PC داشت. همچنین این بازی عنوانی بود که مجموعه دستورات پیچیده بازی فکری Dungeons & Dragons را به چیزی ترجمه کرد که به خوبی روی پلتفرم کار می کرد. با جهان Open-World و گسترده ای که برای کاوش و درخواست هایی که نتایجی مختلف داشت، Baldur"s Gate نشان داد که بازی ـی که با فرمول BioWare ساخته می شود چگونه خواهد بود؛ چیزی که در تمام پروژه های بعدی این توسعه دهنده گسترده تر و بهتر شد. _________________________________________________________________

Pokemon Red & Pokemon Blue | Game Freak Pokemon Red and Pokemon Blue فرمول بازی های JRPG را برداشت و جنبه های مختلف آن را به یک بازی در مورد گرفتن حیوانات وحشی خارق العاده تبدیل کرد. اما همه اینها فقط بخاطر ترجیح شخصی نبود؛ هر نسخه Pokemon با یک سیستم مبارزه عمیق تطابق داشت که بخاطر استفاده صحیح هر آیتم به بازیباز پاداشی میداد. بازی در مورد نجات دادن جهان یا شکست دادن یک تبه کار نبود؛ بلکه در مورد تبدیل شدن به بهترین چیز ممکن بود. واقعا هنوز نتوانسته ایم دلیل موفقیت همه نسخه های سری را پیدا کنیم. _________________________________________________________________

Metal Gear Solid | KCEJ گرچه Metal Gear یکی از اولین بازی های سبک مخفی کاری بود اما سری Metal Gear Solid بخاطر این سبک شناخته نمی شود. نه، Metal Gear Solid بخاطر یکی از اولین بازی های ویدئویی سینماتیک شناخته می شود. کاتسین های طولانی و درماتیک آن، تکنیک های سینمایی را از نو خلق کرد. همچنین کرکتر ها نیز با صداپیشگی فوق العاده بسیار به واقعیت نزدیک شده بودند. همه اینها به لطف ویژگی های سخت افزاری جدید PlayStation بود. این حالت سینماتیک برای دیگر نسخه های این سری نیز ادامه پیدا کرد که باعث ایجاد یکی از احساسی ترین داستان های بازی های ویدئویی شد.   پایان قسمت سوم



11 دي 1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن