تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه مؤمن بيمار شود سپس خداوند شفايش دهد، آن بيمارى كفّاره گناهان گذشته و پندى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816843099




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقاله | برترین سال های صنعت گیم: 1996


واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم: در سال 1996، چشم انداز صنعت گیم به طور کلی با یک سری از بازی ها و فرانچایز های جدید تغییر کرد. آن، یک سال طلایی برای کرکتر های پیشروی قوی و ایده های جدید گیم پلی که هردو از استودیو های ژاپنی و غربی برخواسته بودند، بود. نام هایی مانند Lara Croft و Crash Bandicoot که امروزه بسیار محبوب شده اند در آن سال متولد شده اند. البته باید به این نیز اشاره کنم که 1996 سالی بود که صنعت گیم نام Pokémon را به خود دید. سری ـی که تا دو دهه بعد نزد بازیبازان بسیار محبوب شد. ______________________________________________________________

Super Mario 64 | Nintendo EAD 1996 سالی بود که کنسول Nintendo 64 عرضه شد و با عرضه کنسول جدید نینتندو، عناوین جدیدی در فرانچایز های فرست پارتی این کمپانی بوجود آمد. نه تنها Super Mario 64، یکی از اولین بازی های 3D، بلکه اولین بازی ماریو  ـی بود که Open-World (تقریبا) بود. بازیبازان قادر بودند که مراحل را در هر وقت دلخواهی تکمیل کنند و بازی بیشتر روی اکتشاف و کار روی چند گزینه به صورت همزمان بجای پیشرفت خطی در داستان، تاکید داشت. با وجود تمام ریسک هایی که طراحی آن داشت ولی حالت دوربین 360 درجه آن، باعث شد که Super Mario 64 انقلابی در سری باشد و ما نیز اعتقاد خود را پیرامون پلتفرم های سه بعدی تغییر دهیم. ______________________________________________________________

Mario Kart 64 | Nintendo EAD به منظور عرضه یک ماریو جدید، بازیبازان علاقه وافر خود برای عرضه یک Mario Kart برای کنسول Nintendo 64 به وضوح نشان دادند. Mario Kart 64 اولین نسخه از سری Mario Kart بود که سه بعدی شده بود. این بُعد جدید به مسیر های بازی عمق بخشید و به طور قابل توجهی سطح برخی ساختار ها مانند پل ها، چاله ها و دیوار ها را بالا برد. همچنین اضافه شدن قابلیت مولتی پلیر 4 نفره باعث شد که Mario Kart به یکی از محبوب ترین بازی های آن موقع در خانواده ها و مهمانی ها تبدیل شود. از آن موقع به بعد عرضه این بازی برای هر کنسول نینتندوی پیش رو، واجب شد. ______________________________________________________________

Resident Evil | Capcom اولین نسخه از سری Resident Evil ساخته شده توسط Shinji Mikami، پایه گذار سبک survival-horror مدرن شد. به منظور تعریف دوباره این سبک، بازی از یک سیستم هوشمندانه "فهرست موجودی" بهره می برد که امروزه در بازی های بیشماری می توان آن را مشاهده کرد. جدا از دیالوگ های سطحی و ضعیف آن، Resident Evil یک نوع بافت جدید در گیم پلی بازی ها ایجاد کرد. تا آن موقع هیچ بازی نمی توانست سگ ها را به آن صورت از پنجره وارد سالن کند. (اشاره به صحنه های ابتدای بازی) ______________________________________________________________

Crash Bandicoot | Naughty Dog Crash Bandicoot یکی از خوش ساخت ترین بازی های آن وقت بود. ستوده شده بخاطر گرافیک آن، این بازی پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به یکی از عناوین موفق PlayStation داشت. محیط های پرجزئیات آن و لبه های نرم کرکتر بازی، بازیبازان را به پای تلویزیون میکشاند. مناطق سایه وار بازی احساس واقعی و قابل لمس بیشتری را به بازیباز می داد و انیمیشن ها هم برای حرکات کرکتر خیلی مناسب طراحی شده بودند. این بازی چیز جدیدی به بازی های اکشن آن موقع اضافه نکرد؛ بیشتر سعی در قرض کردن مکانیک های اصلی گیم پلی بازی ها داشت اما عمق زمین بازی، به بازیبازان اجازه میداد که دیدگاه های مختلف خود را راجع به بخش های پلتفرمینگ بازی داشته باشند. Crash Bandicoot همچنین اولین ضربه بزرگ از استودویی بود که قصد ایجاد عناوین شگفت انگیز و تجربه های فراموش نشدنی داشت استودیویی به نام Naughty Dog! ______________________________________________________________

Tomb Raider | Eidos وقتی شخصی از شما اسم یکی از کرکتر های مونث صنعت بازی های ویدئویی را می پرسد، ناخودآگاه نام Lara Croft به ذهنتان می آید. Tomb Raider تبدیل به الگویی برای بازی های اکشن ماجراجویی سه بعدی شد که بعدها پا در جای پای آن نهادند. گیم پلی نوآورانه، مخلوطی از سکانس های اکشن و پازل هایی که باید حل میکردیم، تا ابد توسط فرانچایز های جدید الگو برداری خواهد شد. روش سینماتیک بازی برای روایت داستان در آن موقع واقعا خارق العاده بود که امروزه ترکش های آن را در عناوینی مانند Uncharted می بینیم. Lara Croft بعد از آن در موارد دیگر مانند فیلم های اقتباس گرفته شده از روی بازی یا کامیک بوک ها درخشید و باعث شد صنعت گیم در جامعه بالاتر از جایگاه قبلی خود برود. ______________________________________________________________

Shin Megami Tensei: Persona | Atlus شناخته شده به خاطر تم تصنعی، کرکتر های دوست داشتنی و روابط داخلی قوی کرکتر هایش باعث شکل گیری اولین بازی سری Shin Megami Tensei: Persona به نام Revelations: Persona در سال 1996 شد. زمانیکه بازی های نقش آفرینی سنتی در زمان قرون وسطی گیر کرده بودند، Persona در عرصه مدرن با یک سری از نوجوان های سرکش جای خود را باز کرد. بازی قاب و الگوی عناوین نقش آفرینی ژاپنی آن موقع را شکست و از نو تعریف کرد و باعث شد نقد های مثبتی دریافت کند. ______________________________________________________________

Diablo | Blizzard در روز های آخر سال 1996، بازی Diablo عرضه شد. آخرین ساخته کمپانی Blizzard، یک بازی اکشن نقش آفرینی و Hack-and-Slash ـی بود که تم تاریک و افسرده ای داشت و بازیباز را به طرز عجیبی با کارهای تمام نشدنی زیاد برای انجام دادن، پای صفحه نمایش میکشاند. قادر بودن به انتخاب و توسعه یک کلاس بنا به میل خود یک عامل، و مجموعه ای عظیم از جادو ها، آیتم ها، هیولا ها و درخواست ها، از دیگر عواملی بود که بازی را بسیار معتاد کننده میکرد. بازیبازان عاشق بخش مولتی پلیر آن شدند و تا به امروز، یکی از بهترین تجربه های آنلاین گیمینگ در تاریخ تبدیل شده است.   نظر شما راجع به این عناوین چیست؟ آیا در این لیست بازی هست که با آن خاطره داشته باشید یا بازی ـی هست که آن را فراموش کرده باشیم؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.
پایان قسمت دوم



1 ساعت پيش





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن